زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه تاثیر وسایل کمک آموزشی در یادگیری از منظر روان شناسی. doc

اختصاصی از زد فایل پروژه تاثیر وسایل کمک آموزشی در یادگیری از منظر روان شناسی. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه تاثیر وسایل کمک آموزشی در یادگیری از منظر روان شناسی. doc


پروژه تاثیر وسایل کمک آموزشی در یادگیری از منظر روان شناسی. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 24 صفحه

 

چکیده:

پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر وسایل کمک آموزشی در یادگیری بر روی 64 نفر از دانش آموزان دورة راهنمایی انجام شد و جهت گردآوری داده ها یک پرسشنامة 18 سئوالی محقق یافته ویژة معلمان و یک پرسشنامة 16 سئوالی ویژة دانش آموزان دورة راهنمایی تهیه شده و پس از اجرا نتایج نشان داد که 77% دانش آموزان استفاده از وسایل کمک آموزشی را بر پیشرفت تحصیلی خود موثر دانسته اند و همچنین 94% معلمین استفاده از وسایل کمک آموزشی را در افزایش یادگیری دانش آموزان  موثر دانسته اند.

مقدمه:

پیشرفت سریع و توأم با جهش های بلند در علوم و تکنولوژی در نیمة دوم سدة اخیر وظیفة سنگینی در مقایسه با دوره های گذشته بر دوش همة مسئولان اجتماعی در سطح تصمیم گیری به ویژه به عهدة مسئولان آموزش و پرورش کشور قرار داده است. بنابراین برنامه ریزی در زمینة آموزش و پرورش از نظر زمانی به روز، ماه و سال محدود نمی شود، بلکه علاوه بر چاره اندیشی برای مسائل روز همیشه باید آینده را مورد توجه قرار داد و از آنجا که تحولات جنبه های مختلف زندگی جوامع بشری با سرعتی شگفت انگیز در حال توسعه و تغییرند و این تحولات دانشهای جدیدی را مطرح می سازد که نیازهای جدیدی را نیز برای انسانها در بر می گیرد، بنابراین آموزش باید با سرعت و کیفیت بیشتر انجام شود. به همین دلیل بسیاری از روانشناسان برای ایجاد پیشرفت علوم و فنون دانش های جدید تکنولوژی آموزشی و استفاده از وسایل و مواد کمک آموزشی را توصیه می کنند چرا که تکنولوژی آموزشی در مباحث تربیتی به بهره گیری از سرعت، دقّت و سهولت در امر آموزش و یادگیری می گردد. آموزش مستلزم تمرین و یادگیری است و تکنولوژی، کاربرد موثر وسایل کمک آموزشی است و تکنیک های مختلف زمانی به مدارس ما راه خواهند یافت که معلمان به آن آشنا و معتقد شوند و به اعتقاد خود عمل کنند

 

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول : بیان مسئله

بیان مسئله 

اهداف تحقیق

اهمیت و ضرورت

سوالات پژوهشی

فصل دوم : پیشینه تحقیق

پیشینه تحقیق

فصل سوم : روش تحقیق

روش تحقیق

فصل چهارم : یافته های تحقیق

تجزیه و تحلیل داده ها 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری و بحث

پیشنهادات

یادداشت ها

منابع مورد استفاده

پیوست

 

فهرست جداول:

جدول 4-4

جدول 1-4

جدول 3-4

جدول 2-4

 

منابع ومأخذ:

احدیان، محمد . مقدّمات تکنولوژی آموزشی. ناشر مرکز نوآوری های آموزشی در ایران. چاپ 1364.

تقدسیان، شکوه. رشد تکنولوژی آموزشی. مهر 70.

حمصی فردوسی، شهین دخت عالی. تکنولوژی آموزشی. انتشارات اصفهان. چاپ 71.

خوئی نژاد، غلامرضا. برنامه ریزی درسی برای تدریس و یادگیری بهتر. انتشارات آستان قدس رضوی.چاپ 72.

یغما- عادل، کارآیی و بهره دهی تکنولوژی آموزشی. رشد تکنولوژی آموزشی.بهمن 69.

اسکاکتر، جان. ترجمة سلیمانپور، محمدرضا. اثر فناوری آموزشی بر موفقیت دانش آموزان. نشریه رشد تکنولوژی آموزشی. شماره 41

قهرمانی، جعفر. تأثیر وسایل کمک آموزشی در تدریس یادگیری. نشریه پیوند 294- 295

ریس دانا، فرخ لقا. آموزش فناوری (تعاریف ویژگی ها و استانداردها). نشریه رشد تکنولوژی آموزشی. شماره 140

بررسی نقش و جایگاه وسایل کمک آموزشی در برنامة درسی علوم تجربی دورة راهنمایی . نشریه دانش و پژوهش در علوم تربیتی. تابستان 79


دانلود با لینک مستقیم


پروژه تاثیر وسایل کمک آموزشی در یادگیری از منظر روان شناسی. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.