زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اندازه گیری جریان گرما

اختصاصی از زد فایل اندازه گیری جریان گرما دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 


لرزه شناسان جریان گرما را ازهسته مذاب زمین تا بخش پایینی گوشته آن اندازه گیری می کنند

سانتا کروز ، کالیفرنیا_ برای نخستین بار ، دانشمندان توانسته اند مقدارگرمایی را که از فلزات مذاب هسته زمین تا ناحیه ای از مبنای گوشته جریان می یابد اندازه گیری کنند، این فرایند هم به ایجاد حرکات تکتونیکی صفحات در سطح و هم به ژئو دینامو در هسته که میدان مغناطیسی زمین را به وجود می آورد، کمک می کند .

مرز بین هسته و گوشته در نیمه راه به هسته زمین است که عمق آن 740/1 مایل (2900 کیلومتر ) می باشد. لرزه شناسان با مطالعه اثر این ناحیه بر امواج لرزه ای حاصل از زلزله قادر به بررسی ساختارآن هستند. نتیجه اندازه گیری تازه دما که در شماره 24 نوامبر مجله علوم به چاپ رسیده با ربط دادن مشاهدات لرزه ای به دگرگونی کانی تازه کشف شده ا ی به دست آمده که در فشارها و دماهای بسیا ر زیادکه برمرز بین هسته و گوشته غالب است، یافت می شود .

Thorne Lay استاد علوم زمین و سیارات در دانشگاه کالیفرنیا واقع در سانتا کروز و نویسنده نخست مقاله، می گوید:" برای اولین بار دماسنجی داریم که دمای نیمه پایینی مسیر به سمت مرکز زمین را به ما می گوید ".
Lay می افزاید: "اگر تفسیر ما درست باشد دمای دو عمق مختلف که درست بالای یکدیگر قرار دارند به دست می آید. بنا براین ما نه تنها دمای مطلق بلکه نرخ تغییر دما را با تغییر عمق و به صورت جانبی نیز به دست می آوریم . این شیب دمایی در مورد مقدار گرمایی که از هسته تا مبنای گوشته در آن ناحیه جریان می یابد اطلاعات می دهد ".


دانلود با لینک مستقیم


اندازه گیری جریان گرما
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.