زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق اعتماد به نفس

اختصاصی از زد فایل دانلود تحقیق اعتماد به نفس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق اعتماد به نفس


دانلود تحقیق اعتماد به نفس

چکیده
زمانی که کودکی بتواند بدون توقع و انتظار از دیگران کاری را آغاز کند و بکوشد تا آن را به اتمام برساند،می گوئیم، اعتماد به نفس دارد. کودک از همان ابتدا که شروع به شناخت خود و محیط پیرامون می کند،به قدرت توانایی خود برای تسلط بر محیط و اطرافیان خود آگاه می شود.
هنگامی که کودک به مرحله ای از رشد بدنی خود می رسد که بتواند روی پاهای خو بایستد و چند قدمی نیز راه برود، در حقیقت مطالب بسیاری آموخته است. او به تدریج و با رشد سایر توانمندی خود در می یابد که قادر به انجام کارهای بیشماری است.
یکی از عوامل مؤثر در رشد اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان،والدین و افراد خانواده هستند. اگر کودک در خانواده ای که سرشار از صمیمت،محبت و مهربانی است،رشد یابد، می تواند ویژگی های شخصیتی خود را شناخته و با اطمینان به توانایی های خود،با مشکلات روبه رو شود.از طرفی می تواند با رفتارها نامطلوب و منفی خود،برخوری واقع بینانه داشته باشد و در صدد رفع و تغییر آنها برآید.از آنجایی که اعتماد به نفس صفتی ارثی نیست،اگر کودک ضمن انجام فعالیت های گوناگون مدام دچار محدودیت شود و نتواند تجارب مفیدی در زندگی کسب کند،ترسو، کمرو بار آمده و قدرت تصمیم گیری مناسب هم نخواهد داشت.گاهی والدین با توجهات افراطی خود،مانع از رشد عاطفی و شناختی کودک می شوند.از آنجایی که مادر و یا مربی کودک، تماس بیشتری با نیازهای جسمی- روانی او دارد،می تواند تأثیر بیشتری در خوی و منش وی بگذارد.(مادرانی که بیش از اندازه به فرزندان خود توجه می کنند و انجام وظایف کودک را به عهده می گیرند و اجازه نمی دهند که او در حد توان خود مسئولیت پذیر باشد،در آینده احتمالا دچار مشکلات و مسائل گوناگون خواهند شد.
 

مقدمه :
خداوند نعمت های زیادی به ما داده است از جمله چشم و گوش و هزاران چیز دیگر و با باید شکر گذاری نعمت های خداوند باشیم در این جا ما می خواهیم به یکی از مهمترین و بهترین نعمت های خداوند یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس بپردازیم.
این ویژگی ها را پدران و مادران برای فرزندان به ارث می گذارند که ما از اینها در جاهای مختلفی استفاده می کنیم و بهره مند می بریم.افرادی که اعتماد به نفس و عزت نفس ضعیف دارند نمی توانند در زندگی به موفقیت برسند و از خوش بینی به زندگی طبیعی محرومند ولی بر عکس کسانی که اعتماد به نفس قوی دارند در زندگی با موفقیت و سربلندی بیشتر مواجه می شوند ولی اگر ما احساس کنیم در زندگی تا حدودی شکست خورده ایم بر اعتماد به نفس ما ضربه ای سخت وارد خواهد کرد هم چنین باید به عزت نفس کودکان نیز توجه ویژه ای داشته باشیم. ادامة مطالب را به طور دقیق و مفصل در ادامه خواهید خواند.
 
 
دایرة اعتماد به نفس
قبل از هر چیز می خواهم چارچوبی در اختیارتان بگذارم تا بر پایة آن مدلی تصوری بنا کنید که شما را در درک و متصور ساختن روانشناسی و اعتماد به نفس یاری نماید.یک بار که از مکانیسم زندگی روزمرة خود، که سطح اعتماد به نفس شما را به نوسان در می آورد آگاهی یابید،در موقعیتی قرار خواهید گرفت تا آن مکانیسم را زیر نفوذ در آورده و خود آگاهی و
احترام به نفس خویش را تقویت و بهبود بخشید.این مدل،(دایرة اعتماد به نفس) نامیده می شود. از طریق نمودار سادة آن خواهید دید که چگونه احساس پایدار و مداومی از سلامت شخصی و تعادل را پرورش داده، و آن را تغذیه و حفظ نمایید.
تنبیه یا بی تفاوتی

 
توصیه های کاربردی برای تقویت اعتماد به نفس
1-    همواره به یاد خدا بوده و از او کمک بخواهید.
2-     موفقیت های روزانة خود را- هر چند کوچک و کم اهمیت باشد- یادداشت کنید، علل آن را بررسی و به دنبال موفقیت های بزرگ تر باشید.
3-     پس از کسب موفقیت ها هیچ گاه منتظر تأیید دیگران نباشید
4-     سعی کنید استقلال فکری داشته باشید،مشکلات خویش را،خود حل کنید و کمتر از کسی کمک بگیرید.
5-    در انتخاب مدل و رنگ لباس،وسایل زندگی و تحصیل، آرایش سر و صورت و … هرگز به مد روز توجه نکنید و مقلد دیگران نباشید
6-     سعی کنید وقتی چیزی را نمی دانید، خیلی راحت بگویید نمی دانم،یا تحقیق خواهم کرد؛ در غیر این صورت،دارای اعتماد به نفس دروغین خواهید شد.
7-     این باور را به خود القا کنید که خصوصیات اخلاقی،داشتن استعداد و یا کمبود آن،همیشه ارثی نیست و با کوشش می توان همة آنها را به دست آورد.
8-     هنگام بیماری های ساده مانند سرما خوردگی،خستگی،ضعف و … به پزشک مراجعه نکنید و سعی کنید با تلقین و برخورد صحیح بر آن غلبه کنید.
9-     هنگام ارتکاب خطا،شهامت به خرج داده به خطای خود اعتراف کنید،در سرپوش گذاشتن بر استباهات نکوشید و دیگران را مقصر ندانید.
10-    سعی کنید از منفی بافی و منفی نگری در امور زندگی و تحصیل دوری کنید و با نگرش مثبت به مسائل در کسب موفقیت بکوشید.
11-از سستی،تنبیل،بی حوصلگی و سر هم بندی کارها به شدت پرهیز کنید؛زیرا نتیجه ای جز سذخوردگی و باختن اعتماد به نفس ندارد.
12- هرگز از شکستها و ناکامی ها نهراسید و به خود بباورانید که می توانید شکست ها را جبران کنید. (معجزة اعتماد به نفس/ نویسنده:دانیل میچام/ مترجم:ضیاءالدین رضا خانی)

 


فهرست مطالب

1    مقدمه    1
2    دایرة اعتماد به نفس    2
3    توصیه های کاربردی برای تقویت اعتماد به نفس    3
4    علل کاهش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان    4
5    تأثیر اعتماد به نفس در موقعیت های تحصیلی    5
6    ویژگی های ده گانة اعتماد به نفس    6
7    شرایط ده گانة اعتماد به نفس    8
8    عزت به نفس    11
9    عزت به نفس در کودکان    13
8    منابع و موآخذ    14



 

 

شامل 18 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق اعتماد به نفس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.