زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نانو در نساجی

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله نانو در نساجی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نانو در نساجی


دانلود مقاله نانو در نساجی

 

مشخصات این فایل
عنوان: نانو در نساجی
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 79

این مقاله درمورد نانو در نساجی می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله نانو در نساجی

شرحی از موارد منتخب در این روش ابداعی :
بهینه سازی فرمولاسیون پوشش هایی از این قبیل با استفاده از نانو ذرات پیشرفته آبگریز مثل سیکیای بخار شده و یا تیتانیامورت می گیرد . در صورت استفاده از این نانو ذرات به همراه یک ماده آبگریز نظیر رزین های پری فلورو آکریلیک و از این نانو ذرات به همراه یک ماده آبگریز نظیر رزین های پری فلورو آکریلیک و silsesqvioxane ، نتایج خوبی بدست می آید ، تنها چند پلی مر در رابطه با این ذرات مناسب بوده که دلیل آن نیز افزایش بخشهای سطحی پلی مر در نتیجه عملکرد سطوح پوششی دارای پوسته نازک یا رویه زبر است .
هدف از این روش ابداعی ، ارائه یک فرمولاسیون بدون ماده چسبنده ی ( رنگمایه ) با اثرات خاص بوده که به راحتی با جریان آب ، سایش ، پرتوهای UV و یا غبار قابل تخریب نباشد .
نانو ذرات بکار رفته در این پوشش ها ، بطور کلی از سیکیای بخار شده و اکسید تیتانیا یا روی آبگریز مثل DEGUSSA , DEGUSSA AEROLIL R8200 AEROLIL 8125 و TS 610 , CAB-SIL S 530  و TS 720 ساخته می شود اندازه ذرات این نانو ذرات ، در حدود 7 تا nm 200 و ترجیحا 10 تا 100 نانومتر می باشد .
وزن در نظر گرفته شده برای هر یک از مواد فرمولاسیون ارائه شده بصورت درصد وزن % wt ( براساس % wt 100 فعال ) ترکیب کلی یا فرمول تشریح شده ، بیان می شود . همانگونه کی مبینید واژه ذره شامل همه ذرات مجزا ، ذرات اولین و یا مجموعه کلی از ذرات اولین ، مجموعه متراکمی از ذرات 9 یا ذرات پراکنده کلوئیدی ، ترکیبی از آنها می باشد .
به منظور استفاده ساده تر پوشش سیکیایی در یک یا چند حلال ، حلال های استون وی ا هیدروکربن های آلیفاتیک و یا دیگر حلال های VOC پیش از پراکندن آن در آب ، توصیه می شوند عامل مرطوب سازی حلال نیز از    گروه های گلیکول ، الکل ، هیدروکربن ، مواد معدنی و .....(ادامه دارد)

تغییر دهنده سطح آبگریز :
پوشش های معرفی شده در این مثال ها ، به لحاظ فرمولاسیون ، بگونه ای بهینه سازی می شوند که نانو ذرات آبگریز پیشرفته را در خود نیز گنجانده باشند . در پوششهایی با مواد آبگریز ، انواع نانو ذرات مثل سیکیای بخار شده و یا تیتانیا ، زرین های فلورو آکریلیک و غیره ، عملکرد قابل توجهی از خود نشان می دهند . تنها چند پلیمر بعنوان یک ماده مناسب برای این ذرات ، با توجه به گسترش قابل توجه بخشهای سطحی شان که از پوسته نازکی تشکیل شده ، در این ترکیبات مورد استفاده قرار می گیرد .
بنظر می رسد که ترکیب فعلی ما یک ترکیب کامل با عناصر سیند ژنتیک ( تخفیف یا تشدید اثر ) ، حتی بدون افزودن یک سیکیای بخار شده آبگریز باشد . با این حال ، ماده در نظر گرفته شده در این روش ابداعی ، سیکیای بخار شده آبگریز با میانگین اندازه ذرات بین 100 و 1000 نانو متر است میانگین اندازه این ذرات ، در دامنه بین 100 تا 3000 نانومتر و ترجیحا 100 تا 1000 نانومتر با بیش از 5 درصد وزن ترکیب کلی به منظور تشکیل یک پوشش شفاف یا نیمه شفاف ، توصیه می شود . اگر چه بیش از 5 % وزن کلی و بیشتر از آن یعنی در حدود 001/0 تا 0/5 درصد و 01/0 تا 5/4 درصد و 01/0 تا 0/3درصد نیز مطلوب است .
همانگونه که در مثال 1 خواهید دید ، نانو ذرات سیکیای اصلاح شده در حدود 25/0 درصد وزن کلی ترکیب ، مورد استفاده قرار می گیرند .
ذرات سیکیای بخار شده مطلوب که در این روش ابداعی مورد استفاده قرار می گیرند ، شامل ذرات سیکیایی است که با هر روشی از خاصیت آبگریزی برخوردارند .
نانو ذرات بکار رفته در ساخت پوشش هایی با خاصیت آبگریزی ، عموماً از نوع سیکیای بخار شده و دی اکسید تیتانیاوروی آبگریز می باشند . مثل Degussa AEROLIL R8200 ، AEROSIL 812C  Cab-o-s.l , Degussa  TS 530 ، TS 610 ، TS 720 ترکیب معرفی شده در این روش ابداعی شامل یک سیکیای بخار شده آبگریز بوده که با نام تجاری AEROXIDE LE3 برای ایجاد سطوح آبگریز خود تمیز شونده با ساختار نانو با قابلیت در کردن آب ، به فروش می .....(ادامه دارد)

)اکسید روی :
از موارد مهم در نظر گرفته شده در این روش ابداعی می توان به پودر اکسید روی شفاف بسیار ریز با مقیاس نانو تر اشاره کرد ذرات کوچک همگن و یکنواخت و باریک آن ، شفافیت مطلوبی ایجاد می کند . این ماده ضد باکتری بوده و فاقد قابلیت جابجایی است .
اکسید های روی تجاری دارای بخشهای سطحی خاص کمتر از m2/gr 10 بوده ( کلا m2/gr 6-4 ) با اندازه ذرات اولیه بالا ، ظاهر روشن و سفیدی از خود نشان می دهند . میانگین قطر ذرات اکسید روی بکار رفته در این روش ابداعی ، در حدود 35 نانومتر و حداکثر آن از 20 تا 35 نانو متر است . یکی از منابع تأمین اکسید روی در مقیاس نانومتر ، ( 2 ANO 20 ) ، Umicore Zinc Chemical در Belguim  می باشد .
بهترین اندازه ذرات اکسید روی ، با بخش های سطحی خاص حداقل m2/gr 20 توصیه شده که توده ذرات ریز با اندازه ذرات اولیه کمتر از 60 نانومتر را تولید کرده و با توجه به این ویژگی استفاده از اکسید روی ، در محصولات خاص با قابلیت شفافی را ممکن می سازد . دیگر محصولات اکسید روی تأمین شده از umicore Zinc Chemical برای استفاده در این روش ابداعی با نام تجاری ZANO LS بفروش رسیده و دارای سطح m2/gr30-20 و اندازه ذرات اولیه 55-35 نانومتر می باشد . ZANO HS دارای سطح خاص m2/gr 40-30 و اندازه ذرات اولیه تقریبی 35-25 نانومتر است . توزیع یکنواخت ذرات نانومتری و اندازه ذره اولیه بسیار کوچک آنها ، تنها فیت بسیار مطلوبی تولید می کند . ذرات نانومتری اکسید روی ، جذب کن های UV طیف گسترده ( UVA , UV-B ) بوده که در جذب کن های UV آلی و TiO2 با اندازه ماکرو این ویژگی وجود ندارد این ماده خاصیت ضد باکتریایی داشته و در برابر انوع میکروبها ، مقاوم می باشد .
اکسید روی معرفی شده در این روش ابداعی با میانگین اندازه ذرات 60 نانومتر ( که با سنجش های SSA اندازه گیری می شود ) با نام تجاری NANO GARD توسط مؤسسه تکنولوژی .....(ادامه دارد)

دیگر اهداف و کاربرد های این ابداع عبارتند از:
1- هدف از این روش ابداعی تولید یک حامل متشکل از آب برای پوشش های آبگریز خود تمیز شونده ، جهت استفاده در سطوح فلزی ، پلاستیکی ، شیشه ای ، کاغذی و یا چوبی دارای پوشش محافظی در برابر رنگ ، جلا ( رنگ روغن ) و پوسته بدون آسیب رساندن به این پوشش می باشد .
2- از دیگر اهداف این روش ثبت شده ابداعی می توان به تولید پوشش های قابل جابجایی بدون آسیب به سطح آن ،  اشاره کرد .
3- هدف دیگر این روش ثبت شده اختراعی ، تولید یک پوشش محافظی بدون وارد کردن آسیب به رنگ ، کروم ( رنگدانه کرومیم ) ، فایبر گلاس و دیگر مواد تشکیل دهنده آن پوشش می باشد .
4- از دیگر اهداف این روش ثبت شده اختراعی می توان به تولید یک پوشش آبگریز خود تمیز شونده اشاره کرد که به راحتی از یک مایع ، فوم ، ژل ، چسب ، مواد نیمه جامد و یا اورزلی مورد استفاده قرار می گیرد .
5- از دیگر اهداف تولید پوشش های آبگریز ، می توان به پوشش هایی با قابلیت استفاده از سطوح بدون نیاز به وسایل پیچیده اشاره کرد .
6- هدف دیگر این روش ابداعی ، تولید یک پوشش آبگریز به بمنظور خیساندن آن با غبار یک عامل مرطوب سازی حلال فرار و حامل متشکل از آب ، در دمای محیط برای خشکاندن و تشکیل یک پوسته نازک ، بدون نیاز به یک عامل اتصال عرفی می باشد .
7- در ترکیب برگزیده شده از یک ترکیب سیکیای بخار شده نظیر سیکیای بخار شده آب گریز با بیش از 10 د رصد وزن بر اساس وزن کلی این ترکیب ، استفاده می شود . بصورت آنجایی ، مقدار کمی از یک ماده خوشبو کننده به این فرمولاسیون اضافه شده و علاوه بر آن مقداری نیز به آن اضافه می گردد . دیگر ترکیبات را نیز می توان به صورت دلخواه به این فرمولاسیون اضافه کرد ، اما مقداری از این مواد مورد نظر استفاده شده در این ترکیب شامل یک ماده رنگی نظیر رنگینه یا رنگدانه به مقدار لازم یعنی در حدود 005/0 درصد وزن کلی ترکیب ، یک ماده خوشبو نظیر با پل گام با وزن تقریبی 0.10 درصد وزن ترکیب کلی و آیا یک ماده نگهدارنده نظیر SURCIDE با وزن تقریبی 1/0 درصد وزن ترکیب کلی ، می باشد .
8- هدف دیگر ، تولید نانو ذرات پیشرفته خود تمیز شونده آبگریز با ترکیبی با قابلیت پا شش در طیف گسترده ای از مخلوط مواد جامد با استفاده از حلالهای VOC به منظور مرطوب سازی ذرات آبگریز با وجود .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله نانو در نساجی

مقدمه:
1پیشگفتار:
روش تولید
شرحی از موارد منتخب در این روش ابداعی :
1-2-1.  شرح بیشتر جزییات:
   ب)تغییر دهنده سطح آبگریز :
  ج)اکسید روی :
  د)عوامل مرطوب سازی هیدرو کربن ها :
ه) مواد فعال در سطح :
و) پیشران ها :
-1-3چند روش برای رنگرزی الیاف آبگریز
  2- 3-1- فرایند رنگرزی وچاپ موادنساجی ساخته شده از پلی سترهای آبگریز:
  د)آب برای استفاده درجوهر رنگ
ترکیبات دارای فرمولV وVa :
-1-4اهداف و کاربردها:
دیگر اهداف و کاربرد های این ابداع عبارتند از:

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نانو در نساجی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.