نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:73
قیمت:3500 تومان
دانلود و خرید به صورت آنلاین
فهرست کامل:
فهرست مطالب:
چکیده.................................................................................4
بیان مساله....................................................................................5
اهمیت موضوع................................................................................6
هدف پژوهش............................................................................7
ارزشهای پایهای .................................................................................12
تفاهم و انسان دوستی............................................................................13
وضایف و نهادهای پیش دبستاانی .................................................................14
اهداف....................................................................................19
پیشدبستان و خانه .........................................................................24
عقاید و نظرات دانشمندان و محققان درباره آموزشو پرورش قبل از دبستان...................................25
تاریخ ظهور کودکستان در جهان ............................................................................26
تاریخچه شکل گیری مراکز پیش دبستانی در ایران ............................................................33
هدغهای آموزش و پرورش قبل از دبستان...............................................................38
تاثیر کودکستان در شرایط اجتماعی و مهارتهای اجتماعی کودکان........................................................57
نتیجه گیری ..................................................................................70
منابع....................................................................................73
چکیده:
در این کار پژوهشی می خواهیم تاثیر آموزش پیش دبستانی را بر رشد رفتارهای اجتماعی دانش آموزان ابتدایی بررسی نماییم و عوامل و فاکتورهایی که بر رشد اجتماعی اثر می گذارند و به آن شدّت می بخشند مورد بحث قرا دهیم و همچنین خصوصیات و ویژگیهای افرادی که دارای رشد اجتماعی بالاتری هستند را بیان کنیم.
بیان مساله:
یکی از جنبه هایی که توجه خاص علمای تعلیم و تربیت و روان شناسان را به خود جلب نموده سالهای اولیة زندگی کودک است. چه در این سنین است که چهار چوب اصلی شخصیت کودک پیریزی می شود و در مراحل بعدی رشد و تکامل می یابد.
این مساله باعث گردید که به تعلیم و تربیت کودک در سنین پیش از دبستان با دیدی عمیق و علمی نگاه شود و کودک به عنوان رکن اساسی تعلیم و تربیت پیش از دبستان مورد توجه متخصصان و مسئولان تربیتی قرار گیرد. کودکان بزرگترین ثروت هر کشور محسوب می شوند و امروز تردیدی وجود ندارد که سرمایه گذاری در راه تامین سعادت و رفاه اطفال و تعلیم و تربیت آنان از سرمایه گذاری در هر رشتة دیگری سودمند تر و نتیجه بخش تر است. به طور کلی سالهایی را که کودکان در مهد کودک یا آمادگی می گذرانند از حساس ترین دوران زندگی آنان محسوب می شود و مخصوصاً از لحاظ اجتماعی ساختن آنها بسیار حائز اهمیت است.
با این وجود این سوال مطرح می شود که:
آیا آموزشهای پیش دبستانی بر مهارتهای اجتماعی کودکان تاثیر مطلوبی دارد؟ «به عبارت دیگر آیا بین مهارتهای اجتماعی دانش آموزانی که آموزش پیش دبستانی داشته اند در مقایسه با دانشآموزانی که چنین آموزشهایی را نداشته اند تفاوت وجود دارد؟»
تاثیر آموزش پیش دبستانی بر رشد رفتارهای اجتماعی دانش آموزان در پایه اول مقطع ابتدایی