زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه ارشد رشته تاریخ زمینه‌ها و چگونگی جنگ‌های رِدّه

اختصاصی از زد فایل پایان نامه ارشد رشته تاریخ زمینه‌ها و چگونگی جنگ‌های رِدّه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه ارشد رشته تاریخ زمینه‌ها و چگونگی جنگ‌های رِدّه


پایان نامه ارشد رشته تاریخ زمینه‌ها و چگونگی جنگ‌های رِدّه

دانلود پایان نامه ارشد رشته تاریخ زمینه‌ها و چگونگی جنگ‌های رِدّه با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 150

دانلود پایان نامه آماده

مقدمه :

ظهور اسلام منشاء تحولات بزرگی در تاریخ جهان گردید که بر همگان پوشیده نیست . تازیان در پرتو این آیین توانستند شاهنشاهی بزرگ ساسانی را از گردونه تاریخ خارج سازند و سرزمینهای بزرگی را از قلمرو روم شرقی تسخیر نمایند. اعراب به نام اسلام تمدن ایرانی را لگدمال تاراج خویش کردند، هر چند پس از مدتی بر ویرانه های آن به همت ایرانیان تمدن ایرانی- اسلامی دوباره پایه ریزی گردید. از آنجائیکه سرکوب شورشهای موسوم به ارتداد سرآغاز حرکت تهاجمی اعراب مسلمان به سرزمینهای هم جوار بود، بررسی و تحلیل آن بخصوص نقشی که نتیجه این جنگها در ایجاد وحدت در میان اعراب شبه جزیره عربستان داشت اهمیتی فراوان دارد که متاسفانه در مطالعات تاریخی صدر اسلام مورخان معمولا از آن سرسری می گذرند.

 

فهرست مطالب
عنوان    صفحه  
سپاس‌نامه     ث
مقدمه     1
معرفی منابع     5
بخش یکم: مبحث فقهی ارتداد     9
ـ بررسی مفاهیم و انواع ارتداد و احکام مربوط به آنها     9
ـ تعریف ارتداد     9
ـ انواع ارتداد     10
ـ شرایط احراز ارتداد     13
ـ سیر تاریخی ارتداد در اسلام     14
ـ ارتداد در قرآن     17
ـ ارتداد در حدیث     19
ـ راههای اثبات ارتداد     21
ـ موجبات ارتداد     22
ـ مجازاتهای ارتداد     24
بخش دوم: تحولات جامعه عربستان از پیش از اسلام تا مرگ پیامبر
ـ موقعیت جغرافیایی مناطق درگیر در نبرد     30
ـ وضعیت سیاسی جامعه عربستان در آستانه ظهور اسلام     31
ـ وضعیت اقتصادی جامعه عربستان در آستانه ظهور اسلام     34
ـ بافت فرهنگی و دینی جامعه عربستان در آستانه ظهور اسلام     36
ـ نتیجه تحلیلی تحولات جامعه عربستان در آستانه‌ی ظهور پیامبر(ص)    42
جامعه عربستان در آستانه مرگ پیامبر
ـ وضعیت جامعه عربستان در آستانه مرگ پیامبر     45
ـ چگونگی ایمان اعراب و گسترش اسلام در شبه‌جزیره عربی     47
ـ اشرافیت قریش و آیین اسلام     49
بخش سوم: مساله جانشینی و وضعیت دولت اسلامی پس از مرگ پیامبر
ـ بررسی و نقد دیدگاههای مختلف درباره جانشینی پیامبر     54
ـ زمینه‌های ذهنی به قدرت رسیدن ابوبکر     59
زمینه‌های عینی به قدرت رسیدن ابوبکر     60
ـ تدبیرها و ترفندهای ابوبکر در کسب و تحکیم قدرت     65
ـ نتیجه‌گیری
بخش چهارم: ایده‌های انگیزه های ایجاد جنگ های ارتداد
ـ بررسی و نقد ایده‌های موجود در باب  دلیل جنگ های رده     68
ـ ماهیت جنگ‌های ارتداد در پرتو الگوی نظری     72
بخش پنجم : جنگ‌های رده در نجد ، بحرین و عمان
ـ هجوم قبایل پیرامون مدینه     84
ـ طلیحه     86
ـ عقاید و تعالیم طلیحه     89
ـ شورش‌های پراکنده پس از سرکوب طلیحه    92
ـ سرکوب قبایل بنی عامر     92
ـ نبرد جواء و سرکوب بنی سلیم     93
ـ نبرد ظفر     94
ـ مسیلمه     95
ـ عقاید و تعالیم مسیلمه     100
ـ سجاح     103
ـ جدایی مالک بن نویر از سجاع و کشته‌شدنش به دستور خالد     108
ـ نبرد دباء و سرکوب ارتداد عمان     112
ـ ارتداد بحرین     113
بخش ششم: جنگ‌های رده در یمن
ـ چگونگی قیام اسود عنسی و فرجام کار او     117
ـ تعالیم و آموزه‌های دینی اسود عنسی    120
ـ شورش قبس بن عبدیغوث بر سر امارت     122
ـ برگشت مردم حضر موت و کنده از آیین اسلام     124
نتیجه نهایی     131
فهرست منابع     134

 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه ارشد رشته تاریخ زمینه‌ها و چگونگی جنگ‌های رِدّه

صنعت نورد

اختصاصی از زد فایل صنعت نورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

صنعت نورد


پایان نامه | صنعت نورد

 

 

 

 

 

مقدمه :

تاریخ نورد به مفهوم امروزی آن، ولی در شکلهای بسیار ساده و اندازه های کوچک به آغاز سده ی هفدهم برمی گردد. به این صورت که دو غلتک چدنی در یک چهارچوبی قرار داده می شد و فلزهایی مانند قلع و سرب را نورد می کردند. هرچند پیش از این از غلتکهای برای صاف کردن و فشردن مواد استفاده می شد ولی ایده ی استفاده از غلتکها به منظور ایجاد کاهش در سطح مقطع فلز در این دوره بوجود آمد.

پس از آن کوشش شد از غلتکهای بزرگتر و سنگین تر استفاده شود و گشتاور لازم برای به چرخش درآوردن آنها بوسیله ی نیروی اسب و با پره های آبی تأمین می شد. ایده ی ایجاد شیار روی غلتکها به منظور شکل دادن به مقاطع میله ها و تیرها نیز به همین دوران برمی گردد.

قفسه های غلتک به سرعت گام های تکاملی خود را پیمودند و بزودی افزون بر نورد فلزهای نرم نورد گرم فولاد نیز شدنی شد. تنگنای نیرو و توان، ایده ی استفاده از غلتکهای کوچکتر را مطرح کرد. برخی صنعتگران متوجه شده بودند که نورد با غلتکهای کوچکتر به نیرو و توان کمتری احتیاج دارد. از این رو استفاده از غلتکهای کاری کوچکتر که بوسیله غلتکهای بزرگتر پشتیبانی می شدند متداول شد و در اصطلاح قفسه های چهار غلتکه بوجود آمدند.

پس از پیدایش ماشین بخار و از بین رفتن تنگنای نیرو و توان قفسه های نورد دوباره بزرگتر شدند و موتورهای با توان بسیار بالا، در اندازه ی15000 اسب برای نوردهای سنگین شمشهای فولادی بکار گرفته شدند. موتورها و قفسه های نورد به تندی گام های تکاملی خود را پیمودند به گونه ای که فرآورده های نورد بویژه فولادها به مهمترین فرآورده های فلزی در سطح جهان تبدیل شدند. برای بسیاری از فرآورده ها روشهای نورد جایگزین دیگر روشهای شکل دادن فلزها، همانند آهنگری و ریخته گری شد.

فهرست مطالب :

فصل اول : مقدمه

1-1- صنعت نورد

1-2- قفسه های نورد

1-3- نورد فلزها

1-4- قفسه های پیش نورد

1-5- نورد گرم پایانی

1-6- اسیدشویی

1-7- نورد سرد

فصل دوم : تحلیل فرآیند نورد سرد ورق

2-1- تعیین نرخ کرنش میانگین در نورد سرد

2-2- توزیع فشار در نورد سرد

2-3- روش ساختن ورق فولادی استحکام بالای نورد سرد شده

2-4- روش ساخت ورق فولادی استحکام بالای کار سرد شده

فصل سوم : فولاد مورد استفاده در ساختمان بدنه اتومبیل در آینده

3-1- مواد مورد استفاده در ساختمان بدنه اتومبیل در آینده

3-2- پروسه های تولید سازه های سبک وزن

3-3- کاربرد مواد در بدنه خودرو

3-3-1- فولاد

3-3-2- آلیاژهای آلومینیم

3-3-3- آلیاژهای منیزیم

3-3-4- کامپوزیتها (مواد مختلط)

3-4- کاهش در وزن خودرو

3-5- اثر نیوبیوم روی تبلور مجدد ورق فولادی کم کربن نورد سرد شده اتومبیل

3-6- توسعه در فولاد استحکام بالای پیشرفته

3-6-1- فولادهای دو فازی

3-6-2- فولادهای دو فازی کار سرد شده

3-6-3- فولادهای چند فازی

3-6-4- فولادهای TRIP

فصل چهارم : اثرنیتروژن برروی خواص مکانیکی ورقهای فولادیTRIP نورد سردشده

4-1- اثر نیتروژن بر روی خواص مکانیکی ورق های فولادی TRIP نورد سرد شده

4-2- اثر رسوب ALN بر روی ویژگی های آستنیت باقیمانده

4-3- خواص مکانیکی فولادی که نیتروژن به آن اضافه شده است

4-4- میکروساختارهای خواص مکانیکی فولاد TRIP Si- Al-Mn حاوی نیوبیوم (Nb )

4-5- اثر نرخ کرنش

4-6- اثر مقدار Nb

4-7- اثر هم دماسازی در منطقه بینیت

فصل پنجم : عیوب در شکل دهی ورقها

5-1- عیوب در قطعات شکل گرفته

5-2- مشکلات و عیوب موجود محصولات نورد شده

5-2-1- چروک خوردن

5-2-2- ترک خوردن لبه

فصل ششم : نتایج

نتایج

منابع و مآخذ


دانلود با لینک مستقیم


صنعت نورد

دانلود سوالات آزمون آزاد کاردانی به کارشناسی 83 حسابداری صنعتی 83

اختصاصی از زد فایل دانلود سوالات آزمون آزاد کاردانی به کارشناسی 83 حسابداری صنعتی 83 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود سوالات آزمون آزاد کاردانی به کارشناسی 83 حسابداری صنعتی 83


دانلود سوالات آزمون آزاد کاردانی به کارشناسی 83  حسابداری صنعتی 83

 

 

 

 

 

سوالات آزمون آزاد کاردانی به کارشناسی 83

حسابداری صنعتی 83

 

131_ طی یکماه، عملیات کارگاهی عبارت از: خرید 000 900 ریال مواد اولیه، تحویل 000 800 ریال مواد مستقیم به خط تولید، پرداخت 000 700 ریال دستمزد مستقیم کارگران و 000 600 ریال هزینه های تعمیر و نگهداری بوده، با فرض استفاده از نظام ادواری، برای «کدام رویداد» ثبتی انجام نمی گیرد؟

1) هزینه های تعمیر و نگهداری    2) خرید مواد           3) پرداخت دستمزد         4) مصرف مواد

 

132_ در سیستم حسابداری صنعتی موسسه ای که تمامی فعالیتهای آن در یک محل صورت می گیرد و از دفاتر متمرکز استفاده می کند؛ جهت ثبت 000 160 ریال دستمزد مستقیم و 000 140 ریال حق بیمه منقضی شده، «چه حسابی» بدهکار می شود؟

1) کنترل سربار                                                                    2) کنترل دفاتر مالی 

3) کنترل کالای در جریان ساخت                                              4) کنترل دفاتر صنعتی

 

133_ جمع ساعات کار یک شرکت تولیدی 1200 ساعت (75% مستقیم، 5/12% غیرمستقیم تولیدی و بقیه مربوط به بخش اداری و فروش)، نرخ ساعتی دستمزد 000 2 ریال، مالیات حقوق و دستمزد

000 132 ریال و بیمه سهم کارگر و کارفرما جمعاْ به میزان 30% حقوق و دستمزد بوده؛ بابت ثبت لیست مربوط در اداره مرکزی شرکت، دفاتر صنعتی «چه مبلغ» بدهکار می گردد؟

1) 000 100 2                 2) 000 400 2          3) 000 583 2              4) 000 952 2

 

134_ طی یکدوره در کارخانه ای: از کل دستمزد به مبلغ 000 800 ریال معادل 75% آن مستقیم و بقیه غیرمستقیم، جمع سربار کارخانه 000 700 ریال، جمع هزینه های تولیدی 000 000 2 ریال، بهای تمام شده کالای ساخته شده 000 100 2 ریال، بهای تمام شده کالای فروش رفته 000 200 2 ریال و موجودیهای کالای در جریان ساخت و کالای ساخته شده آخر دوره به ترتیب 000 300 و 000 200 ریال بوده؛ مورد نادرست، کدام است؟

1) موجودی کالای درجریان ساخت اول دوره 000 400                 2) بهای اولیه 000 400 1

3) موجودی کالای ساخته شده اول دوره 000 300                     4) هزینه های تبدیل 000 300 1 

 

135_ ظرفیت عادی موسسه ای 000 8 واحد تولید، و در سطح ظرفیت 000 5 واحد: هزینه متغیر کل 000 200 ریال و کل هزینه تولید 000 320 ریال بوده، در میزان تولید 000 6 واحد، هزینه ثابت هر واحد تولید «چند ریال» است؟

1) 25                         2) 24                          3) 20                        4) 15

تعداد صفحه :2


دانلود با لینک مستقیم


دانلود سوالات آزمون آزاد کاردانی به کارشناسی 83 حسابداری صنعتی 83

پروژه مالی سیستم حسابداری در بیمه

اختصاصی از زد فایل پروژه مالی سیستم حسابداری در بیمه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

پروژه مالی سیستم حسابداری در بیمه

 

عنوان مقاله : پروژه مالیسیستم حسابداری در بیمه

 

 

قالب بندی:  ورد

شرح مختصر : 

در بخش اول پروژه مالی سیستم حسابداری در بیمه  بشرح دفاتر و فرم های مورد نیاز پرداخته که عبارتند از : رای ثبت عملیات مالی استفاده از دفاتر حسابداری شامل روزنامه حسابهای عمومی، دفتر کل، دفتر معین، دفتر اعتبارات، دفتر صندوق، دفتر اموال و همچنین استفاده فرمهای مورد لزوم مانند موازنه حساب، سند حسابداری، دستور پرداخت، و غیره … ضروری بوده و ذیلاً تشریح می‌گردد…

فهرست مطالب :

فصل اول

  • شرح دفاتر و فرمهای مورد لزوم
  • دفتر روزنامه حسابهای عمومی
  • دفتر کل
  • دفتر معین
  • دفتر اعتبارات
  • دفتر اثاثیه و اموال
  • دفتر صندوق
  • فرمهای مورد نیاز در واحدها
  • سند حسابداری
  • موازنه حساب
  • دستور پرداخت
  • دستور پرداخت نقدی
  • دستور پرداخت چک
  • برگه دریافت ودیعه
  • برگه رسید انبار
  • حواله انبار
  • صورت آمار داروی مصرفی روزانه
  • فرم آمار مصرفی ماهیانه
  • فرم صورت مجلس موارد اختلاف اجناس تحویلی با حواله

فصل دوم

  • طبقه‌بندی حسابها
  • گروه ذخائر
  • گروه اموال غیرمنقول و منقول و امتیازات
  • گروه اشخاص
  • گروه وجوه
  • گروه درآمدها
  • گروه روابط
  • گروه حسابهای انتظاری

فصل سوم

  • تشریح حسابها
  • گروه ذخائر
  • گروه اموال غیرمنقول – منقول- امتیازات
  • اموال غیرمنقول
  • اموال منقول
  • حساب انبار و موجودیها جنسی
  • عملیات حسابداری انبار مواد مصرفی و خوراک و انبار داروئی
  • اجناس ارسالی از بیمارستانها به درمانگاههای تابعه
  • خروج اجناس از انبار برای مصارف داخلی
  • اجناس مرجوعی از قسمتهای مختلف واحد مراکز درمانی به انبار واحد درمانی
  • اجناس انتقالی و یا مرجوعی از قسمتهای درمانگاههای وابسته دارای حسابداری مستقل به بیمارستانها
  • اجناس و کالاهای اهدائی
  • ضایعات
  • حساب انبار اثاثیه اداری و ملزومات پزشکی
  • حساب امتیازات
  • گروه اشخاص
  • حساب اشخاص (بدهکاران و بستانکاران)
  • گروه وجوه
  • صندوق
  • تنخواه گردان
  • قبوض درمانی
  • بانکها
  • گروه درآمدها
  • درآمد حاصله از ارائه خدامات درمانی به غیر بیمه‌شدگان
  • درآمد حاصله از موسسات طرف قرارداد
  • درآمد حاصل از کمک و هدایا
  • سایر درآمدها
  • درآمدهای تحصیل نشده
  • گروه هزینه‌‌ها
  • بخش اول :هزینه‌های درمان مستقیم واحدهای درمانی تحت مالکیت و استیجاری
  • بخش دوم : هزینه‌های درمانی مستقیم بیمارستانهای عمومی طرف قرارداد
  • بخش سوم: هزینه‌ درمان غیرمستقیم طرف قرارداد
  • بخش چهارم : هزینه‌های درمان اورژانس
  • گروه روابط
  • 1- تراز افتتاحیه
  • 2- حساب رابط
  • 3- حساب درآمد و هزینه نهایی درمان
  • حساب تراز اختتامیه
  • گروه حسابهای انتظامی و طرف حسابهای انتظامی

بخش چهارم

  • تلفیق حسابها

توجه : مقاله با فرمت ورد ارایه شده و قابل ویرایش است.

 


دانلود با لینک مستقیم


پروژه مالی سیستم حسابداری در بیمه

پروژه درس مبانی مهندسی برق: موتورهای universal وstepper و مدارهای سه فاز

اختصاصی از زد فایل پروژه درس مبانی مهندسی برق: موتورهای universal وstepper و مدارهای سه فاز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه درس مبانی مهندسی برق: موتورهای universal وstepper و مدارهای سه فاز


پروژه درس مبانی مهندسی برق: موتورهای universal وstepper و مدارهای سه فاز

پروژه درس مبانی مهندسی برق

موتورهای universal وstepper و مدارهای سه فاز

مزایا، معادلات توان، انواع اتصالات (ستاره، مثلث)

32 صفحه در قالب word

 

 

 

مقدمه:

با پیشرفت روز افزون علم و فناوری همواره نیاز های جدید به وسایل و دستگاه های جدید تر جهت هماهنگی همه بخشهای صنعت با این پیشرفت ، به وجود می آیند. بدین منظور شناخت و طراحی راه کارها و وسایل جدید امری است اجتناب ناپذیر.از جمله این پیشرفت ها ساخت نوع جدید و پیشرفته تری از موتورهای الکتریکی به نام استپ موتور ها یا موتورهای پله ای است که با کاهش انواع هزینه ها در صناع کم کم جای مکانیزم های پیچیده مکانیکی را خواهند گرفت.در این مقاله سعی شده است تا بسیار مختصر و متناسب با محدودیت ها بزبانی ساده و قابل درک ساختار و نحوه کارکرد و کنترل موتورهای استپی بررسی و بیان شود.

 

آشنایی با موتور های پله ای:

یک استپ موتور وسیله ای الکتریکی است چرخش زاویه ای گسسته یا پله ای دارد و با اتصال به ضربان هایی در فرکانسی خاص کار می کند. هر ضربان فرستاده شده به موتور سبب حرکت محور موتور تا زاویه ای معین می شود که این زاویه ، زاویه استپینگ (Stepping Angle) نامیده می شود.

کنترل دقیق ابزار های صنعتی،رباتها و بسیلری از سخت افزار های مکانینکی زیر بنا ساخت و تولید ابزارها و وسایل دقیق دیگر هستند.کارکردن با موتور های پله ای بسیار ساده و مفید است در این مقاله سعی شده است با زبانی ساده روشهای کنترل و راه اندازی موتورهای stepperدر کنار معایب و مزایای استفاده از آن ها بررسی شود.

ساده ترین و متداولترین نوع  موتورها:موتورهای dcمعمولی اند که با نام آرمیچر معرفی میشوند.در این موتورها کافی است که دو سر موتور را به یک منبع ولتاژ متصل کنید تا موتور در جهت خاصی شروع به حرکت کند.برای عوض کردن جهت چرخش کافیست موتور را با پلاریته معکوس حالت قبلی به منبع متصل کنید. در این موتورها بعد از قطع کردن ولتاژ موتور، مدت زمانی طول میکشد تا موتور متوقف شود.فرض کنید قصد داریم،موتور بعد از 20دور چرخش متوقف شود.شاید اولین راه حلی که به ذهن بسیاری از افراد برسد این باشد که،زمان لازم برای 20 دور چرخش را محاسبه کنیم و به همان اندازه ولتاژ را به موتور اعمال کنیم.کافیست یکبار این کار را انجام دهید تا ببینید که این روش اصلا دقیق نیست و نمیتواند در حل مسائل واقعی مورد استفاده قرار بگیرد.

اما نوعی از موتورها که به موتور های پلهایstepperمعروفند،میتوانند این مشکل را حل کنند.اولین تفاوتی که در ظاهر این موتورها وجود دارد این است که این موتورها بیش از دو سیم دارند.بسته به نوع موتور معمولا 4، 5یا 6 سیم از این موتور ها خارج شده اند.اگر شفت این موتورها را با دست خیلی آهسته بچرخانید احسا س  میکنید که موتور پله پله یا گسسته حرکت میکند و حرکت پیوسته و یکنواختی ندارد_برخلاف آرمیچر_وقتی سر سیم هایی را که از این موتور خارج شدهاند را در دست بگیرید وشفت آنرا بچرخانید،میتوانید ولتاژ القایی را که ایجاد میشود را احساس کنید_در مورد موتورهای بزرگ این ولتاژ مکن است خیلی بزرگ باشد_به دلیل زیاد بودن سیم پیج های این نوع موتورها معمولا این ولتاژ به حدی است که میتوانید به راحتی احساس میکنید که به شما شوک ضعیفی وارد میشود.خواهید دید برای محافظت از مدارهای پله ای در برابر این ولتاژ القایی از دیود استفاده میشود.

انواع موتورهای پله ای:

موتور های پلهای را میتوان به 3 دسته  تقسیم کرد:

1_موتور های پله ای مغناطیس دائم(permanent magnet)

2_موتورهای پله ای با مقاومت مغناطیسی متغیرvariable reluctance))

3_موتورهای هیبریدیhybrid))-که در واقع ترکیبی از دو حالت فوق میباشد.

 

نوع اول رایج تراست و کار با آنها ساده است،و خود شامل دو نوع موتور میباشد:

1-موتورهای تک قطبی((unipolar

2-موتورهای دو قطبی((bipolar

 

 

ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است

متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است


دانلود با لینک مستقیم


پروژه درس مبانی مهندسی برق: موتورهای universal وstepper و مدارهای سه فاز