مقاله با عنوان مطالعه میزان کاربست مولفه های سازمان های یادگیرنده در مدارس ابتدایی شهر شیراز به صورت کامل و با فرمت پی دی اف
چکیده:
هدف از پژوهش، مطالعه میزان کاربست مولفه های سازمان های یادگیرنده در مدارس ابتدایی شهر شیراز بود. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری و تحلیل داده ها، توصیفی از نوع همبستگی بود. و تحلیل داده ها، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش عبارت از کلیه معلمان مدارس ابتدایی ناحیه 2 شهر شیراز بود که در سال تحصیلی 91-92 در 120 بر اساس جدول مورگان و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، از بین آنان نمونه ای 911 نفری انتخاب شد. به منظور گردآوری دادهها از پرسشنامه سازمان یادگیرنده بر اساس مدل سنگه استفاده شد. روایی پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصان (روایی محتوایی) و پایایی آن از تک نمونه ای، استفاده شد. نتایج نشان داد t طریق ضریب آلفای کرونباخ بررسی و مورد تأیید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و آزمون میزان کاربست تمامی مؤلفه های سازمان یادگیرنده، در مدارس ابتدایی شیراز از سطح میانگین بالاتر است.
مقاله مطالعه میزان کاربست مولفه های سازمان های یادگیرنده در مدارس ابتدایی شهر شیراز