زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق جغرافیای خراسان جنوبی - 6 صفحه وورد

اختصاصی از زد فایل تحقیق جغرافیای خراسان جنوبی - 6 صفحه وورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق جغرافیای خراسان جنوبی - 6 صفحه وورد


تحقیق جغرافیای خراسان جنوبی - 6 صفحه وورد

 

 

 

 

 

-1) موقعیت جغرافیایی

استان خراسان جنوبی در شرق ایران قرار گرفته و از شمال به استان خراسان رضوی، از جنوب به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، از غرب به استان های یزد، سمنان، اصفهان و از شرق به طول 331 کیلومتر دارای مرز مشترک با کشور افغانستان( ایالت فراه) محدود شده است. این استان با وسعتی معادل 150800 کیلومتر مربع، حدود 9% درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است.

1-2) جغرافیای طبیعی  

استان از نظر ناهمواری ها تقریباً به دو قسمت«کوهستانی و مرتفع» و «پست و هموار» تقسیم می شود. قسمت­های کوهستانی بیشتر در شمال و مرکز استان و قسمت های پست و هموار در دشت های جنوب و جنوب غرب استان و حاشیه مرز استان با کشور افغانستان واقع شده اند. بلندترین نقطه استان« ارتفاعات نایبند طبس» به ارتفاع 2980 متر در شهرستان طبس و پست ترین نقطه استان در«دهستان کویر طبس»  با 530 متر از سطح دریا در شهرستان طبس می باشند. مناطق پست و هموار استان شامل زمین­ها و دشت­های همواری هستند که در قسمت های شمال غرب، مرکز، غرب و جنوب غرب استان قرار گرفته اند. دشت های جنوب و جنوب غربی استان حاوی نمکزارها و نقاط پست و کم ارتفاعی هستند که گاهاً از هر نوع پوشش گیاهی عاری هستند و بدلیل مجاورت با حاشیه شمال کویر لوت، آب و هوایی خشک و خشن دارند و در معرض حمله شن های روان قرار دارند.

قرارگیری استان در ناحیه آب و هوایی بیابانی(گرم و خشک) شرق ایران سبب شده تا اکثر جریانات رودخانه ای، موقت و فصلی بوده و رودخانه دایمی در استان وجود نداشته باشد. سیلاب­ها در بسیاری از موارد بدلیل فقر پوشش گیاهی، سبب خرابی می شوند. بخش های وسیعی از مرکز، غرب، شرق و جنوب استان با محدودیت منابع آب مواجه می باشند و منابع محدود آب زیر زمینی تنها امکانات تأمین آب محسوب می شوند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق جغرافیای خراسان جنوبی - 6 صفحه وورد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.