زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درمورد بیماری آلزایمر

اختصاصی از زد فایل دانلود تحقیق کامل درمورد بیماری آلزایمر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد بیماری آلزایمر


دانلود تحقیق کامل درمورد بیماری آلزایمر

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 18
فهرست و توضیحات:

بیماری آلزایمر چیست ؟

آلزایمر در طول تاریخ

نخستین آشنایی با بیماری آلزایمر

پولک های آمیلوئید، گره های رشته ای  در مغز

تغییرات در سلول های عصبی مغز

علایم بیماری آلزایمر و طیف آن در مبتلایان

علایم بالینی بیماری چیست ؟

فراموشی

مشکلات تکلم و بیان

مشکل خواندن و نوشتن

اشکال در محاسبه

ضعف تصمیم گیری

عدم اشراف به زمان و مکان

عدم تشخیص اطرافیان

از دست دادن علاقه و لذت

افکار هذیانی

مشکلات جنسی

کاهش هماهنگی در حرکات  اندامها

کاهش حس  بویایی

تغییرات شخصیتی

بیماری آلزایمر و مرگ

عوامل مسبب بیماری آلزایمر

عوامل کمکی برای ابتلا به آلزایمر

سن  بالا

سابقه بیماری در خانواده

سابقه ضربه مغزی

کمبود فعالیت های  فکری  و مغزی

سندرم داون  (منگولیسم )

جنس  مؤنث

سکته

سموم  موجود در محیط زیست

دخانیات

رادیکالهای  آزاد

رژیم  غذایی

 

بیماری  آلزایمر چیست ؟

دکتر آلواس  آلزایمر در سال  1906 این  بیماری  را در آلمان  کشف  نمود و به  این  دلیل  بیماری  آلزایمر به  نام  ایشان  ثبت  شده  است.

بیماری  آلزایمر قابل  پیش بینی نمی باشد و تأثیر مشخصی بر روی  مغز می گذارد. گاه  بیماران  مبتلا به  این  بیماری  دیوانه  محسوب  می شده  و هنوز هم  محسوب می شوند. چون  اطلاعات  علمی  راجع  به  این  بیماری  فقط  در 20 سال  گذشته  پیشرفت  نموده  هنوز گروههای  کثیری  با این  بیماری  آشنا نبوده  و رفتارهای  ناهنجار بیماران  را به  ناراحتی  روانی  ترجمه  کرده  و آنان  را بیماران  روانی  می نامند. بیماران  آلزایمری  ممکن  است  حرکتها و رفتارهایی  مانند مزاحمت ، عدم  اطمینان ، عدم  قدردانی ، نامهربانی ، خصومت  با نزدیکان  و اطرافیان  داشته  باشند. بیماران  آلزایمر بیمار مغزی  هستند بدین  معنی  که  سلولهای  مغزشان  در حالت  تخریب  و معدوم  شدن  است  و نتیجتاً طرز فکر و رفتار آنها تغییر کرده  و تحت  کنترل  آنها نیست ، و چون  کنترلی  بر روی  بیماری  خود ندارند قادر به  تمایز خوب  و بد، صحیح  و غلط  نبوده  و ممکن  است  به  راحتی  نزدیکترین  فردی  که  برایشان  خدمتی  انجام  می دهد را رنجانیده  و حتی  پرخاشگری  نمایند.

یک  بیمار می گوید "وقتی  سعی  می کنم  حرفی  بزنم  اول  فکر می کنم  چه  می خواهم  بگویم  ولی  کم کم  لغات  می چرخند و دور و دورتر می شوند و از دسترس  من  خارج  می گردند و نمی توانم  آنها را برگردانم  و عصبانی  می شوم ". یک  بیمار دیگر که  در طول  سه  سال  گذشته  هر روز صبحانه  و چای  برای  شوهرش  روی  میز می چیند، در صورتی  که  شوهرش  20 سال  است  که  دار فانی  را وداع  کرده  است .

برای  اطرافیان  این  نوع  رفتارها گاه  خنده دار است  و گاه  باعث  تمسخر و بی احترامی  به  فرد بیمار می شود. در فصول  آینده  خواننده  متوجه  خواهد شد که  با این  بیماری  باید بطور جدی  برخورد نماید و جایی  برای  بی تفاوتی  وجود ندارد.

 آلزایمر در طول تاریخ

تاریخ  آشنایی  با آلزایمر بسیار کوتاه  است  و تحقیقات  در مورد آن  حدوداً در 20 سال  گذشته  آغاز گردیده  است. در کتابهای  تاریخی  مصریها سابقه  این  بیماری  در سه  هزار سال  پیش  مورد بحث  قرار گرفته  است ، البته  بعنوان  کم حافظه گی  و فراموشی . در کتاب  مذهبی   Maxims of Ptab the Holy  به  میزان  قابل  ملاحظه ای  راجع  به  بیماری  فراموشی  بحث  شده ، جالینوس  در 1100 سال  پیش  تمایز بین  فراموشی  و نارسایی  روحی  را بیان  می کند.

فلاسفه و نویسندگان  راجع  به  بیماری  پیری  مطالبی  را متذکر شده اند. شکسپیر از پیری  بعنوان  دوره  بچگیِ مجدد و فراموشی  یاد می کند. افلاطون  در نوشته های  خود اشعار می دارد که افراد پیر مسئول  جنایات و کارهای  خلاف  خود نیستند. همانطور که قبلاً ذکر گردیده قرنها بیماری  آلزایمر عنوان بیماری  روحی و روانی مورد نظر بوده  تا اینکه در سال  1906 دکتر آلزایمر از مغز خانمی بعد از مرگش  نمونه برداری  کرد و کم حافظه گی  و فراموشی ایشان را از نظر آسیب شناسی مورد بحث  قرار داد و به این نتیجه رسید که  ایشان از یک  بیماری ناشناخته  رنج  می برده  است .

 این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید  


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد بیماری آلزایمر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.