زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بیماری افسردگی (نشانه ها ودرمان)

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله بیماری افسردگی (نشانه ها ودرمان) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بیماری افسردگی (نشانه ها ودرمان)


دانلود مقاله بیماری افسردگی (نشانه ها ودرمان)

بیماری افسردگی اکثراً برور نمی کند و اغلب هم به طور شدید. شخص افسرده زمان حال را سخت و دشوار احساس می کند. در برابر گذشته احساس گناه می کند و از آینده وحشت دارد. افسرده در برابر رنج های خود مستأمل و بیچاره هستند انزوا و تنهایی آنها همچنان تشدید می شود و در اثر آن در جدی افسردگی بالا می رود،
چاره جویی در این باره خیلی ضروری است و گاه حتی تأخیر در آن به قیمت جان بیمار تمام می شود پزشکان تجربیات بسیار زیادی در مورد انواع افسردگی ها دارند آنها توصیه های لازم را به عمل می آورند و راه های درمان از طریق تکنیک های رفع هیجان را ارائه می نمایند و در صورت لزوم دارو تجویز می کنند تا بیمار هر چه زودتر حالش بهتر شود. افسردگی یک بیماری شدید است که بیمار حداقل چندین هفته از آن رنج می برد و جسماً و روحاً دچار مشکل می شود افسردگی می تواند بدون دلیل ظاهر شده و تا حدی که حتی برای زندگی انسان تهدید جدی به حساب آید پیش برود هیچگونه علامت و نشانه خاصی دال بر اینکه بتوان آن را تشخیص داد وجود ندارد در مورد 90 درصد افراد افسرده مطمئناً پزشک خانوادگی، اولین طرف گفتگو محسوب
می شود.

با وجود افسردگی، همه بیماران احساس افسرده بودن می کنند، عده ای می گویند
بی حال و حوصله اند و بی رغبت گروهی هستند که اصولاً هیچگونه تغییر حال و هوا نشان نمی دهند بلکه فقط در اثر بروز علایم نامعلوم جسمانی و یا تغییرات رفتاری، به پزشک مراجعه می کنند.

از جمله ی نشانه های روانی، می توان موارد زیر را برشمرد:

حال و هوای سنگین و آزار دهنده، وحشت زدگی و هراسان بودن، افسرده خویی و نداشتن هیچگونه علاقه و احساس است بسیاری از افراد افسرده همه ی گناهان و اشتباهات را در خود جستجو می کنند و در نتیجه بیش از پیش افسرده می شوند.

افسردگی های خیلی شدید می تواند تمایلات خودکشی را در انسان بیدار سازند. انسانهایی که دارای تفکر افسرده ساز هستند دنیا را از زاویه ای منفی نگاه می کنند.

سه دلیل برای آن به شرح زیر وجود دارد:

1- منفی از قبیل «من نتوانسته ام خودم را خوب در محل کارم نشان دهم، من بد عمل کرده ام».

2- انتظارات نامعقول از خود داشتن، مثلاً تا وقتی که کسی مرا دوست ندارد و کار مرا خوب ارزیابی نمی کند، من نمی توانم خوشبخت باشم.

3- افکار غلط داشتن، مثلاً: 1- نتیجه گیری های عجولانه، 2- تمرکز کردن روی بخش منفی یک وضعیت و نادیده گرفتن جنبه های مثبت آن، 3- تعمیم دادن یک واقعه که تک مورد است، 4- برای چیزهایی خود را مقصر می داند که در مورد آنها کوچک ترین مسئولیتی نداشته است همه بیماریها علائمی دارند که بر اساس وجود این علائم به آنها مشکوک شده و به پزشک مراجعه می کنیم.

برای تشخیص شدت افسردگی دو راه وجود دارد. راه اول بر اساس پاسخ هایی است که بیمار به سئوالات یک جدول مشخص با نام جدول افسردگی بک می دهد.

افسردگی را در سه گروه خفیف، نسبتاً شدید و شدید تقسیم بندی می کنند و فردی که دارای افسردگی شدید است دارای بعضی از هذیان ها و توهم ها شود اگر دچار افسردگی هستید و تاکنون فکر می کرده اید که افسردگی شما خیلی شدید و یا غیر قابل درمان است، با مشاهده ی علائم بالینی در انواع افسردگی ها، متوجه می شوید که افسردگی شما خیلی هم شدید نیست و به راحتی با استفاده از اقدامات درمانی دارویی و غیر دارویی قابل درمان است.

افسردگی اولیه یا درون زاد، علاوه بر نیاز به درمان دارویی، گاهی نیازمند استفاده از روش های روان درمانی خاص است که اساس آنها هیبنوتیزم کردن بیمار و بیرون کشیدن تعارضات درونی او می باشد. تعارضاتی که باعث بوجود آوردن افسردگی در فرد شده و بیمار نمی تواند در حالت معمول آنها را به خاطر بیاورد و از ذهن بگذراند.

همانند بسیاری از بیماری ها که راه های متعددی برای درمان آنها وجود دارد، درمان افسردگی نیز از چند زیر مجموعه تشکیل می شود.

روش روان درمانی برای هر بیمار متفاوت است، مثلاً بیماری که به خاطر مشکلات خانوادگی و اختلافات زناشویی دچار افسردگی شده است، از تکنیک های حل مسأله سود خواهد برد، اما برای بیماری که اکنون افسرده است ولی نمی تواند دلیل برای آن پیدا خواهد کند، یکی از بهترین روش های روان درمانی استفاده از روش های روان پویایی می باشد.

در این روش پزشک با کمک تکنیک هایی مثل هیبنوتیزم (اصطلاحاً خواب مصنوعی) به ناخودآگاه و تعارضات درونی بیمار دست می یابد حل تعارضات شناخته شده، زمینه را برای درمان اختلالات خلقی بیمار فراهم می کند.

بیمار افسرده، در بسیاری از مواقع علاوه بر افسردگی دچار اختلالات جسمی متعدد هم می شود که گاهی برای درمان این اختلالات جسمی، مجبور به استفاده از داروهای جداگانه می شویم.

به طور قطعی نمی توان برای همه بیماران یک نسخه ی واحد پیچید. امکان دارد
آمی تریپتیلین برای یک بیمار مبتلا به افسردگی، داروی مناسبی باشد ولی نمی توان آن را برای بیمار دیگر مبتلا به افسردگی تجویز کرد.

شامل 8 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بیماری افسردگی (نشانه ها ودرمان)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.