زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود آزمایشگاه مکانیک خاک و سنگ

اختصاصی از زد فایل دانلود آزمایشگاه مکانیک خاک و سنگ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود آزمایشگاه مکانیک خاک و سنگ


دانلود آزمایشگاه مکانیک خاک و سنگ

 

تعداد صفحات : 32 صفحه       -         

قالب بندی : word                   

 

 

 

آزمایشگاه مکانیک خاک و سنگ

نمونه های دست نخورده  حاصل از از حفر گمانه ها ، منابع قرضه و چاهکها جهت انجام آزمایشات مختلف به این آزمایشگاه فرستاده    می شود و در بخشهای دانه بندی و طبقه بندی خاک ، تراکم و سی بی آر ، نشست و مقاومت خاک و مکانیک سنگ ، آزمایشات لازم انجام  می گردد.

در این بخش آزمایشات دانه بندی ، هیدرومتری ، تعیین حدود اتر برگ ( حد روانی ، حد خمیری ، حد انقباض ) ، تعیین ارزش    ماسه ای آزمایش پین هول و کرامب بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی انجام می گردد. نتایج حاصله ، کارشناسان را در شناخت کلی خواص خاکها و کاربرد آنها در پروژه های مختلف یاری می کند.

 

 در این بخش آزمایشهای تراکم و سی . بی . آر. انجام می شود و حداکثر وزن مخصوص خشک خاک و در صد رطوبت بهینه تعیین  می گردد. با انجام آزمایش سی. بی . آر. می توان نشانه باربری خاک متراکم شده را بدست آورد که جهت ارزیابی و طرح روسازی راه بکار می رود.

 

در این بخش با انجام آزمایشات مختلف خاک مانند برش مستقیم، تحکیم، تک محوری و سه محوری. پارامترهای مقاومت برشی و نشست پذیری خاکها تعیین می گردد. کلیه آزمایشها توسط کارشناسان با استفاده از تجهیزات مدرن و منطبق با آخرین استانداردهای بین المللی انجام می گردد.

 

در این بخش کارشناسان با انجام آزمایشات لازم، علاوه بر بررسی مرغوبیت ستنگدانه ها  ( سنگریزه، شن، ماسه) ، خواص فیزیکی و مکانیکی سنگها را به همراه کانی های متشکله آنها شناسایی و تعیین می کنند. آزمایشها بر طبق آخرین استانداردهـای بیـن المللـی و با استفـاده از تجهیـزات مـدرن انجـام   می گردد.

پی ها ساختمان

از مهمترین وظایف بخش مصالح و فرآورده‌های ساختمانی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مطالعه و پژوهش و ارائه رهنمودهای لازم در زمینه‌های بهبود کیفیت مصالح ساختمانی، بررسی کمی و کیفی مصالح ساختمانی سنتی به منظور شناخت خواص مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی آنها، امکان ساخت مصالح جدید، تدوین استانداردها و آیین‏نامه‏های علمی فنی و اجرایی مربوط به مصالح ساختمانی با توجه به شرایط اقلیمی و اقتصادی، کنترل و تعیین کیفیت مواد و مصالح ساختمانی است.

        همکاری با دانشگاهها، مؤسسات تحقیقاتی و واحدهای تولید مصالح ساختمانی در زمینه پروژه‏های تحقیقاتی در مورد مصالح ساختمانی و ارائه مشاوره تحقیقاتی به منظور اصلاح خط تولید کارگاهها و کارخانه‏های فعال تولید مصالح از دیگر فعالیتهای این بخش به شمار می‏آید.

  امکانات آزمایشگاهی

آزمایشگاههای مجهز این بخش شامل آزمایشگاه شیمی تجزیه، آزمایشگاه تعیین رفتار حرارتی، آزمایشگاه کانی‏شناسی و آزمایشگاه بررسی خواص فیزیکی و مکانیکی مصالح ساختمانی می‏باشد.

 

 

 

 آزمایشگاه شیمی تجزیه

از آنجا که عناصر تشکیل دهنده مواد خام در کیفیت و ترکیبات شیمیایی مصالح ساختمانی و همچنین بر عملکرد آنها در برابر عوامل جوی و محیطی مؤثر است، لذا با استفاده از تجهیزات و روشهای آزمایش استاندارد، ترکیبات شیمیایی مواد و مصالح و در نتیجه ارزیابی کیفیت آنها امکان‌پذیر می‌گردد. این ارزیابی از طریق آزمایشهای شیمی تجزیه و تعیین مقدار دقیق ترکیب (درصد عناصر) و اجزای تشکیل دهنده مواد با استفاده از روشهایی چون سنجش حجمی، سنجش رسوبی، نشر شعله‌ای، جذب اتمی و الکتروشیمیایی انجام می‌شود.

از تجهیزات این آزمایشگاه می‌توان به دستگاههای جذب اتمی، فلیم فتومتر، تیتراسیون اتوماتیک، کانداکتیویتی متر. توربیدی متر و انواع کوره‌ها واون‌های آزمایشگاهی اشاره نمود.

 آزمایشگاه تعیین رفتار حرارتی

        بر اساس آنالیز حرارتی و تغییراتی که خواص اساسی مواد (فیزیکی و شیمیایی) نسبت به دما پیدا می‏کنند، پیش‏بینی رفتار مواد و تعیین کیفیت آنها امکان‏پذیر است. به این منظور از دستگاههای مختلف آنالیز حرارتی که مبتنی بر روشهای آنالیز حرارتی بسیار متنوعی هستند استفاده می‏شود. این روشها بر روی سه خاصیت اساسی تغییرات وزنی، تغییرات فازی به واسطه تغییرات دما (گرماگیری و گرمادهی) و تغییرات ابعادی بنا شده‏اند که آنها را می‏توان به طور جداگانه و یا به صورت تلفیقی با یکدیگر مورد استفاده قرار داد. تجهیزات موجود در این آزمایشگاه شامل دستگاه‏های D.T.A T.G,. دستگاه دیلاتومتر و کوره اندازه‏گیری ضریب هدایت حرارتی می‏باشد.

آزمایشگاه کانی شناسی

        مواد اولیه مصالح ساختمانی، عمدتاً از انواع سنگ و خاک می‏باشد که در محیطهای طبیعی مختلفی تشکیل شده‏اند. مطالعه این مواد از دید خواستگاه زمین‏شناسی آنها و نیز خواص سنگ‏شناسی، کانی‏شناسی و بلورشناسی مواد مزبور، هدف مطالعات آزمایشگاه کانی‏شناسی بخش مصالح ساختمانی است که در تجزیه و تحلیل خصوصیات مصالح تولیدی، نقش اساسی را ایفا می‏کند. بررسی پارامترهای اصلی نظیر فشردگی، سیمانی شدن،  تخلخل و نفوذپذیری، وجود درزه و شکافهای میکروسکوپی، بافت و اندازه دانه‏ها همراه با سایر خصوصیات کانی‏شناسی در مقاطع نازک میکروسکوپی تهیه شده از سنگها و خاکها و نیز مطالعات x-Ray  از جمله مطالعاتی هستند که در این آزمایشگاه انجام می‏شود.

از تجهیزات این بخش می‏توان به دستگاههای x-Ray شامل دیفراکتومتر و اسپکترومتر، میکروسکوپ پلاریزان، استریو میکروسکوپ، دستگاه برش و پولیش سنگ، دستگاه پرس زمین‏شناسی و دستگاه سنگ شکن اشاره نمود.

 آزمایشگاه بررسی خواص فیزیکی و مکانیکی مصالح ساختمانی

بررسی خواص فیزیکی و مکانیکی مصالح ساختمانی و مواد اولیه سازنده آنها، به خواص ساختار مولکولی، وزن مخصوص و ترکیب مواد بستگی دارد، که به پیش‏بینی پایداری یا عدم پایداری ترکیبات فوق در مقابل تنشها و نیروهای وارده از محیط اطراف، تأثیر آب و تغییرات دما بر روی خواص فیزیکی مواد و غیره منجر می‏شود، و این از اساسی‏ترین مطالعاتی است که باید بر روی مواد و مصالح ساختمانی صورت بگیرد. در این آزمایشگاه طیف وسیعی از خواص فیزیکی و مکانیکی نظیر جذب آب، مقاومت فشاری، خمشی و سایشی مصالح، دانه‏بندی و وزن مخصوص سنگدانه‏ها و خاکها، انقباض و انبساط، زمان گیرش و سطح مخصوص سیمان، شوره‏زدگی آجر و نیز مطالعات کمی و کیفی دیگری بر روی خصوصیات فیزیکی و مکانیکی مواد اولیه و مصالح متنوع ساخته شده از آنها انجام می‏پذیرد.

از تجهیزات این بخش می‏توان به دستگاههای اندازه‏گیری مقاومت کششی، فشاری و خمشی، دستگاه اتوکلاو، دستگاه بلین، دستگاه اندازه‏گیری حرارت هیدراتاسیون سیمان، دستگاه اندازه‏گیری توزیع دانه‏ها، دستگاه لس‏آنجلس و کوره‌های پخت آجر و سرامیک اشاره نمود.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود آزمایشگاه مکانیک خاک و سنگ
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.