تعریف کردن کلاسها (اشیاء) مسئله.
شناسایی روش هایی که ارتباط وتعامل بین اشیاء را باعث می شود.
مشخص کردن رفتار داخلی اشیاء (صفات و اعمال).
تعیین کردن مکانیزم های ارتباطی(پیام ها)که امکان کار با یکدیگر را فراهم می کنند.
Eچه کسی (OOA)را انجام می دهد؟مهندس نرم افزار.
Eاهمیت (OOA) :
نرم افزارها چه با روش (OOA) ویا با روش دیگر تا زمانی که فهم کلی از سیستم (محصول)نباشد قابل ایجاد نیستند.
راه مطمئن برای نمایش دانسته ها (نیازها)- آزمایش آنها در مقابل درک مشتری از سیستم در حال ایجاد OOA
شروع با توصیفی از use-case که سناریویی از چگونگی تعامل عامل ها(افراد, ماشین ها,سیستم های دیگر) با محصول در حال ساخت است.
مدل همکاری وظایف کلاس ها (CRC):اطلاعات use- caseها را به نمایشی از کلاس ها و همکاری آنها با کلاس های دیگر ترجمه می کند.
مدل سازی از خصوصیات ایستا و پویای کلاس ها با استفاده از زبان یکپارچه ی مدل سازی (یا روشی دیگر).
vنگاهی گذرا
vمقدمه
vبخش1-21تحلیل شیءگرا
vبخش2-21تحلیل دامنه.
vبخش3- 21اجزاء عمومی مدل تحلیل شیءگرا.
vبخش4-21 فرایند تحلیل شیءگرا.
شامل 58 اسلاید powerpoint
دانلود پاورپوینت آموزش تحلیل شیء گرا