زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق شاه صفى اول

اختصاصی از زد فایل تحقیق شاه صفى اول دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق شاه صفى اول


تحقیق شاه صفى اول

 

 

 

 

 

 

 

 

بخشی از متن اصلی :

«1038 - 1052 ق / 1629 - 1642 م»

از جمله وقایع اسف بار دوره شاه عباس بزرگ که تأثیرى شگرف بر تاریخ ایران گذاشت و موجبات انحطاط و سقوط این دولت را فراهم آورد؛ سوء رفتار و سوءظن بى حد و حصر شاه نسبت به شاهزادگان صفوى و پسرانش بود. کشتن و کور کردن پسران، از سویى موجب از میان رفتن شاهزادگان لایق شد، و از سوى دیگر، تربیت خاص حرم سرایى، که به هیچ وجه به شاهزادگان اجازه دخالت در امور نمى‏داد، موجب شد تا دولت او، از وجود جانشینى با کفایت و تدبیر بى بهره بماند.

شاه عباس در حال احتضار، نوه‏اش سام میرزا - پسر صفى میرزا - را که در اصفهان اقامت داشت به جانشینى برگزید. سام میرزا که بعدها به نام شاه صفى، پادشاه ایران شد، به هنگام جلوس هجده ساله بود. این شاهزاده، تمام عمر خود را در حرم خانه شاهى به سر کرده و تربیت یافته بود و براى جانشینى فرمانرواى لایقى چون شاه عباس، هیچ کس از او نامناسبتر نبود. محیط حرم خانه او را به سوء ظن بى اندازه نسبت به دولت و دشمن عادت داده بود. پدرش که به سبب محروم شدن از بینایى در داخل حرم خانه تقریباً وحشى شده بود، خشونت طبع را به او به میراث داد. قساومت قومى مادرش هم که زنى گرجى بود و در داخل حرم خانه با او به بدى رفتار مى‏شد، مزید بر علت شد. به علاوه، شاه صفى، از تمام صفات نیاى خود، جز سوءظن و خشونت، تقریباً هیچ «استعداد» دیگرى نداشت. وى در 20 جمادى الثانى 1038 ق / 14 فوریه 1629 م به تخت نشست و از همان آغاز سلطنت خود را در عیاشى و خوشباشى غرق کرد و هر قدر توانست از بذل توجه به امور مملکت فاصله گرفت. عیاشى و خوشباشى شاه صفى به حدى او را از دخالت در امور کنار نگه داشت که کروسینسکى یکى از اروپاییان مقیم ایران مى‏گوید، اگر شقاوتهایش نبود هیچ کس نمى‏دانست که او پادشاه مملکت و مالک نفوس و مال رعیت است. در واقع قدرت پادشاهى این دیوانه تنها به صورت قساوت و خشونت نسبت به بزرگان دولت و رعایا ظاهر مى‏شد. در عین حال اغلب کارهاى سلطنت به دست امراء و زیر دستان اداره مى‏شد؛ که بیش از همه، خواجه سرایان در حل و عقد امور دخالت داشتند و به اقتضاى عقده هاى خویش به پادشاه بى رحم و خشن درس بى رحمى و خشونت بیشتر مى‏دادند. در عین حال غلبه خواجه سرایان بى مقدار و غلامان دولتخانه، دست امیران لایق را از کارها کوتاه و جاى را بر آنها تنگ مى‏کرد واین همه زیان بسیار به حیثیت و اعتبار دولت صفوى وارد آورد.

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمتword  در اختیار شما قرار می‌گیرد

تعداد صفحات : 5

یونی شاپ


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق شاه صفى اول

دانلود مقاله کامل درباره مکانیزه کردن زمین گندم، جو و یونجه

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله کامل درباره مکانیزه کردن زمین گندم، جو و یونجه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل درباره مکانیزه کردن زمین گندم، جو و یونجه


دانلود مقاله کامل درباره مکانیزه کردن زمین گندم، جو و یونجه

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :64

 

بخشی از متن مقاله

مکانیزاسیون کشاورزی در ایران موضوعی است که طی سالهای گذشته یا بهتر بگوئیم از سال 1345 ، یعنی سالی که قرارداد بین ایران و جمهوری رومانی به منظور خرید تراکتور و بعضی ادوات کشاورزی منعقد شد و تعداد تراکتور از آن سال در کشور رو به فزونی گذاشت مورد بحث متخصصین فن بوده است.
وقتی از مکانیزاسیون کشاورزی صحبت به میان می آید ، اکثرا به فکر کاربرد و استفاده از موتورهای احتراق داخلی و ماشین های مختلف کشاورزی در مزارع می افتند ، در حالی که مکانیزاسیون به معنی اعم، این نیست که حتما از موتور احتراق داخلی و یا از آخرین مدل های ماشین های کشاورزی استفاده شود. قبل از اینکه مکانیزاسیون کشاورزی را تعریف کنیم، ابتدا لازم است موتور و ماشینرا از یکدیگر تشخیص داده و جدا کنیم. "ماشین " وسیله ای است که اگر به آن توان دهیم ، برایمان کار انجام می دهد ولی خود به تنهایی قادر به انجام کار نیست . " موتور" وسیله ای است که تولید توان می کند ولی به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد مگر اینکه این توان را به ماشینی بدهد تا آن ماشین بتواند کار تولید کند. به طور مثال یک گاوآهن را می توان به وسیله ی یک یا چند حیوان کار به حرکت درآورد و زمینی را شخم زد ، گاوآهن در اینجا ماشین را تشکیل می دهد و حیوان یا حیواناتی که آن را می کشند در حکم موتور می باشند. یک موتور ممکن است در یک زمان، دو ماشین را به حرکت درآورد و گاهی حرکت هر دو ماشین ، برای انجام کار ، ضروری است.
اکنون با روشن شدن فرق بین ماشین و موتور می توان مکانیزاسیون کشاورزی را تعریف نمود. کلمه ی مکانیزاسیون در کشاورزی مترادف با کلمه ی اتوماسیون در صنعت است که خود به معنی اتوماتیک کردن می باشد و اتوماتیک کردن یعنی کم کردن کار کارگری. بنابراین مکانیزاسیون یعنی استفاده از ماشین و موتور در کشاورزی جهت کاهش نیاز به نیروی کارگری. البته این نیاز هنگامی به وجود می آید که درآمد حاصل از کار کارگری کمتر از درآمد به دست آمده از جایگزین نمودن ماشین و موتور باشد که خود به عوامل متعددی از جمله عوامل زیر بستگی دارد:
1- دستمز کارگر بالا باشد.
2- مشکلات کارگری موجب وقفه در کار، در زمان معین شود.
3- زیان های حاصل از طولانی بودن کار کارگری بیش از هزینه های استفاده از ماشین و موتور شود.
4- کیفیت کار ماشین آنقدر بالا باشد که هزینه های آ را مستهلک نماید.
معنی اعم مکانیزاسیون کشاورزی اتخاذ هر روشی است که موجب ازدیاد درآمد شود. با این تعریف جایگزین کردن کارگر با ماشین و موتور یکی از روش ها محسوب می شود و استفاده از بذر اصلاح شده برای بدست آوردن عملکرد محصول بیشتر روشی دیگر، که هر دو بخشی از موضوع مکانیزاسیون هستند.

آشنایی با وضعیت کشاورزی سنتی ایران
ایران از قدیم الایام مهد تمدن های باستانی و یکی از مراکز تولید مواد کشاورزی دنیای باستان بوده است.به طوری که بسیاری از پیشرفتهای کشاورزی و دامپروری مانند پرورش اسب و ترویج نباتات سودمند را باید مرهون زحمات و ابتکارات اهالی این مرزوبوم دانست. حفاری هایی که در تپه ی سیالک کاشان انجام یافته ، نشان می دهد که حدود شش هزار سال پیش ، کشاورزی در میان مردم آن منطقه معمول بوده و ایرانیان متمدن قرن ها پیش از این در این راه کار کرده اند. از نقش روی استوانه ای که در شهر شوش کشف شده ، معلوم گردیده که در سه هزار سال قبل از میلاد مسیح مردم ایران گندم را در مخزن هایی که امروزه هم در بعضی از نواحی دیده می شود ،ریخته و انبار می کرده اند. یونجه ، این علوفه ی پر ارزش برای دام ها ، توسط ایرانیان به یونان و سپس به روم و سایر نقاط جهان برده شد.
ابزارهای کشاورزی که در ایران باستان به کار می رفت شامل انواع ابزارهای دستی ساده مانند بیلها، کج بیلها ، داسهای دسته کوتاه ، کلنگ و وسائل دامی چوبی از قبیل گاوآهن ، هرسهای دندانه ای ، خرمن کوبها و غیره بوده اند.
منبع توان و ابزارهای کشاورزی معمول امروزی در نقاط مختلف کشور بخصوص در نقاط دورافتاده به مرور زمان تغییر زیادی پیدا نکرده و با ابزارهای قدیمی فرق چندانی ندارند. هنوز در اکثر نقاط دور افتاده ی کشور از یک یا دو جفت گاو به عنوان توان کششی منحصر به فرد و از گاوآهن های دامی چوبی و هرسهای دندانه ای ، خرمن کوبها و سایر وسائل که اکثرا از چوب ساخته شده اند به عنوان ابزار مورد نیاز استفاده می گردد.

شرایط و امکانات توسعه ماشین های کشاورزی در ایران
در کشور ما استفاده از تراکتور و ماشبن های کشاورزی خیلی دیرتر از کشورهای اروپایی و امریکا شروع شد و اصولا در قرن هیجدهم که در اروپا گاوآهن های فلزی برگردان دار معمول شد، و در قرن نوزدهم که خرمن کوبهای جدید در امریکا اختراع گردید ، در وسائل و ادوات کشاورزی کشور ما هیچگونه تغییری حاصل نگردید. عملا در طول 50 تا 60 سال اخیر بوده است که به تدریج کشاورز ایرانی با انواع ماشین های کشاورزی آشنا شده است، اما هنوز هم آن طوری که شرایط امروز ایجاب می کند کشاورزی مملکت ما ماشینی نگشته است و در مواردی هم که این امر به صورتی انجام گرفته است ، به علل بنیادی مواجه با مشکلات عدیده ای می باشد که همه ی دست اندرکاران و منخصصین کشاورزی ماشینی با آن آشنا هستند.
اولین گاوآهن فلزی برگردان دار دامی در زمان ناصرالدین شاه قاجار به ایران وارد شد و در ارومیه مورد استفاده قرار گرفت . اولین نمایشگاه ماشین های کشاورزی در سال 1300 خورشیدی در تهران برگزار گردید . اولین تراکتور نفتی ساده به دستور رضاخان در سال 1308 بری مدرسهی فلاحت خریداری گردید و این مدرسه بعدها به دانشکده کشاورزی تبدیل شد. با وقوع جنگ جهانی دوم و مشکلات داد و ستد با کشورهای فروشنده و همچنین اثرات این جنگ در امور داخلی کشور، عملا این طرح متوقف و بهره برداری از آن نیز مسکوت ماند. پس از جنگ کمکم سرمایه داران و بعضی از شرکت ها شروع به وارد کردن تراکتور در ایران نمودند. ابتدا روستاییان از پذیرفتن تراکتور و ماشین های کشاورزی در مزارع خود خودداری می کردند و اعتقاد داشتند که برکت کشاورزی در سم گاوها می باشد، ولی به تدریج که با نتایج کار آشنا شدند تا حدودی آنها را پذیرفتند.
آغاز فعالیت بنگاه توسعه ماشین های کشاورزی از سال 1331ر حقیقت سرآغاز ماشینی کردن کشاورزی ایرا ن به شمار می رود. این مؤسسه از سال 1331 تا سال 1336 خود اقدام به وارد کردن تراکتور و ماشین های کشاورزی می نمود و آنها را به اقساط به فروش می رساند ، اما از سال 1336 تا سال 1345 بنگاه به متقاضیان خرید تراکتور وام میداد تا آنها مطابق سلیقه و امکانات خود اقدام به خرید تراکتور و کمباین و سایر ادوات کشاورزی بنمایند.این طرز کار سبب شد که به تدریج مارک های مختلف تراکتور و کمباین م به تعداد کمی وارد کشور شود و چون برای فروشندگان تامین لوازم یدکی و تعمیرگاه های لازم مقرون به صرفه نبود، اغلب این وسائل در مدت کوتاهی از کار افتاده و بی استفده می ماند.
در سال 1345 قراردادی با کشور جمهوری رومانی منعقد شد که طی آن تعدادی تراکتور و سایر ادوات کشاورزی از جمله گاوآهن و ... از طریق بنگاه توسعه ماشین های کشاورزی در اختیار کشاورزان گذاشته شود. طبق این قرار داد در مراکز عمده فروش اقدامات لازم برای تاسیس نمایندگیهای لوازم یدکی تعمیرگاه های ثابت و سیار به عمل آمد. به موازات این قرارداد از سال 1346 شروع به ساخت کارخانه ی تراکتور سازی تبریز شد که از سال 1349 بهره برداری از آن آغاز شد، قطعات تراکتور از رومانی وارد و در آن کارخانه مونتاژ گردید .در حال حاضر مونتاژ تراکتورهای مسی فرگوسن نیز در این کارخانه انجام می گیرد، همچنین کارخانه ی جاندیر اراک به مونتاژ تراکتور ، کمباین و سایر ادوات کشاورزی جاندیر پرداخت.
در حال حاضر کارخانه جات تراکتورسازی ایران ، تراکتورهای یونیورسال مدل 650
M با توان 65 اسب بخار، تراکتور مسی فرگوسن مدل 399 با توان 110 اسب بخار و مدل285 با توان 75 اسب بخار و مدل 240 با توان 47 اسب بخار و تراکتورهای مدل 750ITM با توان 75 اسب بخار را تولید می کند.

نیروی کار انسانی و لزوم استفاده ی ماشین در کشاورزی ایران
با توجه به ارقام و آمار موجود و تقلیل جمعیت روستایی، به طور طبیعی نیاز به تراکتور و ماشین های کشاورزی جهت جبران توان انسانی بیشتر خواهد شد . اما در تامین توان مکانیکی مورد نیاز، بررسی انواع تراکتور و ماشین های مورد نیاز کشاورزی ایران با توجه به سطح پایین تکنولوژی در کشور و به خصوص روستاها که متناسب با سطح محدود زیر کبرای هر کشاورز و دامدار می باشد باید مورد توجه قرار گیردو سعی در بالا بردن دانش کشاورزی کشاورزان و آموزش آنها در استفاده ی صحیح از ماشین، شود. به خصوص تلاش در محدود کردن انواع تراکتورها و ماشین های وارده به چند نوع متناسب با شرایط خاص مناطق مختلف کشور ، و سعی در ساختن بعضی ما شین ها وابزار در داخل کشور که امکان ساخت آنها وجود دارد ، تامین و ساخت لوازم یدکی ، تربیت کارگران ماهر و متخصصین برای به کار بردن تراکتور و ماشین های مورد نیاز و ایجاد تعمیرگاه ها به تعداد کافی در نقاط مختلف کشور، از جمله برنامه هایی است که در آینده باید به طور وسیع و کاملتر انجام گیرد.

متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

/images/spilit.png

دانلود فایل 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره مکانیزه کردن زمین گندم، جو و یونجه

تحقیق در مورد فعل در ادبیات

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد فعل در ادبیات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد فعل در ادبیات


تحقیق در مورد فعل در ادبیات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بخشی از متن اصلی :

 

فعل کلمه یا کلماتی است که یکى از معانى زیر را در زمان گذشته، حال، یا آینده نشان مى دهد:

 

 

 

ـ انجام دادن کارى (حمید نامه نوشت.)

 

ـ انجام پذیرفتن کارى ( غذا پخته شد.)

 

ـ رخ دادن حالتى (هوا روشن شد.)

 

ـ پذیرفتن حالتى (هوا روشن است.)

 

ـانجام دستور یا امرى ( نامه را بنویس.)

 

 

 

  • مفاهیمى که در هر فعل وجود دارند، از این قرارند: معنا ـ زمان ـ شخص ـ تعداد.

 

 

 

افعال خاص

 

 

 

فعل خاص فعلى است که صرف مى گردد، یعنى به شش ساخت زیر تبدیل مى شود:

 

 

 

اوّل شخص مفرد، دوّم شخص مفرد، سوّم شخص مفرد.

 

 

 

اوّل شخص جمع، دوّم شخص جمع، سوّم شخص جمع.

 

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمتword  در اختیار شما قرار می‌گیرد

 

تعداد صفحات : 14

 

 

یونی شاپ


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد فعل در ادبیات

پروژه بررسی فرسودگی شغلی دبیران زن مراکز پیش دانشگاهی. doc

اختصاصی از زد فایل پروژه بررسی فرسودگی شغلی دبیران زن مراکز پیش دانشگاهی. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی فرسودگی شغلی دبیران زن مراکز پیش دانشگاهی. doc


پروژه بررسی فرسودگی شغلی دبیران زن مراکز پیش دانشگاهی. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 100 صفحه

 

چکیده:

فرسودگی شغلی شامل احساس خستگی عاطفی ، مسخ شخصیت و عدم موفقیت فردی در کار است. این پژوهش فرسودگی شغلی دبیران زن مراکز پیش دانشگاهی دولتی شهر تهران را مورد بررسی قرار داد . روش تحقیق توصیفی و از نوع زمینه یابی است . نمونه این تحقیق 134 نفر از دبیران زن مراکز پیش دانشگاهی دولتی شهر تهران بودند که با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند . ابزار تحقیق پرسشنامه فرسودگی شغلی بوده که به روش محقق ساخته تهیه شد . نتایج تحقیق نشان داد که فرسودگی شغلی دبیران در مولفه های خستگی عاطفی ، مسخ شخصیت ، عدم موفقیت فردی کمتر از سطح متوسط می باشد . و بین سن با فرسودگی شغلی دبیران و همچنین میزان تحصیلات ، تعداد سالهای تدریس و نوع ماده درسی و فرسودگی شغلی دبیران تفاوت معنی داری بدست نیامد . در مورد ارتباط تعداد سالهای تدریس در دوره پیش دانشگاهی و فرسودگی شغلی در دو مولفه خستگی عاطفی و مسخ شخصیت رابطه معنی داری بدست نیامد، و فقط در ارتباط مولفه سوم یعنی عدم موفقیت فردی با فرسودگی شغلی تفاوت معنی دار بود .

 

مقدمه:

با پیچیده تر شدن روز افزون جوامع امروزی رسالت سازمانها برای برآوردن انتظارات جوامع حساس تر و مهم تر می شود. با توجه به حساسیت سازمان آموزش و پرورش برای دستیابی و اجرای موفقیت آمیز هر فعالیت آموزشی افزون بر منابع مالی، وسایل و فناوری، وجودنیروی انسانی سالم و متعهد، نقش اساسی را ایفا می کند. به عبارت دیگر تعهد کاری و واکنش عاطفی فرد نسبت به کار و همچنین بالا بودن سلامت روانی میزان تولید و قابلیتکار را بالا می برد.گرین هاو( 1974) ، به نقل از( محمدی 1385 )

نخستین بار فروید نبرگر (1974 ) فرسودگی شغلی را تعریف کرده است. فرسودگی شغلی پدیده ای عمومی و فراگیر است که از کنش متقابل فرد با محیط کار ناشی می شود و نتیجهآن از دست دادن انگیزه، اشتیاق، انرژی، و کاهش عملکرد در زندگی است. فرسودگی شغلی فقط به منزله خستگی و فشار ناشی از کار نیست، بلکه به سبک کلی زندگی فرد و ساعتهای بیداری او نیز سرایت می کند. هرشن سن و پاور( 1975 )، به نقل از( محمدی 1385 )

فرسودگی کاری در حقیقت آن نوع از فرسودگی روانی است که با فشارهای روانی یا استرسهای مربوط به شغل و محیط کار توام گشته است. این اختلال در میان انواع مشاغل مدرسان و یاری دهنده هایی نظیر مشاوران، مددکاران اجتماعی، پزشکان، پلیس، پرستاران مشاهده شده و با محرکهای تنش زایی مانند داشتن مراجعان بیش از حد در یک زمان ،نداشتن وقت کافی و فقدان حمایت یا قدردانی مرتبط است.

با توجه بر اهمیت فرسودگی شغلی در این مقاله سعی بر آن است پدیده فرسودگی شغلیتبیین و سپس مراحل ابتلا به آن مشخص شود. آنگاه در زمینه پیامدهای روان شناختی و سازمانی فرسودگی شغلی بحث و در پایان آزمون فرسودگی شغلی مربوط به معلمان اینمقطع به منظور سنجش و ا ندازه گیری اینپدیده در بین دبیران زن مقطع پیش دانشگاهی شهر تهران انجام خواهد شد.

 

فهرست مطالب:

فصل اول

1-1-مقدمه

1-2-بیان مسأله

1-3-اهمیت مسأله

1-4-اهداف تحقیق

1-4-1- هدف کلی تحقیق

1-4-2- هدف جزئی تحقیق

1-5-سؤالات تحقیق

1-6-تعاریف متغیرها

1-7-تعاریف عملیاتی

فصل دوم

2-1- مقدمه

2-2- فرسودگی شغلی

2-3- رویکردهای مختلف به فرسودگی شغلی

2-3-1- رویکرد بالینی

2-3-2- رویکرد روان شناختی – اجتماعی

2-3-3- رویکرد تبادلی

2-3-4- مدل کاپنر

2-4- رویکرد ساختاری

2-4-1- سازمان

2-4-2- جو سازمانی

2-4-3- تئوری سیستم های اجتماعی و جو سازمانی

2-4-4- جو سازمانی و روابط سازمانی

2-4-5- شاخص های جو سالم سازمانی

2-4-6- بهداشت روانی

2-4-7- روحیه

2-4-8- ویژگی های مدرسه سالم

2-5- مراحل فرسودگی شغلی

2-5-1- ماسلاچ

2-5-2- پستونچی

2-5-3- مراحل فرسودگی شغلی معلمان (ساراسون)

2-6- عوامل فرسودگی شغلی

2-7- نشانه های فرسودگی شغلی

2-8- عوارض فرسودگی شغلی

2-9- استرس شغلی

2-9-1- منابع استرس شغلی

2-9-2- ارتباط استرس شغلی با تحلیل رفتگی

2-10- تحلیل رفتگی وشخصیت

2-10-1- تحلیل رفتگی و شغل آموزگاری

2-11- فشار روانی

2-11-1- آثار تخریبی فشار روانی در تدریس

2-11-2- راههای کاهش فشار روانی معلمان

2-12- پیشینه پژوهش

2-12-1- تحقیقات داخلی

2-12-2- تحقیقات خارجی

فصل سوم

3-1- طرح تحقیق

3-2- جامعه آماری

3-3- متغیر مستقل و وابسته

3-4- روش نمونه گیری

3-5- ابزار اندازه گیری

3-6- پایایی و روایی تحقیق

3-7- ابزار تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم

4-1- مقدمه

4-2- تجزیه و تحلیل داده ها

فصل پنجم

5-1- مقدمه

5-2- بحث ونتیجه گیری

5-3- پیشنهادها

5-4- محدودیتها

منابع

 

فهرست جداول:

جدول 4-1 – توزیع فراوانی مرتبط با متغیر سن دبیران

جدول 4-2 – توزیع فروانی مرتبط با متغیر میزان تحصیلات دبیران

جدول 4-3 – توزیع فروانی مرتبط با متغیر تعداد سالهای تدریس دبیران

جدول 4-4 – توزیع فروانی مرتبط با متغیر تعداد سالهای تدریس در پیش دانشگاهی

جدول 4-5 – توزیع فروانی مرتبط با متغیر نوع درس مورد تدریس

جدول 4-6 آمار توصیفی مرتبط با بررسی وضعیت مولفه خستگی عاطفی

جدول 4-7 آمار توصیفی مرتبط با بررسی وضعیت مولفه مسخ شخصیت

جدول 4-8 آمار توصیفی مرتبط با بررسی وضعیت مولفه عدم موفقیت فردی

جدول 4-9 بررسی وضعیت موجود دیدگاه دبیران نسبت به خستگی عاطفی74

جدول 4-10 بررسی وضعیت موجود دیدگاه دبیران نسبت به مسخ شخصیت76

جدول 4-11 بررسی وضعیت موجود دیدگاه دبیران نسبت به عدم موفقیت فردی

جدول 4-12 بررسی مقایسه ای فرسودگی شغلی با تأکید بر سطوح سنی

جدول 4-13 بررسی مقایسه ای فرسودگی شغلی با تأکید بر مدرک تحصیلی

جدول 4-14 بررسی مقایسه ای فرسودگی شغلی با تأکید بر تعداد سالهای تدریس

جدول 4-15 بررسی مقایسه ای فرسودگی شغلی با تأکید بر تعداد سالهای تدریس در پیش دانشگاهی

جدول آزمون تعقیبی LSD مرتبط با جدول 15

جدول 4-16 بررسی مقایسه ای فرسودگی شغلی با تأکید بر نوع درس مورد تدریس (نوع تدریس)

 

فهرست نمودارها:

نمودار 4-1 نمودار مرتبط با توزیع فراوانی جدول شماره 1

نمودار 4-2 نمودار مرتبط با توزیع فراوانی جدول شماره 2

نمودار 4-3 نمودار مرتبط با توزیع فراوانی جدول شماره 3

نمودار 4-4 نمودار مرتبط با توزیع فراوانی جدول شماره 4

نمودار 4-5 نمودار مرتبط با توزیع فراوانی جدول شماره 5

 

منابع و ماخذ:

-احمدی، سید احمد. خلیفه سلطانی، افتخار اسادات( 1385 ) بررسی فرسودگی شغلی مدیران آموزشی در مقطع های سه گانه شهر اصفهان.

2-ندیمی، محمد تقی. بروج، محمد حسین ( 1377 ) . آموزش و پرورش سه مقطع ابتدایی، راهنمایی، متوسطه. چاپ 4 ، انتشارات مهرداد.

3-عاطف، لاله ؛ روح الامین، مریم ؛ نوری، ابوالقاسم و مولوی، حسین (1385 ) . میزان فرسودگی شغلی و خشنودی شغلی پزشکان جراح عمومی و متخصص داخلی شهر اصفهان . فصلنامه علمی و پژوهشی دانش و پژوهش در روانشناسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان ( اصفهان ) شماره29، سال 8.

4-دکتر سرمد، زهره. دکتر بازرگان، عباس. دکتر حجازی، الهه. روشهای تحقیق در علوم رفتاری. چاپ دوازدهم 1385، انتشارات آگه. 5-خاکزادان، زهرا (1385 ). بررسی رابطه بین کنترل و فرسودگی شغلی معلمان ابتدایی مدارس دولتی شهر نیشابور. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.

6- شیرازی ، رباب( 1378) . بررسی عوامل موثر در انگیزه انتخای شغل معلمی از دیدگاه دبیران زن شاغل در مراکز دولتی پیش دانشگاهی شهر تهران . پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه الزهرا .

7- حسنی، فاطمه (1381 ). بررسی میزان فرسودگی شغلی معلمان زن ریاضی و هنر دبیرستانهای عادی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.

8-بدری گرگری، رحیم (1374 ). سندرم روان شناختی فرسودگی شغلی معلمین و مکانیزم های

مقابله ای .پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه تربیت مدرس .

9-سعادت ، اسفندیار ؛(1375 ) . تاثیر تحلیل رفتگی بر کارآیی نیروی انسانی . مجله دانشمدیریت، شماره 33 و 34 .

10- کشتکاران ، علی ؛ ( 1375 ) . تحلیل رفتگی و روش اندازه گیری آن . مجله دانش مدیریت ، شماره 33 و 34 .

12-محمدی حیدر باغی ، صابر ؛ ( 1386 ) . راههای کاهش فشار روانی بر معلمان . رشد معلم ،

دوره 25 .

13-دی هیوس ، پیتر ؛ دایکسترا ، رنه اف دبلیو . صانعی ، سعید ( 1382 ) . آیا آموزگاران آسانتر دچار تحلیل رفتگی می شوند ؟ . فصلنامه تعلیم و تربیت ، شماره75 ، سال 19 ، شماره 3 .

14-محمدی ، شهناز ؛ ( 1385 ) . فرسودگی شغلی و سلامت روان شناختی در دبیران .

فصلنامه روان شناسان ایرانی ، شماره 9 ، سال 3 .

15-رسولیان، مریم . الهی ، فاطمه . اقمم ابراهیمی، عزیزه ( 1383 ) ارتباط فرسودگی شغلی با ویژگیهای شخصیتی در پرستاران .

16-شیرخدا ، الهه ؛ ( 1386 ) . تنیدگی شغلی . رشد مدیریت مدرسه، شماره6 ، دوره 6 .

17-محمدی ، شهناز ؛ (1386 ) . مقایسه مکانیسم های مقابله ای ، فرسودگی شغلی و سلامت

روان در بین دبیران ایران و هند . فصلنامه نوآوری های آموزشی ، شماره 16 ، سال 5 .

18-قدیمی مقدم ، ملک محمد . حسینی طباطبایی ، فوزیه . ( شیوع فرسودگی شغلی در بین معلمان و کارکنان سازمان آموزش و پرورش و رابطه آن با جنسیت ، مدرک تحصیلی ، مقطع شغلی ، موقعیت جغرافیایی .

19-بابلی بهمنی، عزیزا...( 1378 ). بررسی میزان فرسودگی شغلی مدیران دبیرستانهای دولتی پسرانه شهر تهران و رابطه آن با روشهای مقابله ای آنها. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.

20-شیرکول، ماندانا ( 1382 ) . عوامل موثر در بروز فرسودگی شغلی معلمان دانش آموزان نابینا و ناشنوا و عادی در مقطع راهنمایی شهر تهران . پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران .

 21-ساعتچی، محمود . ( روان شناسی بهره وری ) . انتشارات نشر ویرایش، 1380 .

22-عسکریان، مصطفی . ( روابط انسانی و رفتار سازمانی) . انتشارات امیرکبیر، 1378 .

23-جعفر پور، حسن ( 1376). ارتباط بین سخت رویی و فرسودگی شغلی در معلمان عادی و استثنایی. پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران .

24-احقر ، قدسی (1385 ). بررسی نقش فرهنگ سازمانی مدارس در فرسودگی شغلی

دبیران دوره راهنمایی شهر تهران . فصلنامه تعلیم و تربیت ، شماره 2 ، سال 22 .

25- میر کمالی، سید محمد.( روابط انسانی در آموزشگاه ). نشر یسطرون ،1380.

26- طاهری، احمد ( 1381 ). بررسی رابطه بین سلامت سازمانی و روحیه دبیران دبیرستانهای پسرانه دولتی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.

27- گودرزی، اکرم؛ گمینیان، وجیهه. ( اصول و مبانی و نظریه های جو و فرهنگ سازمانی ). انتشارات جهاد دانشگاهی، 1381

28- راس، آر رندال؛ آلتمایر، ام الیزابت. خواجه پور، غلامرضا. ( استرس شغلی ). انتشاراتسازمان مدیریت صنعتی ، 1377 .

 

منابع انگلیسی

1-Clark Carlson , Betty. Tompson ,A. Jone (2005). Job burnout and job leaving in Public school teachers : implication for stress management . InternationalJournalOfStressManagement . Vol 2 , Number

2-Kahn , H . Jeffrey, Kimberly , T . Schneider , Jenkins , M. Theresa, Moyle ,

  1. Laura . (2006). Emotional social support and job burnoutamonghigh-school

Teachers: is it all due to dispositional affectivity?

JournalOfOrganizationalBehavior . Vol 27 , Issue 6, 2006 .

3- Demirel, Yeltekin . Toktamis, Aydin. Sezer, Erol.(2006). Burnout among highSchool teachers in Turkey. MiddleEastJournalOfFamilyMedicine . Vol 3, Issue 3 .

4-Murat Sunbul , Ali .(2003). An analysis of relatiosamong locus of control,burnoutAnd job satisfactionin Turkish high school teachers . JournalArticleExcerpt : AustralianJournalOfEducation , Vol ,47.

5- Antoniou , A.-S., Polychroni , F. Vlachakis, A.-N.(2006). Researchnote Gender and age differencesin occupational burnoutbetweenprimaryandhigh- school teachers in Greece .JournalOfManagerialPsychology . Vol , 21No,7.www. emeraldinsight . com

6-Croom , Barry.(2003). Teacherburnoutin agricultural education .JournalOfAgriculturalEducation . Vol 44, Number 2

 7- Maslach , Schaufeli and Leiter(2001). Job burnout . www. google.com


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی فرسودگی شغلی دبیران زن مراکز پیش دانشگاهی. doc