پمپ های بادی آبکش چیست؟
دانلود پاورپوینت پمپهای بادی آبکش
پمپ های بادی آبکش چیست؟
چگونه توانستم به دانش آموزم پروانه در زمینه یادگیری درس تاریخ کمک کنم
چکیده
باتوجه به مشکلات بسیار زیاد در مدارس روستا که ناشی از عدم امکانات و سازماندهی مناسب نیروها وبسیاری دلایل دیگر میباشد واز آنجا که فقر فرهنگی واقتصادی در روستا بسیار زیاد است بر آن شدم تا مشکل دانش آموزم (پروانه )را که همانند فرزندم او را دوست داشتم حل نمایم ونتوانستم نگاه معصومانه اش که درخواست کمک از من بود را نادیده بگیرم واز کنار مشکل او بگذرم .همچنین با توجه به اهمیت وجایگاه درس تاریخ در فرآیند تعلیم وتربیت به عنوان درسی انسان ساز و دادن بینش وسیع ودارای قدرت تحلیل مسائل جامعه ای را که درآن زندگی میکند وپرورش قوه ی تفکر وخلاقیت لذا خواستم پروانه در این زمینه عقبتر از دیگر دوستانش نباشد پس بر آن شدم تا ازآموخته های علمی خود استفاده نمایم برای رسیدن پروانه به وضع مطلوب درسی.
فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 14 صفحه
دقیقترین وسیله ارتباط انسانها زبان است هر کس با زبان اشناتر باشد خواسته های خود را بهتر میتواند بیان کند و مقاصد دیگران را آسانتر بفهمد. در روان شناسی ثابت شده است که میزان شادمانی و قدرت تحرک افراد در فعالیتهای اجتمائی ،رابطه ای مستقیم با توانائی بیان و مهارت در سخن گفتن و نوشتن دارد. پیشرفت کلیه نظاهر تمدن از سیاست و علم وهنر وصنعت و اخلاق ومذهب و… بر اساس تالیف و تصنیف است. افزایش روز افزون نشر کتاب و پیشرفت شگفت انگیز صنعت چاپ مبین نیاز جوامع بشری به نویسندگی است و بدین جهت هنر نویسندگی را برترین هنر دانسته اند. الفونس دوده Alphonse Daudet (97-1849) نویسنده شهیر فرانسوی می گوید: وقتیملتی مقهور میشود تا هنگامی که زبان خویش را خوب حفظ کند گویی کلید زندانش را در دست دارد.
زبان وسیله اندیشیدن است مردمی که زبانی پر مایه و توانا ندارند از فکر بارور و زنده و آفریننده بی بهره اند اینان چگونه میتوانند درست بیاندیشند؟ حاصل پریشان فکری و پریشان گویی است.
زبان فارسی فقط وسیله سخن گفتن و رفع نیازهای روزانه ما نیست زبان فارسی بسیارمهم خطیر و محور موجودیت فکری و فرهنگی ماست معرف سیمای معنوی و عامل تفاهم و مظهر دستاوردهای اندیشه پیشینیانو سند هویت و مایه سر افرازی و مهمترین پشتوانه فرهنگی ایرانیان است.
روحانیت ادب و فرهنگ ایرانیان و آمیختگی آن با عرفان،ریشه و پیشینه در ایران کهن دارد. ادب و فرهنگ ایران اسلامی، عصاره همه جنبه های زنده و انسانی و دلپذیر دوران کهن را در خود گنجانیده است.ادب و فرهنگ این سرزمین، جلوه گاه دستاوردها و کوششهای بر جسته ترین افراد است که آثار آن مایه سر بلندی و روشنایی دل و جان وآرامش روح و روان ایرانیان و بلکه بیشتر مسلمانان جهان است. همچنین آثار گرانسنگ ادبیات فارسی تجلیگاه قرآن و حدیث و هر سطر و بیت آن اغلب مضمون آیه و حدیثی است و این از مهمترین رموزمقبولیت عام زبان و ادبیات فارسی است.
فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 24 صفحه
تربیت یکی از مباحث مهم روانشناسی و علوم تربیتی نیز هست و روانشناسان و مربیان ، توصیه های زیادی به والدین و معلمان ارائه می کنند . با وجود این همه توجه و توصیه ، چه اتفاقی می افتد ؟
صرف نظر از مباحث کلی درباره تربیت ، با نگرش کاربردی و معطوف به فرهنگ ایرانی ، وضعیت ما در این خصوص چگونه است ؟ جهت گیری های عمده نظام اجتماعی ما در تربیت چیست ؟ خانواده ها و مدارس ایرانی ، در تربیت کودکان و نوجوانان چقدر جدیت دارند و اهداف و ایده آل های آنان چیست ؟
بازار ارائه توصیه های تربیتی در ایران بسیار گرم است . و بخصوص در دهه اخیر ، این بازار رونق خاصی پیدا کرده است . در صدا و سیما و بویژه تلویزیون ، روانشناسان و مشاوران و به تعبیری کارشناسان مختلفی به ارائه رهنمودها و توصیه های گوناگونی می پردازند .
در انواع مجله های خانوادگی و تربیتی هم بخش های زیادی برای مباحث فرزند پروری و مشاوره ای در نظر گرفته می شود . در مورد کتاب ها وضعیت بسیار آشفته و پیچیده تر است و همه به دنبال ارائه کلیدهایی برای تربیت هستند . از کتاب های کوچک و نکته ای گرفته تا کتاب های مفصل و تخصصی ، همه می خواهند راه خوشبختی و سعادت در زندگی را نشان دهند . جالب و عجیب است که بخش عمده ای از کتاب های تربیتی ، زناشویی و روانشناسی سلامت ، ترجمه ای هستند و عملابه ماهیت فرهنگی تربیت ، توجه چندانی نمی شود . آیا والدین ومعلمان به این همه توصیه نیازدارند؟ آیا این رهنمودها وتوصیه ها، واقع خوشبختی و سعادت را به ارمغان می آورند ؟ آیا با چنین گفته هایی می توان به زندگی دلخواه رسید ؟
اجازه جسارت ورزی در مدارس
( تربیت )) موضوعی دشوار و پیچیده است اما نباید با گفته ها و توصیه های پراکنده و بدون ماهیت فرهنگی ، این دشواری و پیچیدگی را بیشتر کرد .شاید نکته ها و گفته ها د رتلویزیون ، مجله ها و کتاب ها ، والدینی را تحت تاثیر قرار دهد . اما به نظر نمی رسد این تاثیر چندان ماندگار و عمومی باشد .
به مثابه جنبه های دیگرزندگی، درتربیت هم اعم از والدینی ومدرسه ای، موضوعاتی دربورس مورد توجه قرار گرفته وبعد ازطی طول عمرمشخصی، از دور خارج می شوند . به عنوان نمونه در دو دهه اخیر در آموزش و پرورش مباحثی به صورت دوره ای وارد مدارس شده اند ، از جمله : فراشناخت ، خلاقیت ، پژوهش، هوش هیجانی مهارت های زندگی ، روش های مشارکتی و غیره . در زمینه تربیت در مدرسه جامعه اگر چه تنوع موضوعات به گستردگی تربیت نبوده ولی مباحثی چون : افزایش آزادی عمل فرزندان ، خطرات تهدیدکننده سلامت ، خانواده متعادل ، تفاهم وگفتگو در خانواده و غیره مطرح بوده اند ، اما از این همه آمد و رفت سوژه های بورسی چه بهره ای برده ایم ؟ کدام دانش آموز پژوهشگر یا خلاق را تربیت کرده ایم ؟ تا چه حد در تغییر نگرش والدین نسبت به مسائل تحصیلی فرزندان موفق بوده ایم ؟ تا چه اندازه آمادگی های کودکان و نوجوانان را برای مواجهه با چالش های زندگی افزایش داده ایم ؟
در این بخش نقشه توپوگرافی 1:50000 چمن برای دانلود قرار داده شده است. این نقشه با کیفیت عالی و با فرمت JPG میباشد. تصویر پیشنمایش مربوط به همین محصول میباشد.