- هـدف :
حصول اطمینان از تطابق ، تداوم و تناسب سیستم مدیریت کیفیت با طرح ریزی های انجام شده و اثر بخشی آن
- دامنـه :
کلیه ارکان سیستم مدیریت کیفیت و فرآیندهای مرتبط در سازمان
- مسئولیتها :
3-1- حسن اجراء : نماینده مدیریت
3-2- اقدام کنندگان :
- مدیریت عامل : بررسی و تأیید برنامه های ممیزی های دوره ای و موردی و حمایت از انجام ممیزی ها ، بررسی کلی گزارشات ممیزی ، اطلاع از وضعیت سیستم مدیریت کیفیت در سازمان وتعیین و تصویب اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه لازم مورد نیاز
- نماینده مدیریت : برنامه ریزی ممیزی های دوره ای و موردی و ارائه به مدیریت عامل جهت تصویب ، تعیین برنامه ریزی ممیزی واحدها و ابلاغ آن ، تشکیل تیمهای ممیزی وانجام هماهنگی های لازم ، نظارت کلی بر روند ممیزی ها ، اخذ گزارشات ممیزی و عدم انطباقها ، تهیه گزارشات آماری ممیزی ها ، پیگیری و سنجش اثر بخشی اقدامات انجام شده
- سرممیزین وممیزین : انجام هماهنگی های لازم در گروه ممیزی ، تهیه چک لیست ها و مطالعه روشهای برگزاری جلسات افتتاحیه و اختتامیه ، انجام ممیزی مطابق برنامه های ارائه شده ، مکتوب نمودن عدم انطباقهای ممیزیها ، همکاری با مدیران جهت تعیین اقدامات لازم و زمان مورد نیاز ، سنجش اثر بخشی اقدامات در صورت نیاز تضمین کیفیت
- سایر مدیریت ها : آماده سازی واحدها برای ممیزی ، پاسخ گوئی صحیح به ممیزی ، تعیین اقدامات لازم جهت رفع عدم انطباقها ، اجرا و نظارت بر اجرای اقدامات و سنجش اثر بخشی آنها
دانلود روش اجرایی ممیزی داخلی کیفیت