زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مهندسی نرم افزار و مهندسی نرم افزار 2

اختصاصی از زد فایل مهندسی نرم افزار و مهندسی نرم افزار 2 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مهندسی نرم افزار و مهندسی نرم افزار 2


 مهندسی نرم افزار و  مهندسی نرم افزار 2

 مهندسی نرم افزار و  مهندسی نرم افزار 2

توضیحات محصول :   کتاب های خلاصه منابع  رشته کامپیوتر و نرم افزاربرای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به همراه مجموعه تست با پاسخنامه تشریحی برای کنکوریها

 مفاهیم و اصول شیءگرا 
مزایای استفاده از تکنولوژی اشیاء عبارتست از: 
ـ استفاده مجدد: افزایش توسعه سریعتر نرم افزار و برنامه هایی با کیفیت بالاتر 
ـ نگهداری آسان: مجزا بودن ساختار نرم افزار به صورت ذاتی، کم بودن تأثیرات جانبی هنگام تغییرات یک بخش 
ـ قابلیت سازگاری و گسترش آسان: سیستم های حجیم را میتوان به راحتی و با سـهم کـردن زیـر سیسـتمهـای از
پیش آماده شده تهیه کرد. 
 شکل 1 ـ سیمای مدل تکاملی فرایند شیگرا
 
آنگونه که در شکل مشخص می باشد در صورد وجود اشیاء و کلاسهای مـورد نیـاز از آنهـا دوبـاره اسـتفاده شـده و در
صورت موجود نبودن مهندسی نرم افزار تحلیل شیگرا ( OOA ) طراحی شیگرا (OOD ) برنامهنویسـی شـ یگـرا ( OOP) و
تست شیگرا ( OOT) را برای ساختن کلاسها و اشیایی که از آنها استخراج میشوند را انجام می . دهند 
یک شیء دادهها و پردازشی را که بر روی این دادهها انجام میشود، بسته بنـدی مـینمایـد ایـن خصوصـیت مهـم باعـث
میشود کلاسهایی از اشیاء ایجاد شوند که به کتابخانه هایی از اشیاء و کلاسهای قابل استفاده مجدد منتهی گردند. 
دیدگاه شیءگرا نیازمند یک شیوه تکامیلی برای نرم افزارمهندسی  است. توصیف یکباره تمام کلاسها برای یـک سیسـتم
یا محصول عمده در یک تکرار دشوار و حتی غیرممکن است. «14» مهندسی نرم افزار و مهندسی نرم افزار2 
مفاهیم شیءگرا
صفات (Uttributes): صفات یک کلاس خصوصیات آن را تشریح میکند. صفات یک کلاس معمولاً تنهـا توسـط خـدمات
(servise) قابل دستیابی هستند که در این حال، به علت ایجاد پنهانسازی اطلاعات که ایجاد شده است تاثیرات جـانبی
به هنگام تغییرات بسیار کم خواهد شد. 
ــ اشـیاء دادههـا (صـفات یـا attributes) و توابـع دسـتکاری دادههـا (services, operation, methods ) را بسـتهبنـدی
(encapsulate . ) میکنند 
ـ کلاس: توصیفی کلی (الگو) که مجموعهای از اشیای مشابه را توصیف . میکند 
ـ پیغام ها (messages ): روشی که به وسیله آن اشیا با هم تبادل اطلاعات . میکنند 
وراثت: امکان میدهد که یک زیر کلاس از دادهها و رویهها یک فوق کلاس موجود استفاده نماینـد همجنـین مکـانیزمی
برای انتشار تغییرات فراهم می . کند 
ـ چند ریختی (polymorphism) مکانیزمی که اجازه میدهد اشیای متعـددی در یـک سلسـله مراتـب کـلاس متـدهای
مختلفی با یک اسم داشته باشند. 
 ـ فوق کلاس (superclass): گروهی از کلاسها 
ـ زیر کلاس (superclass): نمونه خاصی از یک کلاس 
ـ سلسله مراتب کلاس:یک زیر کلاس صفات و متدهای یک فوق کلاس را به ارث می . برد 
Cox ارتباط بین اشیا را این گونه تعریف میکند: از یک شیء با ارسال پیغام خواسته میشود یکی از اعمال خود را انجام
دهد. شیء دریافتکننده به این پیغام با انتخاب عمل و اجرای آن، و برگرداندن کنتـرل بـه فراخواننـده پاسـخ مـیدهـد. 
پیغام، متصلکننده اجزای سیستم شیء گرا به یکدیگر است. پیغامهای دیدگاهی را از رفتار هر یک از اشیاء و کل سیستم
شیءگرا فراهم می . نمایند 
بسته بندی وراثت و چند ریختی و (Encapsulation Inheritance , polymorphism
وجه تمایز سیست مهای شیء در سه خاصیت مهم میباشد که آن را یگانه نمودهاند. بستهبندی خواص زیر را ایجاد . میکند 
ـ جزئیات پیادهسازی داخل دادهها و روالها از دنیای خارج پوشیده می شوند پنها . نسازی اطلاعات مهندسی نرم افزار و مهندسی نرم افزار15» 2» 
 
ـ استفاده مجدد به دلیل ترکیب ساختار دادهها و عملیاتی که آنها را دستکاری میکند میسر . میشود 
ـ ارتباط بین اشیاء بسته بندی شده ساده گشته است. یک شیء که پیامی را ارسال میکند نیـازی نـدارد تـا از جزئیـات
ساختار دادههای داخلی شیء و مقصد اطلاعی داشته باشد. دیگر جنبه مهم تفاوت بین سیسـتمهـای سـنتی و شـیگـرا
وراثت میباشد.

تمامی صفات در کلاس و عملیات آن توسط زیر کلاسها به ارث برده می . شود 
هنگام ایجاد یک کلاس چهار امکان وجود دارد: 
 1ـ کلاس جدید را از اول ایجاد کنیم و از وراثت استفاده نکنیم. 
2ـ برای تولید کلاس جدید از وراثت استفاده شود و کلاس جدید از کلاسی که حداکثر اعمال و صفات مورد نیـاز را دارد
آنها را به ارث ببرد. 
3ـ سلسله مراتب کلاسها به نحوی سازماندهی مجدد شود که صفات و اعمال مورد نیاز توسط کلا س جدید به ارث برسند. 
4ـ خصوصیات و اعمال یکی از کلاسهـای موجـود بازنویسـی شـوند و از وراثـت اسـتفاده شـود تـا کـلاس جدیـدی بـا
ویرایشهای خصوصی این صفات و اعمال ایجاد شود. 
چند ریختی خصوصیتی است که نیاز به توسعه و گسترش سیستمهای شیءگرای موجود را تا حد زیادی کاهش میدهـد
در حالت چند ریختی وجود یک فوق کلاس که سایر کلاسها از آن ارث می برند منجر به عمل بارگذاری اضافی شـده و
بنابراین نیازی به تعریفهای دیگر و مجزا نیست.

تشخیص کلاسها و اشیاء

لاشیاء به شک های مختلفی ظاهر می : شوند مانند 
ـ رویدادها مانند کامل شدن یک فعالیت در پروژه 
چارچوبها: حسگرها، کامپیوترها، اتومبیل 
مکانها: مانند زمین کارخانه 
چیزها: مانند فرمها وگزارشها و صورتحسابها و .. 
نهادهای خارجی: سیستمهای دیگر و ... 
واحدهای سازمانی: مانند تیم و گروه و ... «16» مهندسی نرم افزار و مهندسی نرم افزار2 
مدیریت پروژههای نرمافزاری شیءگرا: 
 1ـ ایجاد زمینه کاری مشترک فرایند برای پروژه 
2ـ استفاده از این زمینهکاری به همراه معیارهای سابقه برای توسعه تخمین فعالیت و زمان 
3ـ ایجاد اقلام قابل تحویل و نشانگرهایی که باعث اندازهگیری پیشرفت . میشوند 
 4ـ تعریف نقاط آزمایش برای مدیریت ریسک، تضمین کیفیت و کنترل 
 5ـ مدیریت تغییراتی که در ضمن پیشرفت پروژه انجام می . شوند 
6ـ پیگیری، نظارت و کنترل پیشرفت. 
بعضی معیارهای پروژههای شی ءگرا: تعداد سناریوهای موجود، تعداد کلاسهای کلیدی، تعداد کلاسهای پشتیبان، تعداد
متوسط کلاسهای پشتیبان برای هر کلاس کلیدی، تعداد زیر سیستم . ها 
معیارهایی که میتوانند در ضمن زمانبندی پروژه استفاده شوند: تعداد تکرارهای عمده، تعداد تعهدات کامل شده. 
برای پیگیری پروژه میتوان از نشانگرهای تکنیکی کامل شدن تحلیل شیءگرا، کامل شـدن برنامـهنویسـی شـیءگـرا و
آزمایش شیءگرا استفاده کرد.

مجموعه تست 
1ـ قانون 40ـ20ـ 40 نشاندهنده این است که کمترین توان تیم روی ..........است 
1) تست 2) کد زدن 3) تحلیل و طراحی 4) تخمین و برنامهریزی 
2ـ کدام عبارت صحیح است؟ 
1) هنگامی که برنامه نوشته و اجرا شده دیگر کار تمام است. 
2 ) راههایی وجود دارد تا بتوان کیفیت محصول نرمافزاری را قبل از اجرا نیز ارزیابی کرد. 
3) یک توضیح کلی از اهداف برای آغاز نوشتن برنامه کافیست، میتوان جزئیات را بعداً اضافه نمود. 
4) از یک واژه از برنام ه زمانبندی خود عقب بیافتد میتوان با افزودن برنامهنویسان خبره شکل . 1 حل کرد 
3ـ کدام عبارت غلط . است 
1) طراحی نرمافزار با در نظر گرفتن امکان استفاده مجدد نیاز به تلاش بیشتری دارد. 
2) هنگامی که نرمافزار به سفارش مشتری ساخته میشود از قابلیت اطمینان بالاتری برخوردار است. 
3) هنوز مزایای استفاده از مؤلفههای نرمافزاری آماده به خوبی و به طور کامل روش نشده است. 
4) فشاری که همواره به علت وجود مهلت تحویـل پـروژه وجـود دارد از توجـه لازم بـه سـرمایهگـذرای بـرای آینـده
جلوگیری . میکنند 
4ـ در یک نمودار جریان دادهای یک جریان دادهای دو طرفه و بدون نام میان یـک پـردازه و یـک انبـاره ی
داد هها ......... 
1) یک اشتباه است. 
2) به معنای درج رکورد کامل در انبارهی دا . دههاست 
3) به معنای جذب یک رکورد کامل در انبارهی دا . دههاست 
4) به معنای خواندن و به روز در آوردن یک رکورد کامل در انباره دا . دههاست مهندسی نرم افزار و مهندسی نرم افزار135» 2» 
 
5ـ تصور کنید اهداف مهندسی نرمافزاری را با علائم dan برای برطرف کردن نیازهای کاربر Lop ( برای هزینه
پائین تولید) HP (بررسی کارایی بالا) p (برای انتقالپذیری بیشتر) Lcom (برای هزینه پائین نگهـداری) HR
(برای قابلیت اعتماد بالا) و DOT (برای تحویل به موقع) نشانگذاری میکنـیم. اولویـت ایـن اهـداف بـرای
نرمافزار یک سیستم عامل مطابق کدامیک از موارد زیر (چپ به راست) باید اولوی . تگذاری شود 
 P , HR , LCM, HP , doun, LCP , DOT (2 Dot , HR, dun, HP , LCP , Cou (1
 main , LCM, HR , P , LCP , DOT (4 Main , HR , LCM , HP , LCP , DOT , D (3
6ـ برای استخراج مشخصات رفتارهای ایستای (Static ) موجودیتها (classes ) کـدامیـک از ابزارهـای زیـر
مناسب است؟ 
 sequence Diaram use caseduodd (1
 Collwoation Diagram use case doud (2
 sequence Diagram collabartion Diagram (3
 use case model state tinstion Diagram (4
7ـ کدام عبارت در مورد مدل (روشهای) توسعه نرمافزار صحیح است؟ 
1 ) مدلهای الگوسازی و آبشاری را میتوان در مدل حلزونی جمع کرد 
2 ) مدلهای آبشاری را میتوان در مدل الگوسازی جمع کرد. 
3 ) مدلهای الگوسازی و حلزونی را میتوان در مدل آبشاری جمع کرد. 
4) هر سه مورد صحیح است. 
8ـ کدام عبارت در مورد طراحی نرمافزار از طریق روش تجزیه عملیات و روش طراحی دادهگرا صحیح است؟ 
1) روش طراحی تجزیه عملیات و روش طراحی دادهگرا ساختمان داده متفاوت و همچنین سـاختار برنامـ ه متفـاوتی
تولید . میکنند 
2) روش طراحی تجزیه عملیات و روش طرای دادهگرا ساختمان داده یکسان لیکن ساختار برنامه متفاوتی تولید . میکنند 
 3) روش طراحی تجزیه عملیات و روش طراحی دادهگرا ساختمان داده متفاوت لیکن ساختار برنامه سیکانی تولید می . کنند «136» مهندسی نرم افزار و مهندسی نرم افزار2 
4) روش طراحی تجربه عملیات و روش طراحی داده .

 

نوع فایل:PDF

  سایز: 8.93mb

 تعداد صفحه:146


دانلود با لینک مستقیم


مهندسی نرم افزار و مهندسی نرم افزار 2
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.