نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:44
قیمت:2500 تومان
دانلود و خرید به صورت آنلاین
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه 2
توصیف وضعیت موجود 2
بیان مسئله 4
یادگیری یعنی چه؟ 12
انگیزش 23
راهبردهای ایجاد انگیزه 24
انگیزش در سازمان های آموزشی 26
اثرات مثبت کاربرد فناوری آموزشی ( وسایل کمک آموزشی ) در جریان تدریس توسط معلمان 26
موانع کاربرد معلمان از وسایل کمک آموزشی 36
راهکارها وپیشنهادها 37
نتیجه و خلاصه مطالعات 38
منابع 39
چکیده :
انگیزش از مباحث اساسی سازمان و مدیریت و به ویژه مدیریت در آموزش و پرورش است . میزان کوشش و فعالیت هر فرد در سازمان به میزان انگیزش او بستگی دارد . مطالعه انگیزش ، کوششی برای شناخت و پاسخ به چراهای رفتار است . این که چرا انسان ها رفتارهای متفاوتی دارند و چرا یک معلم و دانش آموز خود را با میل ، رغبت ، پشتکار ، جدیت و به هنگام انجام می دهد و دانش آموز یا معلم دیگر برای انجام دادن حداقل کار باید تحت فشار قرار گیرد ، از مباحث انگیزش است .
هدف اصلی این مقاله ، شناخت نیازها و رفتار انسان در درون سازمانهای آموزشی است . کوشش بر این است که رفتار از جنبه های فطری انسان تفسیر شود و راه های برانگیختن کارکنان با تکیه بر همین نیازها مورد بررسی قرار گیرد . این مطالعه راهی به سوی شناخت شخصیت و استعدادهای خود و دیگران و تکامل آنهاست .
با این شناخت می توان زمینه های تأمین نیاز ها و شکوفایی استعداد ها را فراهم ساخت و در نهایت ، سبب رضایت و خشنودی معلمان ، دانش آموزان و کارکنان محیط های آموزش شد .
کلید وازه : شکوفایی – یاددهی - یادگیری
مقدمه :
توانایی اداره کلاس و ایجاد رفتار مطلوب در دانش آموزان ، بخش مهمی از کار هر معلم و کلاس و زمینه ی مناسبی برای یادگیری است . به نظر می رسد معلم برای اداره ی مطلوب و منظم کلاس درس به دو مهارت نیاز دارد :
1-برقراری ارتباط مؤثر و مثبت با دانش آموزان .
2- مدیریت کلاس .
این دو مهارت باعث تسهیل امر آموزش و کاهش رفتارهای نامطلوب دانش آموزان می شود . جو کلاس در هر شرایط بر نگرش دانش آموزان نسبت به مدرسه مطالعه ، تحصیل و حتی خود پنداری آنها تاثیر می گذارد .
توصیف وضعیت موجود :
اینجانب ، دارای مدرک فوق دیپلم ادبیات فارسی ، مدت است که در ارگان مقدس آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستم . در سال جاری نیز بعنوان معاون دبیر مدرسه مشغول به خدمت هستم .
در بعضی مواقع از رفتارهای دانش آموزان در کلاس درس چنین استنباط نمی شود که برخی معلمان در شیوه ی یاددهی مطالب درسی از جمله نحوه ی بیان ارائه ی درس توضیح مفاهیم درسی و ارتباط دادن آنها مشکل دارند . حتی از میان این معلمان افرادی نیز وجود دارند که مفاهیم درسی را بیش از حد نیز مطرح می کنند ، اما دانش آموزان در شیوه ی یادگیری مطالب درسی آنها دچار مشکل می شوند . به عبارت دیگر نمی توانند درس مورد نظر را خوب یاد بگیرند .
بررسی نحوه تاثیر مدیریت معلم در جریان یاددهی و یادگیری