زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق تاثیر نماز بر بهداشت روان

اختصاصی از زد فایل تحقیق تاثیر نماز بر بهداشت روان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق تاثیر نماز بر بهداشت روان


تحقیق تاثیر نماز بر بهداشت روان

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

تعداد صفحات فایل: 24

کد محصول : 001Shop

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 


 

 قسمتی از محتوای متن 

 

تاثیر قرآن و نماز در بهداشت روان

 

پرورش دینی و مذهبی دانشآموزان بدون اجبار و یا تحمیل، باید در خانه و یا مدرسه صورت گیرد. خانواده در درک بینش صحیح دینی و ارزشهای دانشآموزان مهمترین عامل بوده و مهمترین نقش را دارند و والدین و معلمان در موقعیتهای مناسب، تنها زمینهساز و هدایتگر هستند بنابراین نباید هیچ ارزش و اعتقاد و اصولی را پیش از اینکه زمینه لازم عاطفی و روانی آن برای دانشآموزان فراهم شده و یا به آن متمایل شده باشد به وی تحمیل کرد.

گرایش به پذیرش ارزشها و یا دستورات دینی و یافتن بینش صحیح مذهبی تنها در سایه احساس شخصیت و ارزشمندی خویش تحقق مییابد و در مدرسه که ارزشها پا به عرصه وجود میگذارند، باید شخصیت دانشآموزان حفظ شود. وقوف خاشعانه و خاضعانه هر نوجوان در نماز در برابر خداوند متعال به او نیرویی معنوی میبخشد که حس صفای روحی و آرامش قلبی و امنیت روانی را در او برمیانگیزد. چون انسان در نماز با تمام اعضای بدن و حواس خود متوجه خدا میشود و از همه اشتغالات و مشکلات دنیا روی برمیگرداند و به هیچ چیز جز خدا و آیات قرآن که در نماز بر زبان میآورد، فکر نمیکند.

 

همین رویگردانی کامل از مشکلات زندگی و نیندیشیدن به آنها در اثنای نماز موجب ایجاد حالتی از آرامسازی کامل و آرامش روان و آسودگی خیال در انسان میشود. نماز جماعت تاثیر مهمی بر رفتار دانشآموزان دارد زیرا رفت و آمد هر دانشآموز برای ادای نماز جماعت به او فرصت میدهد که بسیاری دیگر از هم مدرسههایش را بشناسد و همین آشنایی موجب همکاری او با دیگران و ایجاد روابط سالم اجتماعی و برقراری دوستی و مودت با دانشآموزان دیگر میشود. به طورقطع اینگونه روابط اجتماعی دوستانه و مودتآمیز با سایرین نه تنها به رشد شخصیت دانشآموزان کمک میکند بلکه نیاز تعلق او را به گروه و پذیرش او از سوی گروه را تامین و اشباع میکند و این خود عامل پیشگیری از اضطرابی میشود که برخی از دانشآموزان از آن رنج میبرند.

  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
/images/spilit.png

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق تاثیر نماز بر بهداشت روان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.