زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه بررسی و مقایسه علل و عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. doc

اختصاصی از زد فایل پروژه بررسی و مقایسه علل و عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی و مقایسه علل و عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. doc


پروژه بررسی و مقایسه علل و عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 20 صفحه

 

چکیده:

پژوهش حاضر تحت عنوان : بررسی و مقایسه علل و عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی از نظر دانش آموزان موفق مقطع تحصیلی متوسطه دختران رشته تجربی با نظر دبیران آنان در سال 89-88 شهرستان ایذه می باشد   .

در این پژوهش 120 دانش آموز دختر در پایه اول متوسطه  است.

برای جمع آوری داده ها از 2 پرسشنامه استفاده گردید که یکی از پرسشنامه ها مربوط به سنجش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در کلاس به آن پاسخ می دادند

 

مقدمه:

این مقاله به عنوان گزارشی از یافته‌های یک پژوهش گسترده، درصدد است رابطه‌ متغیرهای فیزیکی کلاس درس را با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مورد بررسی قرار دهد. یافته‌های مربوط به عوامل انسانی کلاس درمقالهٔ جداگانه‌ای گزارش شده است.

به منظور انجام پژوهش، 18 کلاس اول  به صورت تصادفی طبقه‌‌ای و 600 دانش‌آموز و معلمان این کلاسها ازمدارس ابتدایی شهرستان ایذه انتخاب شدند. روش مورد استفاده در این پژوهش کمی و کیفی بوده و ابزار جمع‌آوری داده‌ها، فرمهای پرسشنامه، مشاهده و آزمون پیشرفت تحصیلی بوده است. تجزیه و تحلیل داده‌های کمی پژوهش، با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS صورت گرفته است. نتایج نشان داد که اگر چه رابطهٔ معناداری بین متغیرهای فیزیکی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه وجود ندارد، ولی این متغیرها بر نگرش معلم تأثیرگذار است و نگرش معلم نیز پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین مشخص شد که فضاهای آموزشی مدارس کنونی ما با ویژگیهای روانی کودکان و نوجوانان سازگار نیست. بنابراین، لازم است در این رابطه اصلاحات لازم به عمل آید. متغیرهای فیزیکی، حتی اگر بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز نیز هیچ تأثیری نداشته باشد، باید به خاطر حفظ سلامت، بهداشت و امنیت روانی آنان مورد توجه قرار گیرند.

حضور یک فرزند با هوش و درس‌خوان در خانواده که از همان سال‌های اول تحصیل قابل تشخیص است، وظیفه والدین و به خصوص مادر را صد چندان می‌کند. متأسفانه مادران وظیفه خود را در این می‌بینند که بالای سر فرزندشان بایستند، تا او مشق‌هایش را بنویسد، از او درس بپرسند، دیکته بگویند و یا حتی بعضی از کارهای درسی فرزندشان را انجام دهند.

 

فهرست مطالب:

چکیده

بیان مسئله 

اهمیت مسئله

اهداف و ضرورت  تحقیق

اهداف تحقیق

اهمیت و ضرورت تغییر نگرش

متغیر های تحقیق

روش تحقیق

پیشینه ی تحقیق

الف: تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

اهمیت خانواده

خانواده به عنوان سیستم

خانواده به عنوان معلم و الگو

خانواده به عنوان کانون محبت و امنیت

نقش اقتصاد در خانواده

جامعه شناسان

موقعیت اجتماعی - اقتصادی و یادگیری

وضعیت اجتماعی و اقتصادی والدین

جامعه ی آماری

ابزار گردآوری اطلاعات


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی و مقایسه علل و عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.