زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله شناسایی باکتریها در آزمایشگاه تشخیصی در مقایسه با شناسایی تاکسونومیک

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله شناسایی باکتریها در آزمایشگاه تشخیصی در مقایسه با شناسایی تاکسونومیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله شناسایی باکتریها در آزمایشگاه تشخیصی در مقایسه با شناسایی تاکسونومیک


دانلود مقاله شناسایی باکتریها در آزمایشگاه تشخیصی در مقایسه با شناسایی تاکسونومیک

جداسازی باکتریها از بیماران و شناسایی آنها به دلیل اینکه بیماریهای عفونی ناشی از باکتریهای مختلف، دوره ها و پیامدهای متنوعی دارند به درمان کمک می کند.

ارزیابی حساسیت ایزوله ها(یعنی تعیین حداقل غلظت مهرکننده یا (MIC می تواند به انتخاب آنتی بیوتیک مناسب جهت درمان کمک کند.

ممکن است شناسایی گونه خاص باکتری (یا سوشها) که بطور غیر معمول جداشده،نشانه این باشد که منشاء شیوع عفونت،تجهیزات بیمارستانی آلوده و یا  انجام تکنیکهای ضدعفونی کردن نا مناسب از سوی پرسنل بیمارستان باشد.

وقتی بیماران،مشکوک به داشتن یک عفونت باکتریال هستند معمولا"  کلونی های قابل مشاهده  میکروب موردنظر را از کشت خالص (روی پلیت آگار) جدا می کنند و سپس نوع باکتری تعیین می شود.

شناسایی باکتری بر اساس اصول تاکسونومی است که  برای وضعیت بالینی به کار می رود.در آزمایشگاه تشخیصی،هر روز باید تعداد زیادی نمونه شناسایی شده و نتایج در اسرع وقت آماده شوند . 

آزمایشات باید به راحتی آموزش داده شوند،کم هزینه باشند و به آسانی انجام شوند.این روشهای معمول برای تعیین نوع باکتریها بر اساس  خصوصیات مورفولوژیک و متابولیک  هستند. 

آزمایشات تشخیصی بر اساس اطلاعات تفکیکی که به طور تجربی  فراهم می کنندانتخاب می شوند. تستهای مختلفی برای هرکدام از پاتوژنهای موردنظر وجود دارند.

 علاوه بر این، امروزه روشهای زیست مولکولی (جهت  شناسایی ژنهای خاص یا قطعات ژنی)در آزمایشگاه بالینی رایج هستند.

اصول طبقه بندی مدرن،اغلب از روشهای پیچیده تری استفاده می کنند و مرتبط با خصوصیات محتویات ساختمانی باکتریها هستند.این روشها اغلب شامل روشهایی هستند که براساس "زیست مولکولی" و یا "شیمی تحلیلی" هستند. اکنون مشخص شده که بسیاری از طرحهای کلاسیک جهت تفریق دادن باکتریها ،اطلاعات کمی درمورد روابط ژنتیکی آنها می دهند و در مواردی حتی از نظر علمی غلطند.

اطلاعات جدید،موجب نامگذاری مجدد گونه های خص باکتریها شده و در مواردی ، روابط کاملا" مشخصی را درون و میان خانواده های مختلف باکتریهامشخص کرده اند

واژه های تاکسونومیک(طبقه بندی)

خانواده: گروهی از جنسهای مرتبط

جنس:گروهی از گونه های مرتبط

گونه:گروهی از سویه های مرتبط

تایپ:مجموعه ای ازسویه های درون یک گونه(مثلا" بایو تایپ،سروتایپ)

سویه:یک رده یا ایزوله تک از یک گونه خاص

رایجترین واژه مورد استفاده، نام گونه است(مثلا" Streptococcus pyogenes –به اختصار S.pyogenes ).نام گونه همیشه دو قسمت دارد،یکی مشخص کننده جنس مثلا" در مثال گفته شده ""Streptococcus

و دیگری مشخص کننده گونه(در این مورد " "pyogenes ).نام جنس همیشه با حرف بزرگ شروع می شود اما نام گونه اینطور نیست.همیشه در زیر نام جنس و گونه خط کشیده می شود یا هر دو به شکل مورب نوشته می شوند

مراحل جداسازی تشخیصی و شناسایی باکتریها

مرحله اول-نمونه های مایعات بدن (مثل خون،ادرار،مایع مغزی نخاعی) به طور خطی روی پلیت  کشت داده می شوند و  کلونیهای جداشده باکتریها (که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده اند) بعد از گرماگذاری به مدت یک تا چند روز(شکل 1) ظاهر می شوند.هر کلونی،شامل میلیونها سلول باکتری است.بررسی این کلونیها از نظر اندازه،بافت،رنگ و(در صورت رشد روی بلاد آگار) واکنشهای همولیز به عنوان اولین مرحله شناسایی باکتری بسیار مهم است.نیاز ارگانیسم به اکسیژن جهت رشد نیز،یک خصوصیت افتراقی مهم است.

شامل 6 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله شناسایی باکتریها در آزمایشگاه تشخیصی در مقایسه با شناسایی تاکسونومیک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.