پایان نامه کارشناسی رشته : روانشناسی کودکان استثنائی موضوع: بررسی مقایسه سطح اضطراب معلمان کودکان عادی و معلمان کودکان استثنایی ( عقب مانده ذهنی).
فرض براین است که هر موقعیتی که بهزیستی جاندار را به خطر می اندازد و حالت اضطراب به وجود می آورد. منظور از اضطراب، هیجان ناخوشایندی است که با اصطلاحاتی مانند «نگرانی»، «وحشت» و «ترس» بیان می شود و همه ما آدمیان درجاتی از آن را گاه به گاه تجربه می کنیم. از آنجا که اضطراب به درجات گوناگونی از دلشورة خفیف گرفته تا وحشت روی می دهد، بنابراین آگاهی آدمی نسبت به سبب ناراحتی خویش نیز احتمالاً درجات گوناگونی دارد.
معلمان همچون دیگر انسانها در معرض همه اضطرابات و عوامل عاطفی و احساسی هستند که میتواند نحوة برخورد آنها را نه تنها با دانشآموز خود، بلکه با کلیة انسانهای پیرامونشان دگرگون کرده، زندگی ویژه ای را برای آنها به وجود آورد. اندکی احساس اضطراب در ابتدای تدریس تدریجاً به اضطرابی بزرگتر مبدل می شود که تدریس را برای معلم دشوار و حتی ناممکن سازد، به عبارت دیگر، احساس اضطراب در یک کلاس ممکن است در کار آن روز یا هفته و حتی آن دورة معلم اثر منفی بگذارد و به کلی او را از کارش بازدارد
در پژوهش حاضر، سطح اضطراب معلمان کودکان استثنایی (عقب مانده ذهنی) و معلمان کودکان عادی مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور یک گروه نمونه 50 نفری (شامل 25 نفر از معلمان کودکان عقب مانده ذهنی و 25 نفر از معلمان کودکان عادی) از شهر تهران از طریق روش نمونه گیری طبقهای انتخاب و تست اضطراب اشپیل برگر بر روی آنها اجرا شد.
لذا در این پژوهش سعی بر این است که به علل و عواملی که سبب ساز اضطراب معلمان میشود، پرداخته شده و سپس در یک مقایسه، این سطح اضطراب را بین معلمان کودکان استثنایی و عادی مورد بررسی قرار داده و در نهایت راه حلهایی را برای رفع مشکل پیدا کرده و ارائه شود.
این پژوهش در 5 فصل و با عناوین زیر:
فصل یکم: کلیات
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
فصل سوم : روش پژوهش
فصل چهارم: یافته های پژوهش
فصل پنجم: بحث و تفسیر
و با فرمت word در 116ص تنظیم شده است.
خرید و دانلود پایان نامه کارشناسی روانشناسی کودکان استثنائی :بررسی مقایسه سطح اضطراب معلمان کودکان عادی و معلمان کودکان استثنایی