زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه زراعت

اختصاصی از زد فایل پایان نامه زراعت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

مقدمه :

کشت بافت گیاهی بطور خلاصه شامل کشت پروتوپلاست ,سلول,بافت و اندام گیاهی است. در همه این کشتها, رشد ماده گیاهی عاری از میکروب در یک محیط سترون مثل محیط کشت مغذی سترون در یک لوله آزمایش صورت می گیرد.در سال های اخیر, تکنیک های کشت بافت گیاهی به یک ابزار خیلی قوی برای تکثیر و اصلاح گونه های گیاهی زیادی تبدیل شده اند. این تکنولوژی با پژوهش گتلیب هابرلنت(Gottlieb Haberlandt) در مورد پر توانی سلول در اوایل قرن 20 شروع شد.وی با توجه به این نکته که با دستکاری محیط کشت سلولها , سلولهای کشت شده مراحل نموی یک رشد عادی را تکرار خواهند نمود , پیشنهاد گسترش تکنیک های جداسازی و کشت بافت های گیاهی را ارائه داد.

کشت اکسین ها توسط ونت Wentو همکاران و کشف سیتوکنین ها توسط اسکوگSkoog و همکاران, قبل از اولین کشت موفق بافت های گیاهی در آزمایشگاه صورت گرفت (گاتریت,1934 : نوبکورت , 1939).

اولین کشت موفق کالوس هویج و توتون توسط وایتWhite(1943)گزارش گردید. اسکوگ و میلر Miler(1957)گزارش کردند که اثر متقابل کمی بین اکسین ها و سیتوکنین ها نوع رشد و ریخت زایی گیاه را تعیین میکند. مطالعات آنها بر روی توتون نشان داد که نسبت بالای اکسین به سیتوکنین, ریشه زایی را تحریک نموده و پایین بودن این نسبت, باعث تحریک تشکیل اندام هوایی می شود اما این پاسخ, عمومی نیست. با این که دستکاری نسبت اکسین و سیتوکنین در ریخت زایی گونه های زیادی موفقیت آمیز بوده است, اما امروزه واضح است که عوامل زیاد دیگری بر توانایی سلولها در کشت برای تمایز ریشه, اندام هوایی و یا رویان موثر هستند.

ایجاد انگیزه برای بکارگیری تکنیک های کشت بافت گیاهی در تکثیر و اصلاح گونه های گیاهی از کار اولیه مورلMorel(1960) روی تکثیر ارکیده در محیط کشت و تهیه یک محیط کشت جدید با غلظت بالایی از نمک های معدنی توسط موراشیکMurashige و اسکوت(1962)ناشی شد. از آن به بعد, این تکنولوژی به صورت قابل توجهی رشد یافت و امروزه یک نقش کلیدی در تکثیر, اصلاح و مهندسی ژنتیک گیاهی ایفا می کند.

کشت بافت های گیاهی بر پایه سه قابلیت گیاهی استوار است :

1- پر توانی Totipotency, که توان یا ظرفیت توارثی یک سلول گیاهی برای نمو به یک گیاه کامل با القای تحریک مناسب است . پر توانی بر این مطلب دلالت می کند که هر سلول واجد تمام اطلاعات لازم برای رشد و تکثیر می باشد. گرچه از لحاظ نظری همه سلولهای گیاهی پر توان هستند, با این حال سلولهای مریستمی بیشترین توان بیان این ویژگی را دارند .

2- تمایز زداییDedifferentiation , که توان سلولهای بالغ برای بازگشت به شرایط مریستمی است و بعد از آن سلولها با باز تمایزیRedifferentiation اندام های جدیدی را سازماندهی می کنند .

3- شایستگی Competency , که توانایی ذاتی یک سلول یا بافت گیاهی را برای نمو در یک مسیر مشخص بیان می کند. برای مثال , سلول های با شایستگی رویانی توانایی تبدیل شدن به رویان های کاملا فعال را دارند. در مقابل این اصطلاح , واژه ناشا یستگی یا ناتوانی ریخت زایی بیان می شود.

انواع کشت درون شیشه ای :

1- کشت گیاهان کامل ( برای مثال: کشت بذر ارکیده , کشت دانه رست Seedling)

2- کشت رویان (برای مثال : کشت رویان نارس )

3- کشت اندام ( برای مثال : کشت مریستم )

  • کشت شاخساره Shoot tip
  • کشت ریشه
  • کشت برگ
  • کشت بساک

4- کشت کالوس

5- کشت معلق و کشت سلولهای منفرد

6- کشت پروتوپلاست

کاربردهای کشت بافت گیاهی :

عمومی ترین دلایل بکارگیری تکنیک های درون شیشه ای برای تولید گیاه در جدول -2 خلاصه شده است اما مهم ترین کاربرد آن در این قرن,استفاده از تکنولوژی ژن برای بهبود محصولات است. اهمیت گیاهان برای بشر بر کسی پوشیده نیست. ما به گیاهان برای غذا, فیبر, سوخت, دارو و مسکن وابسته ایم .

بنابراین, جای تعجب نیست که بیشتر فعالیت بشر در جهت افزایش و تولید گیاهی با خصوصیات مفید متمرکز می شود.

روش های مرسوم برای اصلاح گیاهان زیاد بررسی شده اند. اما این روش ها محدودیت هایی دارند. پیشرفت قابل توجه در دانش ما از مکانیسم های ملکولی و سلولی که فعالیت ها و اعمال سیستم های زنده را پشتیبانی می کنند ما قادر به توسعه روش های جدید در بهبود گیاهان نموده است. این تکنیک ها بر روی کاربرد زیست شناسی ملکولی و سلولی تاکید می کنند. سهم بیوتکنولوژی گیاهی از طریق دست ورزی ژن فقط محدود به افزایش عملکرد محصولات یا تولید وسایلی برای پیشگیری از آسیب آفات و امراض نمی شود , بلکه ما را در افزایش کیفیت غذا و روش استفاده از زمین یاری می دهد . بنابراین , بیوتکنولوژی گیاهی توانایی قابل توجهی برای رشد و افزایش کیفیت زندگی و سلامتی بیوسفر دارد.

فهرست مطالب :

مقدمه ……………………………………………………………………………………………..1

انواع کشت درون شیشه ای …..…………………………………………………………………….3

کاربردهای کشت بافت گیاهی ……………………………………………………………………….4

روشهای سترون سازی ………..…………………………………………………………………...7

  • روش حرارت خشک …………………………………………………………………………..10
  • روش حرارت مرطوب ………………………………………………………………………..12
  • روش الترا فیتراسیون ……………………………………………………………………….15
  • روش استریلیزاسیون شیمیایی …….…………………………………………………….….16

نحوه تاثیر حرارت های بالا بر روی اجزای مدیوم کشت…………………………………………..…20

روش های پیشگیری از آلودگی ……………………………………………………………….......22

اجزای غذایی تشکیل دهنده مدیوم کشت بافتهای گیاهی………………………………………….….24

  • املاح معدنی….………………………………………………………………………….….24
  • مواد تنظیم کننده رشد گیاهان..…….…………………………………………………….…..27
  • ویتامینها ….………...…………………………………………………………………….31
  • اسیدهای آمینه و آمید ها ….……………………………….………………………………..33
  • مکملهای آلی کمپلکس ….……………………………………………………………………34
  • ذغال ………………………………………………………………………………………35
  • منابع کربن ……………………………………………………………………………......36
  • مواد تنظیم کننده فشار اسمزی …..…………………………………………………………38
  • آب……………………………………………………………………………………..…39

10-ماده زمینه مدیوم کشت …….……………………………………………………………40

نحوه انتخاب مدیوم کشت…………………………………………………………………….....42

تهیه ریز نمونه…………………………………………………………………………………44

عوامل مربوط به گزینش ریز نمونه……….………………………………………………….….45

ایجاد و نگهداری کشت کالوس………….……………………………………………………......48

روش کار………………………..…………………………………………………………...57

نحوه بررسی نتایج بدست آمده……………..……………………………………………..…64

کشت سلول، بافت و اندام گیاهی.…………………………………………………………..…65

رشد و نمو گیاهان……………..……………………………………………………...……...66

کشت بافت گیاهی ………………………………………………………………………..…69

کشت سلول گیاهی ………………………………………………………………………….70

پروتو پلاستها ……………………………………………………………………………71

کشت اندام گیاهی ……………………………………………………………………..…..72

باز زایی گیاهان …………………………………………………………………………73

تکثیر گیاه در مقیاس بزرگ ……………………………………………………………….76

بانکها ی نطفه گیاهان ……………………………………………………………………77

منشاء ماهیت و اهمیت تنوع در کشت بافت …………………………………………………79

اساس تنوع سوماکلونال ………………………………………………………………… 81

تنوع ژنتیکی حاصل از گیاه پایه……………………………………………………………81

تنوع ژنیتکی ایجاد شده در مدت زمان کشت …………………………………………………82

دلایل تنوع سوماکلونال ……….……………………………………………………………..،،..83

ژنوم سیتوپلاسمی و تنوع سوما کلونال ………………………………………………………….85

دلایل تنوع اپی ژنیتک در کشت بافت ….………………………………………………………….85

استفاده از تنوع سوماکلو نال در اصلاح ..……………………………………………………..…89

فهرست منابع ………………………………………………………………………………….90


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه زراعت

دانلود مقاله بازاریابی الکترونیک

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله بازاریابی الکترونیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بازاریابی الکترونیک


دانلود مقاله بازاریابی الکترونیک

 

 


تعاریف گوناگون از تجارت الکترونیک

سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی
(OECD)
Zwass
دولت انگلستان
EDI: انتقال الکترونیکی داده ها
مفاهیم کلیدی تجارت الکترونیک
سرویس های ارتباطی:
امنیت :
مدیریت اطلاعات:
شناسایی :
پیش بینی
ایجاد رضایت
تجارت الکترونیک و حذف مرزها
دلایل ایجاد تجارت الکترونیک
1.    باز شدن بازارهای جدید :
2.    افزایش کارایی:
3.    توسعه توانمندیهای موجود در تجارت سنتی:
گزینش مدل تجاری
لذا باید در جستجوی مدل یا مدلهایی بود که در تعیین یک رویکرد واقعی و عملی در فرایند برنامه ریزی تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار گیرد
جدول 2-2-1  انواع مدل های عمومی تجارت الکترونیک
بازاریابی الکترونیک امکان ایجاد ارتباطات به شکل دیجیتال را در یک محیط جذاب و شبکه ای
فواید بازاریابی الکترونیک
فرصتهای بازاریابی الکترونیک در سطح بین الملل
جمعیت اینترنتی :
-    رشد تجارت الکترونیک
-    تقاضای محصول و خدمات:
پرداخت آنلاین:
بازاریابی و تبلیغات :
افزایش فروش و کاهش هزینه ها
آمیخته بازاریابی الکترونیک:
عناصرآمیخته بازاریابی الکترونیک:
 
آمیخته بازاریابی الکترونیک همراه با عوامل کلاسیک:
1.    محصول (Product) :
2.    مکان (Place)
قیمت (Price)
3.    ترفیعات (Promotion)
نکته:
4.    شخصی سازی (Personalization)
5.    ترفیع فروش (Sales promotion)
6.    امنیت (security)
7.    اجتماعات مجازی (Community)
8.    خدمات مشتری (Customer Service)                                         
عناصر تشکیل دهنده تجربه وب web experience
1.    فاکتورهای عملیاتی (functionality Factors):
فاکتورهای روانشناسی (Psychological factor)
فاکتورهای محتوایی
(Content Factors):
شکل 2-4-3 (عناصر تشکیل دهنده Web Experience)
سهولت و راحتی(Convenience)
گشت و گذار در سایت، معماری اطلاعات، فرایندها و تسهیلات جستجو
توانایی جستجوی سایت
(Site findability
سرعت سایت (Site Speed)
فرایند سفارش دهی و پرداخت (Ordering & Payment Process)
بررسی آیتم Trust(اعتماد ) و زیرمجموعه آن

Transaction security & Customer data safety
سوء استفاده از اطلاعات مشتریان
گارانتی و سیاستهای استرداد
عناصر کاهش عدم اطمینان
تعریف بازاریابی پست الکترونیک
خبرنامه
ایمیلهایی که برای فروش محصول
ایمیل 15%     پست مستقیم 1-2%   و تبلیغات بنر 0.005-1%
کاربردهای بازاریابی پست الکترونیک
ابزار جذب (Acquisition Tools)
 تا
 
1.    
2.    ابزار تبدیل (Conversion Tools) :
3.    
4.    ابزار حفظ و نگهداری (Retention Tools)  :
5.    
6.    ابزار ایجاد برند: (Brand Building tools)
7.    
8.    ابزار تحقیق (Research Tools) :
ابزار انتشار(Viral tools) :
9.    
10.    ابزار ارائه خدمت (Service delivery tool) :
11.    
چند تعریف کلیدی در بازاریابی پست الکترونیک
بازاریابی پست الکترونیک  داوطلبانه (:  (Opt- in email marketing
   
 

بازاریابی مستقیم پست الکترونیک عموما با مجوز ارسال نمی شود

مزایای بازاریابی پست الکترونیک
ارزش پست الکترونیک
روشهای بازاریابی پست الکترونیک
1.    ارسال خبرنامه شرکت و ایجاد یک اجتماع مجازی آنلاین:
ارسال آگهی و اطلاعات جدید
2.    ارائه تخفیفات و مشوقهای فروش (sales incentive)
3.    ارائه سرویسهای یادآوری کننده (Reminder)
4.    ارسال تاییدات سفارشات و تذکر پرداختها و صورتحسابها
بازاریابی ویروسی Viral Marketing(در فصل آینده بحث خواهد شد)
5.    بازرایابی چند کاناله (Multi channel Marketing)
گام های بازاریابی پست الکترونیک
مشتریان فعلی (Current Customer) :
مشتریان احتمالی (Prospect)
فروشندگان لیست (list broker)
Opt-in:
Opt-out:
نکته2: فروشندگان لیست ایمیل(List Broker):
اسپم چیست؟
)

جایگاه CRM دربازاریابی پست الکترونیک
طراحی استراتزی بازاریابی پست الکترونیک و جایگاه آن در سیکل فروش
گام های ایجاد یک استراتژی بازاریابی پست الکترونیک
1.    جایگاه بازاریابی پست الکترونیک را در کسب و کار خود درک کنید.
اهداف را تعیین کنید.
ایمیل میتواند بعنوان یک راه ارزان و تکنیکی برای رسیدن به مشتریان فعلی محسوب شود ضمن اینکه باعث افزایش فروش و ایجاد ترافیک در سایت می شود.با ایجاد یک استراتژی صحیح شما قادر خواهید بود که انتظاراتی که برای موفقیت بلندمدت شما در آینده ضروری است تعیین کرده و این دشواری ها را کاهش دهید
مزایای افزودن بازاریابی پست الکترونیک در فرایند ایجاد تقاضا و سیکل فروش:
•    جذب تقاضاهای مشتریان (Lead acquisition)
حفظ و نگهداری مشتریان
customer retention
بازاریابی ویروسی
تقویت برند
ارتباطات منظم
ترافیک
توانایی ارتباط با مشتریان و مشتریان بالقوه
بازخور ناشی از گزارشات و پی گیریها
شکل 2-5-5
مقایسه نرخ جذب و حفظ مشتریان در بازاریابی پست الکترونیک)
2.    تهیه لیست آدرسها
طرحی برای رشد و توسعه ایمیلها:
3.    سازماندهی بر اساس گروه یا دپارتمان
برنامه ریزی محتوایی :
4.    معیارهای سنجش نتایج فعالیتها (bottom line):
 
روش های اندازه گیری اثربخشی بازاریابی پست الکترونیک:

نرخ بازکردن ایمیل
                                                         شکل 2-5-6
متوسط نرخ گشودن ایمیل ها(Open Rate)
نرخ کلیک درون ایمیلها
                     شکل 2-5-7
(متوسط نرخCTR
تبدیل بر اساس منبع
نرخ فوروارد شدن
استانداردهای تجاری
نرخ ایمیلهای برگشتی (Bounces email)

7. آنالیز click Stream
8. نرخ حذف اشتراک (unsubscribe rate)
(

نقش نرم افزارهای طراحی شده در بازاریابی پست الکترونیک
حفظ حریم شخصی در پست الکترونیک (privacy)
نقش پست الکترونیک در افزایش فروش
چالش ها:
پیام های بیش از اندازه
شخصی سازی بیشتر یا کم تر؟ (personalization)
تعارض در کانالهای Brick & Click:
خریداران دمدمی مزاج
ایجاد یک برند قوی:
بخش ششم : بازاریابی ویروسی ، دومین روش بازاریابی الکترونیک
تعریف بازاریابی ویروسی
در دایره المعارف Encyclopedia :
تعریف بازاریابی ویروسی ازدید آقای دکتر Ralf Wilson:
تعریف بازاریابی ویروسی ازدید Liz Tomey:
تعریف بازاریابی ویروسی از دید پروفسور Dave Chaffey  :
ارسال برای دوستان :
مزایای بازاریابی ویروسی
عناصر استراتژی  بازاریابی ویروسی
تکنیک های بازاریابی ویروسی
بازاریابی دهان به دهان ((Word of moth :
Pass aling content(URL – Email) :
کتب رایگان الکترونیکی  Ebook
Branding : (ایجاد برند)
سرویس پست الکترونیک
Email services
نرم افزارهای رایگان قابل انتشار( Free viral software):
Writing articles نوشتن مقالات:
-cards کارت های الکترونیکی
اهداف بازاریابی پست الکترونیک ویروسی:
تکنیک های بازاریابی پست الکترونیک ویروسی
13 نکته درباره بازاریابی پست الکترونیک ویروسی
بخش هفتم: تبلیغات آنلاین ، سومین روش بازاریابی الکترونیک
تعریف تبلیغات آنلاین در دایرت المعارف wikipedia :
شکل 2-6-1
مقایسه اثربخشی روش های گوناگون تبلیغاتی)
اهداف تبلیغات آنلاین
ایجاد آگاهی ازبرند(Brand Awarness)
ایجاد تقاضا در مشتریان
پاسخگویی به این تقاضاها با ارائه آگاهی و دانش کافی به مشتری از توانمندیهای شرکت خود
ایجاد ترافیک و فروش
تبلیغات آنلاین و بازارهای هدف
چالش در تبلیغات آنلاین
سه بعد اصلی این مشکل
ارتباطات یک طرفهway communication) one -):
فقدان وجود محصول
1.    جلب توجه مشتریان (keeping the customer attention)
روشهای خرید تبلیغات آنلاین (payment methods)
1.    CPM(cost per thousand) یا CPI(cost per impression)
CPV(Cost per visitor) :
CPC(cost per click
CPA(Cost per action)
CPL(cost per lead)
 Cost  per  conversion
روش های تبلیغ  آنلاین
شکل 2-7-1
شکل 2-7-1
اشکال مختلف تبلیغات آنلاین و سطوح درآمدی)
سرچ کلمات (Keyword Search)
 
تبلیغات بنر (Banner ads)
Free banner exchange
Paid banner advertising
استفاده ازسایتهای با ترافیک بالا یا سایتهایی که مخاطبان خاصی دارد
اشکال تبلیغات بنر :
1.    تبلیغات طبقه بندی شده(نیازمندی ها) (Classified ads)
نکته
اسپانسر (sponsor ship)
advertorial
 
   تبلیغات Rich media
ارجاعات (Referral)
Slotting fee
 Interstitials  
 
نکته مهم :
بخش هشتم : بازاریابی مشارکتی ، چهارمین روش بازاریابی الکترونیک
تعریف بازاریابی مشارکتی  (Affiliate Marketing)
نکته :
مزایای یک برنامه مشارکتی

اهداف این برنامه مشارکتی :
تعیین شیوه پرداخت :
اهداف (Objective) :
سطح ریسک Level Of Risk
محصول و خدمت :
ارزش مشتری
(Customer Value)
چالش موجود:

نحوه گزینش Affiliate ها :
تکتیک های حفظ ناشران (Affliates) :
Affliates

آقای dave Chaffey بازاریابی مشارکتی را چنین تعریف می کند:
دردایرت المعارف Wikipedia:
بخش نهم: تبلیغات موتورهای جستجو، پنجمین روش بازاریابی الکترونیک
impression
Conversion Rate
CTR :اگر بالا باشد شما در نوشتن تبلیغ خود موفق

شامل 128 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بازاریابی الکترونیک

دانلودپایان نامه کارشناسی روان شناسی -بررسی پدیده خود برتر بینی در جامعه

اختصاصی از زد فایل دانلودپایان نامه کارشناسی روان شناسی -بررسی پدیده خود برتر بینی در جامعه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلودپایان نامه کارشناسی روان شناسی -بررسی پدیده خود برتر بینی در جامعه


دانلودپایان نامه کارشناسی روان شناسی -بررسی پدیده خود برتر بینی در جامعه

پایان نامه

جهت اخذ مدرک کارشناسی روان شناسی

 

 

بررسی پدیده خود برتر بینی در جامعه

 

 

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است

 

 

چکیده

سازه پژوهش مورد نظر خودبرتربینی (به معنی اهمیت دادن به خود بیش از دیگران و خود را بهتر و برتر پنداشتن) می باشد.

هدف اصلی آن بوده که دریابیم چه تعداد از دانشجویان دارای چنین خصلتی هستند.

در این تحقیق تعداد 20 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب گردیدند و مورد ارزیابی و سنجش قرارگرفتند.

روش اصلی تحقیق مذکور پیمایشی بوده هرچند که از روش کتابخانه‌ای نیز بی بهره نبوده است البته شایان ذکر است مطالعه موردی مهمترین تاکتیک بوده است.

تعداد 12 فرضیه و 15 متغیر در این تحقیق استفاده شده است و نتیجه کلی این شد که از میان 15 فرضیه تنها یک فرضیه به اثبات رسید.

 

 

اهداف پژوهش

هدف اصلی و کلی در این پژوهش بر این مبنا گذاشته شده که پدیده خودبرتربینی را در جامعه مورد ارزیابی و سنجش قرار ‌دهد و میزان نمود پیدا کردن آن در میان فرهنگها و آداب و رسوم مختلف مشخص گردد . همچنین معلوم گردد چه عواملی سبب بوجود آمدن پدیده مذکور می گردد تا بتوانیم از این طریق دریابیم آیا اصلاً پدیده‌ای بنام خودبرتربینی هم اکنون نیز وجود دارد یا بطور کلی منسوخ گردیده است. در زمانهای مختلف چه عواملی سبب بروز یا منسوخ شدن آن گردیده هم چنین عوامل تاثیرگذار بر آن و یا خصوصیاتی که فرد دارای چنین خصیصه ای دارا است مورد بررسی قرارگیرند. یکی از این مسائل سن است که باید بررسی گردد که آیا فرد در سن خاصی یک چنین خصوصیتی را کسب می نماید یا این خصوصیت در فرد وجود دارد و در سن خاصی با توجه به شرایط محیط نمود پیدا می کند و آیا منحصر به یک جنس است یا در هر دو جنس مذکر و مونث وجود دارد. میزان نمود آن در دو جنس مخالف به چه نسبتی است. مساوی است یا متفاوت از یکدیگر است. تحصیلات در این بین چه نقشی را دارا است؟ آیا تحصیلات که عاملی است جهت افزایش سطح آگاهی و فرهنگ فرد در خودبرتربینی وی تاثیر گذار است؟

فرد خودسالار دارای چه خصوصیاتی است؟ آیا این خصوصیات براثر این خصلت در فرد بوجود آمده یا به خاطر داشتن میدان عمل وتاثیرپذیری از محیط فردی خودسالار گردیده است. برخورد سایر اعضا خانواده نیز باید بررسی گردد تا متوجه شویم که این عامل در همه طبقات اجتماعی وجوددارد یا مخصوص قشر خاصی است یا اصلاً بطور کامل منسوخ گردیده یا اگر هنوز هم نمود خارجی دارد به چه شکلی با آن برخورد می گردد. در اینجا این مسئله پیش می آید که شخصی که خود را برتر از دیگران می بیند به چه علت چنین اندیشه‌ای دارد و اطرافیان چقدر در بوجودآمدن چنین تفکری موثر بوده اند. چنین فردی در تعاملات خود با اطرافیان به چه صورتی برخورد می نماید و میزان رضایت اطرافیان از برخورد با چنین افرادی به چه میزان است و چنین فردی با استفاده از چه شیوه‌هایی رفتاری کار خود را پیش می برد؟ بیشتر با پرخاشگری کار خود را پیش می برد یا از طریق مصالحه کردن  و عقلانی چنین فردی که خود را محور همه چیز می داند آیا می تواند از وظیفه‌ای که خود به عهده گرفته یا سایرین به وی واگذار کرده اند برآید؟با توجه به شرایط کنونی جامعه،‌این فرد چه مقدار آسیب پذیر است؟‌آیا داشتن چنین خصوصیتی در جامعه ای رو به پیشرفت باعث صدمه دیدن و دوری گزیدن فرد نمی شود؟‌

مسائل مطرح شده در بالا مواردی است که لازم بنظر می آید که در مورد فردی که دارای ویژگی خودبرتربینی است، بررسی گردد.


اهمیت موضوع پژوهش

این تحقیق از آن جهت حائز اهمیت است که به بررسی سطح روابط و بینش‌های افراد جامعه می پردازد و میزان پیشرفت یا عدم پیشرفت ذهنی و روانی افراد را با توجه به پیشرفت جنبه‌های مختلف زندگی و تبعات ناشی از آن نمایان     می سازد. تاثیر تفکرات و اندیشه‌های خانواده و اطرافیان را بر فرد نشان می دهد و به این مقوله نیز توجه می نماید که فرزند دانشجوی خانواده تمایل دارد رفتار پیشینیان خود را برگزیند یا با توجه به پیشرفت زمان وی نیز پیشرفت نماید.

همچنین میزان اهمیت پدیده‌های مختلف اجتماعی و خصوصیات فردی را در بروز یا عدم بروز خودبرتربینی ذکر می کند ونشان می دهد که چه مقدار از افراد، گرایش به واپس‌گرایی دارند.

میدان عمل برابری افرادی که تمایل دارند رفتارها و عقیده‌های گذشته را که جزء عرف جامعه به حساب می آمده، در جامعه کنونی پیاده نمایند و توجه به این مسئله که جامعه تا چه حد پذیرای این اندیشه و عمل است را مشخص می سازد.

در هر جامعه بنابرمقتضیات زمان یکسری از رفتارها بصورت هنجار درمی‌آید و افرادی هم که مخالف با چنین رفتاری هستند مجبور به انجام آن          می شوند.

با توجه به اینکه جامعه ای در حال پیشرفت نداریم با این حال درباره مسائل رفتاری و اخلاقی به شیوه سنتی متمایل است . یکی از این خصایص خودبرتربینی است با عطف به این مطلب که با وجود تقسیم کار (به خاطر پیشرفت جوامع) هنوز در بسیاری از خانواده ها به چشم می آید. عوامل محیطی نیز سبب بسیاری از واکنشهای رفتاری در فرد می گردد و سبب می گردد که وی یک رفتار را برای خود نهادینه کند یا رفتاری دیگر را برگزیند  بالارفتن سطح معلومات وداشتن ارتباط هرچه بیشتر با افراد دیگر از جمله عواملی هستند که سبب می گردند افراد شایسته‌ترین رفتار را برگزینند. البته نباید موضوع فرهنگ فرد را که در ارتباط نزدیکی با سطح معلومات وی قراردارد، نادیده انگاشت. چون در هر قشری از اجتماع همانطور که ذکر گردید ،‌شرایط متفاوت رفتار خاصی را طلب می نماید. برترانگاشتن خود نسبت به سایرین یا متمایزدانستن خویش از دیگران حسی است که در اغلب افراد خودبرتربین به چشم می آید.

انسانها از سالهای ابتدایی تولد شروع به تقلید از رفتار اطرافیان و نزدیکان خود می نمایند، این عمل در سنین پایین بصورت اجباری و در سنین بالاتر بصورت اختیاری جنبه‌هایی را که مد نظر والدین است، برمی‌گزینند. در قشرهایی از جامعه ما هنوز طرز برخورد با دختران و پسران، حتی بین فرزندان ارشد و سایر فرزندان متفاوت است.

یعنی هریک از فرزندان دارای جایگاه خاص خود هستند و نمی توانند از آن تعدی نمایند در نتیجه چنین طرز برخوردی است که فرزندان رفتارهای متفاوتی را برمی‌گزینند.

درجامعه ما خصیصه خودبرتربینی بیشتر در سطوح پایین اجتماع یا خانواده‌هایی که به شیوه سنتی زندگی می کنند،‌وجود دارد . و به نظر می رسد دلیل آن باشد که یک نفر باید سایرین را به اطاعت وادارد. ناسبب گردد فرد کاری را انجام دهد که هم به نفع خودش باشد و هم باعث آسیب رساندن به سایرین نگردد. چنین فردی ناچاراً مجبور به پرخاشگری است. تا از این طریق سایرین را وادار به اطاعت نماید. یک چنین فردی مجبور است رفتار خاص و متفاوت از اعضا دیگر خانواده داشته باشد. باید به شیوه‌ای متفاوت علاقه خود را ابراز نماید،‌در برخوردهای خود با افراد خانواده به گونه‌ای متفاوت عمل نماید تا ضمن حفظ جایگاه نظارت و کنترل همه امور مربوط را نیز داشته باشد. و در این موقعیت باید افراد را متوجه این مسئله نمود که نمی توان جلوی پیشرفت زمان و تحولات را بگیرند و در صورت تغییر ندادن شیوه رفتاری خود باعث آسیب رساندن به خانواده و نزدیکان خویش می گردند. پذیرفتن این مسئله برای شخصی که خود را محور همه چیز می داند و گمان می برد بدون او هیچ عملی درست انجام نمی گیرد، موضوعی است که احتیاج به زمان و کار بسیار دارد.

برخی از مسائل ذکرشده بیشتر مربوط به سطوح پایین جامعه است و دلیل آن را می توان در پیشرفت همه جانبه در مسائل مختلف جستجو کرد که سبب می گردد رفتار و انگیزه‌های رفتاری تغییر یافته و برگزیدن یک رفتار بصورت عقلانی و اختیاری باشد نه بصورت اجباری و پدیده خودبرتربینی و طرز برخورد سایرین و میدان عمل فرد خودبرتربین نیز کاملاً متفاوت است.


 

 

 

نکته: فایلی که دریافت می‌کنید جدیدترین و کامل‌ترین نسخه موجود از پروژه پایان نامه می باشد.

 

این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.

 

(فایل قابل ویرایش است )

 

تعداد صفحات : 76


دانلود با لینک مستقیم


دانلودپایان نامه کارشناسی روان شناسی -بررسی پدیده خود برتر بینی در جامعه

مونوگرافی و بررسی عملکرد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی شرکت تعاونی تهیه و توزیع لوازم الکتریکی

اختصاصی از زد فایل مونوگرافی و بررسی عملکرد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی شرکت تعاونی تهیه و توزیع لوازم الکتریکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مونوگرافی و بررسی عملکرد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی شرکت تعاونی تهیه و توزیع لوازم الکتریکی


مونوگرافی و بررسی عملکرد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی شرکت تعاونی تهیه و توزیع لوازم الکتریکی

 

 

 

 

 

مونوگرافی و بررسی عملکرد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی شرکت تعاونی تهیه و توزیع لوازم الکتریکی

 

 

مقدمه :

تعاون و همکاری به دلیل اینکه انسان موجودی بالطبع اجتماعی بوده، از آغاز پیدایش بشر تاکنون در بین افراد وجود داشته است و به عبارت دیگر تعاون پایه و اساس زندگی اجتماعی بشر بوده است. در اصطلا لغوی تعاون به معنای همکاری و تشریک مساعی افراد برای رفع نیازهای همگانی و مشترک خود می باشد « بنابرین ما تعاون و تعاونی را هم در کشورهای سوسیالیستی و هم در کشورهای سرمایه داری ملاحظه میکنیم. هر چند که در کشورهای سرمایه داری تعاونیها نسبت به کشورهای سوسیالیستی و کشور ما ایران گسترش قابل توجهی یافته اند. و ما شاهد این هستیم که در کشورهای سرمایه داری فکر تعاون از اعضای تشکیل دهنده و شرکتهای تعاونی الهام گرفته و دولت فقط نقش نظارت و هدایت کنندگی را برای تعاونی ها ایفا می کند و این شرکتها نشئت گرفته از احتیاجات آزاد و منافع مشترک و کمک متقابل انسانها با یکدیگر می باشد.

اما در کشورهای سوسیالیستی کسانی که در رأس حکومت قرار دارند افراد را وادار به کارهای اشتراکی می کنند و در این کشورها به دلیل مساعد نبودن شرایط لازم نیروی قابل ملاحظه ای از طرف دستگا حاکم اجتماع باید صرف به کار انداختن چرخ های تعاون گردد و این کار آنقدر ادامه می یابد که افراد به مرور زمان خودشان تعاون را درک کنند و پاسداری از آن را به عهده بگیرند.

در کشور ما که اصول سرمایه داری نظام اقتصادی را تشکیل می دهد نمیتوانیم که تعاون مانند کشورهای پیشرفته از خود مردم شروع شود و از طرف دیگر نمی توانیم آنها را از طریق زور و اجبار به تعاون وادار کنیم و این است که در قانون جمهوری اسلامی ایران دو اصل 43 و 44 به مسائل و قوانین تعاونی ها پرداخته و اقتصاد ایران را به سه بخش تعاونی، دوستی، خصوصی تقسیم کرده است و در کشور ما باید روش مناسبی اتخاذ شود تا از طریق اصول و مفاهیم تعاون در بین مردم ترویج شود و مردم از آثار اقتصادی و اجتماعی تعاون آگاهی یابند» و کم کم براثر آشنایی اعضاء با تعاونی و تعاونی مردم از همکاری خود یاری و مشارکت در امور مربوطه به خودشان را درک میکنند و در کشور ما یکسری ازعوامل به عدم توسعه تعاونیها در ایران منجر شدند که می توانیم از امدلاحات ارضی، جنگ تحمیی عراق علیه ایران و تحریم اقتصادی کشورهایی نظیر آمریکا و تورم و گرانی به این مسائل و مشکلات توسعه تعاونی دست زده اند.

تحقیق حاضر در 14 فصل می باشد که فصل اول در مورد کلیات تحقیق و فصل دوم در مورد معرفی مکان مورد مطالعه از ابعاد مختلف می باشد و فصل سوم معرفی شرکت تعاونی مورد بررسی از لحاظ نیروی انسانی، ایمنی و کار و فصل چهارم در مورد تاریخچه تعاون در ایران و جهان و استان مورد بررسی در فصل پنجم نیز به دیدگاههای اندیشمندان تعاون پرداخته شد. و در فصول ششم و هفتم و هشتم و نهم عملکردهای شرکت از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است و در فصول آخر به توصیف و تحلیل داده های تحقیق پرداخته شده است

منبع ( تعلیمات تعاونی، نشریه شماره 3، سازمان مرکزی تعاون کشور، تهران، دی ماه 1346)

طرح مسأله : درمورد تعاون باید گفت که این اندیشه از دیروباز به شکل سنتی در میان مردم رواج داشته است و می توان گفت که یکی از بزرگترین و مهمترین انگیزه های بشری برای همکاری با یکدیگر وجود نیاز و منافع مشترک بوده است و وجود این دو عامل یعنی وجود نیاز و منافع مشترک باعث شده که افراد برای رفع این نیاز های مشترک به صورت گروهی و تعاونی اقدام نمایند. و به دلیل دیگر که اقتصاد ایران به سه بخش تقسیم شده است که عبارتند از دولتی و خصوصی و تعاونی که در این میان بخش تعاون نسبت به دو بخش دیگر رشد کمتری را داشته است هر چند که سیاستهای در جهت افزایش سهم بخش تعاون در کشور صورت گرفته است اما این تلاشها اگر بی نتیجه نبوده ولی نتوانسته مثمر ثمر واقع شود.

امروزه اگر چه ما می بینیم که تعاونی ها در حال گسترش هستند ولی رشد و گسترش تعاونی ها کمی می باشد نه کیفی. با توجه به اینکه تعاونیها می توانند در جهت اشتغال افراد جامعه و از بین بردن بیکاری و سایر معضلاتی که از بیکاری ناشی می شود فعالیت کنند ولی عملاً ما می بینیم که این تعاونی ها به دلایل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و وجود افراد ذینفع و همچنین عدم نیروی متخصص در تعاونی ها و مدیریت انفرادی این تعاونیها خودشان در جامعه مشکلاتی را ایجاد می کنند که بیشتر آنها جنبه قانونی و حقوقی دارد. هدف شکرت تعاونی در حال حاضر جلب رضایت کامل اعضاء از لحاظ اقتصادی است و اعضاء در صورتیکه تعاونی جوابگوی نیاز هایشان باشد از آن احساس رضایت می کنند.

 

 

این تحقیق در 120صفحه اماده شده است

 


دانلود با لینک مستقیم


مونوگرافی و بررسی عملکرد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی شرکت تعاونی تهیه و توزیع لوازم الکتریکی

سیستم های رادیویی موبایل

اختصاصی از زد فایل سیستم های رادیویی موبایل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

سیستم های رادیویی موبایل


سیستم های رادیویی موبایل

 

 

 

 

 

 

 

تعداد صفحات :66

فرمت فایل : word (قابل ویرایش)

فهرست مطالب :

GSM
GPRS
WAP
Bluetooth
GPS
IEEE 802.11b
IEEE 802.11a
Hiper LAN2
IEEE 802.11g
دسترسی Wi-Fi عمومی
3G

در اوایل دهه 70، اندیشه سیستمهای رادیویی موبایل مبتنی بر سلول (Cell) در “آزمایشگاههای بل” آمریکا شکل گرفت. اما چنین سیستمهایی تا یک دهه بعد برای استفاده تجاری عرضه نشدند. در خلال اولین سالهای دهه 80، سیستمهای تلفن سلولی آنالوگ با رشد سریعی در اروپا بویژه در کشورهای اسکاندیناوی و انگلستان مواجه شدند. این سیستمها از باندهای فرکانسی 800 مگاهرتز (806 تا 902 مگاهرتز) و 9/1 گیگاهرتز (1850 تا 1990 مگاهرتز) استفاده می کنند. فرکانسهای 9/1 گیگاهرتز به PCS (سرویسهای ارتباط شخصی) اختصاص دارند اما بسیاری از سیستمهای سلولی، چنین فرکانسی را بعنوان مجموعه قابلیتهای PCS در سرویس Voice-Centric بکار می‌برند.

سیستمهای سلولی قدیمی و نسل اول از نوع آنالوگ بودند که با فرکانسهای 800 مگاهرتز کار می کردند. بعداً و با توسعه سیستمها فرکانسهای 8/1 گیگاهرتز و در قسمتهایی از شمال آمریکا، فرکانسهای 9/1 گیگاهرتز مورد استفاده قرار گرفتند.

حدود ده سال بعد با اولین موبایل دیجیتالی در شبکه های سوئیچینگ- مدار، نسل دوم پدیدار شد. این سیستمها از کیفیت بهتر صدا، ظرفیت بیشتر، نیاز به نیروی برق کمتر و قابلیتهای برقراری ارتباط جهانی برخوردار بودند. این سیستمها هم با فرکانسهای 800 مگاهرتز و هم با باندهای PCS کار می کردند. سیستمهای موبایل سلولی از سه روش متفاوت برای به اشتراک گذاردن طیف RF (امواج رادیویی) استفاده می کنند:

- دسترسی چندگانه تقسیم فرکانس (FDAM)

- دسترسی چندگانه تقسیم زمان (TDMA)

- دسترسی چندگانه تقسیم کد (CDMA)

از سه روش فوق، TDMA و CDMA روشهای غالب و رایج می باشند.

با پیشرفت سریع، کار به جایی رسید که به دلیل عدم و جود قوانین استاندارد شده، هر شرکت سیستم خاص خود را بوجود آورد. عواقب نامطلوب این اتفاق، بوجود آمدنه بازاری چند پاره بود که هر قطعه فرضی از تجهیزات آن، تنها در محدوده مرزی کشور سازنده کار می کرد. به منظور غلبه بر این مشکل، در سال 1982، کنفرانس پست و مخابرات راه دور اروپا (CEPT) گروه ویژه موبایل (GSM) را تشکیل داد تا یک سیستم رادیویی موبایل سلولی یکسان را در سطح کل اروپا ایجاد نماید. سیستم استاندارد می بایست معیارهای مشخصی را دارا باشد که عبارت بودند از:

- کارآیی طیف فرکانس

- برقراری ارتباط و تغییر آن بصورت بین‌المللی

- هزینه های کم برای سیستم موبایل و ایستگاههای اصلی

- کیفیت صوتی خوب

- سازگاری با سیستمهای دیگر از قبیل ISDN (سرویسهای شبکه مجتمع دیجیتالی)

- امکان پشتیبانی از سرویسهای جدید

مقرر شد که سیستم GSM با استفاده از تکنولوژی دیجیتال ایجاد گردد. متعاقب آن مخفف GSM به مترادف عبارت “سیستم جهانی برای ارتباطات موبایل” تبدیل شد. در سال 1989 مسئولیت رسیدگی مشخصات استاندارد GSM از CEPT به “موسسه استانداردهای مخابراتی اروپا” (ETSI) واگذار شد.

فاز اول مشخصات GSM، یکسال بعد منتشر گردید، اما استفاده تجاری از سیستم تا اواسط سال 1991 شروع نشد. در سال 1995 مشخصات فاز دوم تا سطح پوشش نواحی شهری توسعه یافت و تا آخر همان سال نزدیک به 120 شبکه در حدود 70 ناحیه جغرافیایی در حال کار بودند.

با شروع هزاره جدید و عبور از موانع متعددی در این مسیر، پیشرفتهای مهمی در حرکت بسوی سرویسهای به اصطلاح نسل سوم 3G صورت گرفت:

- تعداد مشترکین GSM در تمام دنیا به مقدار تخمینی 165 میلیون نفر بالغ شد.

- اولین شبکه های GPRS یعنی گامی اساسی به سوی شبکه های 3G بوجود آمد.


دانلود با لینک مستقیم


سیستم های رادیویی موبایل