زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ارزیابی مدیریت حوضه آبریز در میزان آلاینده های تالاب های شهرستان شوش به عنوان یک عنصر گردشگری (مطالعه موردی:تالاب بامدژ)

اختصاصی از زد فایل ارزیابی مدیریت حوضه آبریز در میزان آلاینده های تالاب های شهرستان شوش به عنوان یک عنصر گردشگری (مطالعه موردی:تالاب بامدژ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ارزیابی مدیریت حوضه آبریز در میزان آلاینده های تالاب های شهرستان شوش به عنوان یک عنصر گردشگری (مطالعه موردی:تالاب بامدژ)


ارزیابی مدیریت حوضه آبریز در میزان آلاینده های تالاب های شهرستان شوش به  عنوان یک عنصر گردشگری  (مطالعه موردی:تالاب بامدژ)

 

 

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

GIS کاربرددر شناسایی وپهنه بندی کیفی آب تالاب بامدژ، خوزستان 

ارزیابی مدیریت حوضه آبریز در میزان آلاینده های تالاب های شهرستان شوش به

عنوان یک عنصر گردشگری

(مطالعه موردی:تالاب بامدژ)

چکیده:

تأمین امنیت غذایی مردم هر کشور بدون تردید به استقلال و امنیت ملی آنها گره خورده است . غلات بهعنوان غذای اصلی انسان بطور متوسط حدود 1800 میلیون تن در سال در کل جهان تولید می شود . حدود یکسوم این مقدار یعنی حدود 600 میلیون تن آن گندم می باشد تقریبا، 500 میلیون تن آن توسط کشو رهایتولیدکننده مصرف و فقط 100 میلیون تن باقیمانده در عرصة تجارت جهانی خرید و فروش می شود از اینمقدار ، 30 میلیون تن توسط آمریکا، 19 میلیون تن توسط کانادا ، 20 میلیون تن به وسیلة اتحادیه اروپا، 18 تا 19میلیون تن آن به وسیلة استرالیا و حدود 8 تا 10 میلیون تن باقیمانده به وسیلة آرژانتین تولید و عرضه می شود.گزارشات منتشر شده چند سال اخیر نشان می دهد که تا پایان سال 2020 یعنی دیگر هیچگونه غلات مازاد بر نیازی برای صادرات تولید نخواهد نشد یعنی هر کشور تولید کننده، به اندازة مصرف خود تولیدمی نماید ، به عبارت دیگر حتی اگر پول نقد جهت خرید گندم موجود باشد قادر به خرید نخواهیم بود، بنابراین تلاش به منظور خودکفایی بسیار جدی و مهم می باشد (مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان) با توجه به تاثیر شگرف گردشگری در زمینه­های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی در جوامع امروز، باید با نظری بلند و مدیریت عالمانه،آگاهانه و با برنامه ریزی درست، در جهت گسترش آن تلاش کرده و آثار منفی آن را به حداقل رسانید (کرمی ، 1391 : 32). شناخت توانمندی های گردشگری اعم از طبیعی، فرهنگی،تاریخی، اقتصادی و غیره در یک منطقه و برنامه ریزی در جهت استفاده­ی بهینه­ از فرصت­ها می­تواند باعث شکوفایی و توسعه اقتصاد گردد و موجبات رفاه را برای ساکنین نواحی فراهم آورد. هر منطقه دارای جاذبه­های خاص خود می­باشد که سلایق خاصی را به روی خود جذب می­کند که با شناسایی این جاذبه­ها می­توان در جهت برنامه­ریزی و بکارگیری تدابیر راهبردی برای توسعه­ی چند جانبه گام برداشت ( کرمی و یزدانی ، 1392 : 2 )یکی از مهم ترین کاربرد تالاب ها جذب توریست  می باشد ولی متاسفانه  در طول تاریخ زندگی انسان ها، تالاب ها به عنوان اراضی نامناسب، بی فایده، مضر و بستری برای زندگی وحوش و مأمنی برایحشرات ناقل بیماری ها شناخته می شدند و یا باتلاقی تصور می شدند که هر کسی در آنها پای بگذارد در کام مرگ فرو می رود. تالاب ها بوم سازگان های بی نظیری هستند که از لحاظ ویژگی های بوم شناختی منحصر به فرد بوده و به خوبی از سایر بوم سازگان های دیگر قابل تفکیک می باشند شرایط زیست محیطی حاکم بر تالاب دسترسی انسان را به آن مشکل و گاهی غیرممکن نمودهاست.

مقدمه :

حفاظت از تالاب ها به عنوان یکی از پر تولید ترین اکوسیستم ها امری ضروری است . تالاب ها را می  توان شاهکارخلقت به حساب آورد . به جرأت می توان گفت در مجموعه محیط طبیعی زمین، کمتر زیست  گاهی را می توان تا بدین پایه با اهمیت پیدا کرد که بدین اندازه مورد غفلت قرار گرفته باشد . در واقع تالاب  ها را می توان از جمله نظام های حیات بخشی به حساب آورد که مطلقاً جایگزین ندارند . می توان تالاب ها  را مفیدترین و در عین حال بداقبال ترین اکوسیستم های طبیعت به شمار آورد(سازمان آب و برق خوزستان، 1385 ).

ارزش ریالی هر متر مربع تالاب بیش از 00 دلار ( در حدود 50000000 ریال) است یعنی گرانبهاتر ازبهترین قطعه زمین زراعی در دنیا می باشد (موسوی آزاد و همکاران، 1388 ). انواع کاربری های تعریف  شده در تالاب ها شامل : حفاظت، تفرج، کشاورزی، شکار، تنظیم جریان آب، فرآورده های طبیعی، آبزی پروری و جنگلداری است و انواع کاربری های گزارش شده در اراضی پیرامونتالاب ها شامل : کشاورزی، در مجموع، ت وریسم با 42 درصد و شکار با 40 درصد از متداول ترین کاربری های موجود در تالاب ها  بهشمار می روند (احمد پور ، 1387 ).در گزارشی  wwf از ارزش اقتصادی تالاب های جهان بررسی شده است . در این گزارش به بررسی کارکردهای تالاب ها، اهمیت تالاب های جهان در رژیم غذایی انسان ها و... پرداخته شده است.

تعریف تالاب: تالاب که از دو کلمه تال 1 و آب تشکیل شده است از نظر لغوی معدل واژه انگلیسی watland ،به معنای اراضی خیس می باشد(جعفری، (1360.بر طبق تعریفی که در پیمان نامه کنوانسیون تالاب های بین المللی بویژه تالاب های زیستگاه پرندگان آبزی ارائه شده است.تالاب ها عبارتند از مردابها،باتلاقها،لجن زارها یا آبهای طبیعی یا مصنوعی اعم از دائمی یا موقت که آبهای شیرین،لب شور،در آنها بصورت راکد یا جاری وجود دارد و یا آبهای ساحلی که عمق آنها در پایین ترین نقطه از 6 متر تجاوز نکند. تالاب  ناحیه ای از مظاهر طبیعی و خدادی است که در روند پیدایش، خاک آن توسط آبهای سطحی زیر زمینی به صورت اشباع شده درآمده و در طی یک دوره کافی و شرایط عادی محیطی تشکیل شده است و دارای توالی زیستی می باشد.  (Beazley,m,1993 ). این مجموعه اکوسیستم دارای جوامعی از گیاهان و جانوران ویژه است که امکان سازگاری در چنین شرایط اکولوژیکی را درا می باشد .(قائمی ،1379)

موقعیت جغرافیایی و ویژگی های زیست محیطی تالاب بام دژ:

استان خوزستان یکی از پرتالاب‌ترین استان‌های کشور است که تالاب بام دژ  در 40 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شوش از جمله این تالاب‌ها می‌باشد. شکل شماره (1)

………..

چکیده:

مقدمه :

تعریف تالاب:

موقعیت جغرافیایی و ویژگی های زیست محیطی تالاب بام دژ:

نقشه ژئومورفولوژی منطقه مورد مطالعه

آب و هوای تالاب:

نمودار آمبروترمیک تالاب بام دژ

بررسی پارامترهای اندازه گیری شده آب تالاب:

فسفات:

COD :

نیترات:

:BOD5

PH:

هدایت الکتریکی :

کدورت:

دما:

اکسیژن محلول do:

شوری:

کل جامدات معلق TSS:

کل جامدات جامد TDS:

راهکار:

نتیجه:

 

نویسنده: سجاد اله کرم تاجدی،  کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی،  دانشگاه شهید بهشتی تهران

 

 


دانلود با لینک مستقیم


ارزیابی مدیریت حوضه آبریز در میزان آلاینده های تالاب های شهرستان شوش به عنوان یک عنصر گردشگری (مطالعه موردی:تالاب بامدژ)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.