زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه ماشین‌های برداشت غلات (کمباین)

اختصاصی از زد فایل پروژه ماشین‌های برداشت غلات (کمباین) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه ماشین‌های برداشت غلات (کمباین)


پروژه ماشین‌های برداشت غلات (کمباین)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه53

 

 ماشین‌های برداشت غلات (کمباین)

مکانیزاسیون در برداشت غلات، هدف دیرینه کشاورزان بوده است. بریدن و کوبیدن دانه‌های ریز با دست پرزحمت بوده است. آثار بکار بردن یک ارابه درو کن چرخ‌دار در سرزمین گل (فرانسه و بلژیک امروزی) پیدا شده است. کمباین‌های اولیه، بردارنده ـ خرمن‌کوب بودند که بوسیله قاطر کشیده می‌شوند (شکل1-3).

 

اولین خرمن‌کوب ـ تمیزکن، در آمریکا در سال 1834 میلادی به ثبت رسی و با بازار عرضه شد. سپس، خرمن‌کوب بوسیله موتورخانه یا تراکتور و یک تسمه تخت محرک، به حرکت درآمد. شروع واقعی استفاده از کمباین به منظور برداشت، کوبیدن و تمیز کردن محصول، زمان بود که افرادی در امریکا امتیاز ساخت آن را بدست آوردند. نام کمباین (یعنی توام) زمانی بوجود آمد که عملیات برداشت، خرمن‌کوبی و تمیز کردن محصول در یک ماشین واحد انجام گرفت.

کمباین‌های امروزی، ماشین‌هایی هستند که در شرایط مختلف مزرعه و محصول به منظور برداشت، کوبیدن، جداکردن و تمیز کردن تمام دانه‌ها بکار برده می‌شوند (شکل3-3).

 

 

آینده‌نگری در برداشت گندم بوسیله کمباین را نشان می‌دهد. اگرچه انجام این عملیات برای ما غیرممکن به نظر می‌رسد، حدود یکصد سال پیش نیز ترکیب کلیه عملیات برداشت و خرمن‌کوبی در یک ماشین واحد دور از تصور بود در این فصل، کمباین و طرز کار آن تشریح خواهد شد.

انواع کمباین:

کمباین‌های جدید در اندازه‌های گوناگون وجود دارند: تکنولوژی جدید، ماشینی عرضه کرده که می‌تواند بسیاری از محصولات را در شرایط مزرعه برداشت کند.

کمباین‌ها به دو دسته مهم تقسیم می‌شوند:

  1. خودرو؛

دانلود با لینک مستقیم


پروژه ماشین‌های برداشت غلات (کمباین)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.