زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی ساخت پانل مقاوم در برابر ضربه از الیاف پلی اتیلن با کارایی بالا

اختصاصی از زد فایل پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی ساخت پانل مقاوم در برابر ضربه از الیاف پلی اتیلن با کارایی بالا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی ساخت پانل مقاوم در برابر ضربه از الیاف پلی اتیلن با کارایی بالا


پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی ساخت پانل مقاوم در برابر  ضربه از الیاف پلی اتیلن با کارایی بالا

این محصول در قالب  پی دی اف و 171 صفحه می باشد.

 

این پایان نامه جهت ارائه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نساجی-شیمی نساجی و علوم الیاف طراحی و تدوین گردیده است . و شامل کلیه مباحث مورد نیاز پایان نامه ارشد این رشته می باشد.نمونه های مشابه این عنوان با قیمت های بسیار بالایی در اینترنت به فروش می رسد.گروه تخصصی ما این پایان نامه را با قیمت ناچیزی جهت استفاده دانشجویان عزیز در رابطه با منبع اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند. حق مالکیت معنوی این اثر مربوط به نگارنده است. و فقط جهت استفاده ازمنابع اطلاعاتی و بالابردن سطح علمی شما در این سایت ارائه گردیده است.

 


چکیده

الیاف پلی اتیلن با کارایی بالا از پلیمر پلی اتیلن با وزن مولکولی زیاد (2000000<)، معمولا توسط فرایند ژل ریسی تولید می شوند. این الیاف به علت وزن مخصوص کم، مدول، استحکام و قابلیت جذب انرژی بالا، سرعت پخش صوت زیاد، انعطاف پذیری خوب و دیگر خواص مناسب انقلاب وسیعی را در طراحی و ساخت پانل های کامپوزیتی سبک و مقاوم در برابر ضربات سرعت بالا (بالستیک) ایجاد نموده اند.

در این تحقیق، ابتدا تاثیر دما روی رفتار حرارتی، کریستالینیتی و چسبندگی بین لایه ای در لایه تک جهتی الیاف تجاری داینیما تحت فشار و زمان ثابت بررسی گردید. جهت ساخت کامپوزیت، روش نوین زینتر کردن / فشردن در دمای بالا – فشار بالا استفاده گردید. بهینه سازی فرآیند و آزمایشات بالستیک براساس روش آماری تاگوچی و با کمک نرم افزار DOE انجام گرفت و تاثیر پارامترهای فرآیندی دما، فشار، زمان زینتر کردن و دانسیته سطحی بر روی خواص ضربه ای پانل کامپوزیتی بررسی شد. خواص مکانیکی دینامیکی پانل کامپوزیتی تحت شرایط شبیه سازی ضربه بالستیک ارزیابی شد و شکست الیاف تحت ضربه بالستیک به کمک میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) بررسی شد.

مطابق نتایج حاصل شده، جمع شدگی لایه الیاف تا دمای 138 درجه سانتیگراد به آهستگی و پس از آن با شیب تندتری افزایش می یابد، کریستالینیتی و دمای ذوب تک لایه الیاف فشرده شده تحت فشار و زمان ثابت، با افزایش دما تا 135 درجه سانتیگراد کمی افزایش یافته و سپس در دمای 145 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، چسبندگی بین لایه ای دو لایه الیاف زینتر شده تحت فشار و زمان ثابت با افزایش دما، زیاد می شود و نتایج آزمایشات بالستیک نیز نشان داد که در فشار 3MPa و زینتر کردن پانل به مدت 30 دقیقه در دمای 125 درجه سانتیگراد بیشترین افزایش جذب انرژی را دارد.

مقدمه

پانل های کامپوزیتی استحکام بالا – مدول بالا و مقاوم در برابر ضربه موادی سودمند می باشند که در کاربردهای مختلفی از قبیل صنایع دریایی، هوایی، نظامی، هوافضا، صنایع اتومبیل، وسایل ورزشی، لوازم پزشکی و… مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا آنها از الیاف با کارایی بالا و یک ماتریس درخور مناسب و با یک روش مناسب ساخته می شوند. امروزه کاربرد جدیدتر پانل های کامپوزیت پلیمری استفاده جهت کاربردهای بالستیکی است. در سال های اخیر مطالعات زیادی در مورد توسعه ساختارهای کامپوزیتی جهت حفاظت بالستیک در زمینه نظامی انجام گرفته است، به دلیل تحرک انسان ها و ابزارها، لزوم سبکی تجهیزات محافظ ضروری به نظر می رسد. امروزه از پانل های کامپوزیت الیاف پلی اتیلن با کارایی بالا در زمینه نظامی جهت کاربردهای جلیقه ضد گلوله، کلاه ضد گلوله، شیلتر، دیوارهای ضد انفجار، کیت های قابل نصب و سبک بر روی ماشین جهت حفاظت تجهیزات نظامی و… می باشد. مزیت استفاده از پانل های کامپوزیت الیاف پلی اتیلن با کارایی بالا نسبت به سایر محافظ های بالستیک از قبیل کولار، سرامیک، فولاد و غیره، در درجه اول سبکی و سطح حفاظت بالاتر آنها در وزن یکسان و در درجات بعدی استحکام و مدول بالاتر، سازگاری بهتر و مناسب تر و راحتی کاربرد آنها می باشد.

انگیزه جهت این تحقیق نیز ساخت یک پانل کامپوزیتی بر پایه الیاف پلی اتیلن با کارایی بالا که بتواند در برابر ضربه بالستیک کلاس IIIA مقاوم لازم را داشته باشد، بوده است. بدیهی است که الیاف پلی اتیلن ترموپلاست می باشند و در دمای بالا نرم و ذوب می شوند و می توانند به راحتی تغییر شکل دهند، چنانچه لایه های الیاف پلی اتیلن با کارایی بالا به طور شایسته با اعمال فشار مناسب جهت جلوگیری از جمع شدگی محدود گردند با بالا بردن دما تا تقریبا نزدیکی دمای ذوب و جایی که آرایش یافتگی و کریستالینیتی الیاف افت پیدا نکند برای یک دوره زمانی و متعاقبا سرد کردن آنها و کریستالی مجدد آنها ساخت یک قطعه سخت و با کارایی بالا امکان پذیر است.

 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی ساخت پانل مقاوم در برابر ضربه از الیاف پلی اتیلن با کارایی بالا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.