زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه ربات مسیر یاب

اختصاصی از زد فایل دانلود پروژه ربات مسیر یاب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه ربات مسیر یاب


دانلود پروژه ربات مسیر یاب
 


مقدمه:

مدارات میکرو کنترلر و میکروپروسسوری در بین علاقه مندان الکترونیک طرفداران بسیاری دارد. زیرا امروزه دامنه کاربرد آنها بسیار وسیع گشته و در همه جا قابل استفاده می باشد برای موارد حساس لازم است سیستم میکرو کنترلر دارای کد بندی باشد . تا احتمال خطا در سیستم به صفر برسد . با توجه به فرکانس های مختلف کار دستگاهها و حالت های مختلف احتمال تاثیر گذاری دستگاههای افراد مختلف بر روی یکدیگر بسیار کم می باشد چنین سیستم هایی امروزه بسیار تولید می شوند و در موارد مختلفی مثل کنترل کننده دزدگیر و قفل مرکزی اتومبیل ها مورد استفاده قرار می گیرد هر یک از سیستم های مذبور بسته به نوع کاربرد دارای عملکرد متفاوت در خروجی گیرنده می باشند . مثلاً بعضی به صورت لحظه ای کار می کنند . برخی دیگر به صورت فیلیپ فلاپ عمل کرده ، در ساخت قطعات پیشرفته در این زمان از میکروکنترلها استفاده می شود این آی سی ها پورت خروجی بیشتری نسبت به آی سی ها میکروپروسسور می باشند . می توان انها را به راحتی برنامه ریزی کرد و حافظه آنها را پاک کرد . همچنین سنسورها دارای کاربرد وسیعی در صنعت می باشند این مدارات مجتمع دارای حساسیت بسیار بالایی می باشند و بسته به نوع کاربرد آنها دارای تنوع مختلفی می باشند . در این پروژه ها ما تصمیم داریم تا از سنسور مادون قرمز که به نور حساس بود، و دارای دو قسمت یکی فرستنده و یکی گیرنده است استفاده کنیم
...

سنسورها

مقاومت نوریlight dependent resistor    ( LDR)

مقاومت نوری المانی الکترونیکی است.، که با تابش نور به آن مقاومتش تعقییر می کند. تا قبل از تابش نور به آن جریانی از آن عبوی نخواهد کرد.در واقع در این حالت مقاومت زیادی دارد.هر چه میزان شدت نور بیشتر باشد مقدار مقاومت آن کمتر می شود.،درواقع مقدار مقاومت با تابش نور رابطه عکس دارد. در واقع مانند.مقاومت متفییر یا همان پتانسیومتر است.در پتانسیومتر شما با پیچ کوشتی مقدار مقاومت را تنظیم می کردید.اما در اینجا شدت نور است که میزان مقاومت را تنظیم میکند.هرچه میزان شدت نور بیشتر باشد مقدار مقاومت حاصل از مقاومت نوری کمتر می شود.ودر صورت نبودن نور،مقاومت   نور ی مدار باز عمل می کند .

 

 

 

برای استفاده از این سنسور  در ربات مسیر یاب  در کنار هر سنسور باید یک دیود نوری یا LED   قرار گیرد بطوری که LED  به زمین بتابد و انعکاس نور آن به سنسور بازتابش کند . با استفاده از مدار ساده  زیر میتوانید خروجی 0 ولت برای زمین سفید و خروجی 5 ولت برای زمینه سیاه بدست آورید . البته این کار نیاز به تنظیم دارد که با استفاده از پتانسیومتر k   10 میتوانید این کار را انجام دهید . با تحریک مقاومت نوری توسط نور بازگشتی از  زمین مقاومت آن کم شده و جریان مورد نیاز برای تحریک بیس ترانزیستور از آن عبور میکند و خروجی 0 ولت میشود . ( این مدار برای درک بهتر این سنسور آورده شده و پیشنهاد نمیشود)

...

 

فهرست مطالب

عنوان                         

چکیده

مقدمه

فصل اول: تعارف و کلیات

طراحی

ربات تعقیب خط

تعریف ربات

فصل دوم: بخش مکانیک ربات

بخش مکانیک ربات

مواد سازنده ربات

  • چوب
  • پلاستیک
  • آلومینیوم (AL)
  • برنج
  • دلایل استفاده از پلاستیک در بدنه این ربات

سیستم حرکتی ربات

انتخاب سیستم حرکتی ربات

رباتهای چرخ دار

ربات های 2 چرخ

  • ربات های 4 چرخ
  • دلایل استفاده از چهار چرخ در این ربات
  • آینده ربات های انسان نما

فصل سوم: بخش الکترونیک ربات

الف) بررسی انواع موتورهای الکتریکی بکار رفته در رباتهای تعقیب خط

ویژگی موتور DC.

 انتخاب موتور

اصول کار موتور DC

سرعت موتور

محاسبه ثابت های موتور از روی دیتاشیت

دلیل استفاده از موتور DC در این ربات

مدارات درابور موتور DC

کنترل جهت موتور

کنترل با رله

کنترل با ترانزیستور

کنترل با Ic های درایور موتور

سنسورها

مقاومت نوری

Lm324

فرستنده گیرنده مادون قرمز

cny70

باتری

تقسیم بندی کلی باتری ها

انتخاب نوع باتری در رباتیک

محل نصب باتری

فصل چهارم

مقدمه ای بر AVR

انواع میکروکنترل های AVR

خصوصیات ATMEGA8

برنامه جهت پروگرامر کردن میکرو


 

 66 ص فایل Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه ربات مسیر یاب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.