زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق در مورد انگور

اختصاصی از زد فایل دانلود تحقیق در مورد انگور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق در مورد انگور


دانلود تحقیق در مورد انگور

 

 

 

 

 

 

انگور فرنگی سیاه

نام علمی : Ribes nigrum L.

  1. boreale Turcz. , R. pauciflorum Turcz.

نام انگلیسی : Qninsy berry , Black current

نام آلمانی :                    Schwarze ribsel

نام ایتالیایی :             Grosularia nerva

نام فرانسه :         Cassisser , Groseiller noir

نام عربی : هاموش ، ریباس اسود

 مشخصات گیاهشناسی :

انگور فرنگی سیاه درختچه ای با شاخه های سیاه و به  ارتفاع ۵/۱تا ۲متر می باشد (ولاگ ، ژ و ژیری استودولا ، ۱۳٧٠) .دارای برگهایی منقسم به لوبهایی با  دندانه های ریز ، سطح برگها و زیر آنها دارای غده های کوچک زرد رنگ و رزینی است . گلها نوش تولید می کنند ولی مورد علاقه زنبور عسل نمی باشند . میوه آن سته سیاه رنگ با بوی مخصوص است که به صورت خوشه های آویخته بر روی شاخه ها قرار دارند (زرگری ، ع ، ۱۳۶٧) .

 قسمت مورد استفاده :

برگها و میوه های آن که برگهای سالم و بدون آفت آن را در خرداد تا مرداد ماه و میوه های آن را در تیر و مرداد جمع آوری می نمایند (ولاگ ، ژ و ژیری استودولا ، ۱۳٧٠) .

 ترکیبات شیمیایی :

شیره میوه انگور فرنگی سیاه حاوی ۱٠تا ۱۳درصد از قندهای مختلف ، پکتین ، امولسین ، ۶/۲تا٧٠/۳درصد از اسیدهای آلی مانند سیتریک و وینیک می باشد . درهر صد گرم  میوه مقدار۱۵٠-۲٠٠میلی گرم  ویـتامین C وجود دارد . به علاوه در برگ و قسمتهای سبز این گیاه تانن ، امولسین ،  اسانسی به رنگ سبز روشن ومواد ضد عفونی کننده گیاهی یافت می شود .

پراکندگی :

انگور فرنگی سیاه در مناطق وسیعی از اروپا تا منچوری پراکنش دارد و در ایران به حالت وحشی نمی روید (زرگری ، ع ، ۱۳۶٧) .

خواص درمانی :

ترکیبات موجود در میوه بر روی سیستم اعصاب اثر خوبی داشته ، بدن را تحریک نموده و مبادلات داخلی بدن را بهبود می بخشد ، به همین دلیل مقاومت بدن را در مقابل عفونتها بالا می برد (ولاگ ، ژ و ژیری استودولا ، ۱۳٧٠) .

برگها به علت دارا بودن اثر قابض ، در رفع اسهال های ساده ، درد معده ، سیاه سرفه ، سرفه های تشنجی و میگرن به کار می روند (زرگری ، ع ، ۱۳۶٧) .برگها مبادلات متابولیکی را تقویت نموده و در ترکیباتی که برای تصفیه خون در بهار مصرف می کنند از آنها استفاده می شود .

غرغره میوه انگور فرنگی سیاه در صورت وجود ورم حفره دهان و علیه آنژین ها و کاتاره ها مفید می باشد (ولاگ ، ژ و ژیری استودولا ، ۱۳٧٠) . دم کرده برگها و سرشاخه های آن دارای اثر مدر ، قابض ، معرق ، مقوی ، ضد رماتیسم ، برطرف کننده سنگ کلیه ، ورم مفاصل ، آب آورده انساج و نقرس می باشد . همچنین از آن به عنوان دفع کنند اوره و اسید اوریک برای درمان اختلالات گردش خون در زمان یائسگی ، تصلب شرائین ، درمان فشار خون و تورم کبد استفاده می شود .

در استعمال خارجی ، جوشانده برگهای آن را می توان در پانسمان و رفع التهاب زخم ها و بهبود اولسرها به کار برد .

از مخلوط ۳٠گرم برگ گیاه انگور فرنگی سیاه و ۳گرم ریشه شیرین بیان که به مدت ۱٠دقیقه جوشیده باشد به میزان ۳تا ٤فنجان در روز به عنوان مدر و بر طرف کننده التهاب معده – اثنی عشر و همچنین از مخلوط برگ گیاه انگور به میزان ۱٠ گرم ، دارچین سیلان به میزان ۱گرم  و ۱گرم میخک در یک لیتر آب به صورت دم کرده برای رفع سوء هاضمه به کار می رود (زرگری ، ع ، ۱۳۶٧) تعداد صفحات تحقیق: 19


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق در مورد انگور
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.