زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله طراحی وب

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله طراحی وب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

 


تعریف پروژه
در یک پروژه وِب عادی، با ورود افرادی مواجه می‌شویم که کارهای متفاوتی انجام می‌دهند؛ شماری از افراد حقیقی و توابع متغیر آنها. در طول انجام این پروژه ، باید خودتان را جای تک‌تک افراد بگذارید و کارهای مختلفی انجام دهید ولی در یک پروژة وِب عادی به افراد زیر نیاز دارید:
• یک طراح برای تولید واسط کاربری، طرح‌بندی و طراحی هنری
• یک مؤلف برای نوشتن مطالب
• یک برنامه‌نویس، در صورتی که مطالب پویا (dynamic) وجود داشته باشد ـ که این روزها تقریباً همیشه وجود دارد.
• یک تولیدکننده (Producer) برای گرآوری این موارد.
البته به این معنی نیست که فقط دست کم چهار نفر برای چهار کار لازم است. در پروژة یک شرکت بزرگ، ممکن است از افرادی که در واحدهای فروش یا خرید یا امور دارایی هستند، نیز کمک گرفته شود.
خوشبختانه، در این پروژه می‌توانید جای هر کدام از افراد باشید و تمام تصمیم‌گیریها را خودتان انجام دهید. ولی باز هم باید نکاتی را مدنظر داشته باشید.

 

اهداف پروژه
تا وقتی که نمی‌دانید، چه کاری می‌خواهید انجام دهید، نمی‌توانید سایتی با کارایی بالا بسازید.
مثلاً در یک سایت شخصی، هدف داشتن خانه‌ای خیالی است. شاید بخواهید اطلاعاتی در مورد چیزهایی که دوست دارید و به آن علاقه‌مند هستید، آنجا بگذارید و یا یک برنامة تلویزیونی که دوستش دارید و یا هزاران مطلب دیگری که به آن علاقه دارید؛ مثلاً بخواهید جایی را به عکسهای گربه‌تان اختصاص دهید تا آن را در دنیا پخش کنید!
به هر حال، در دنیای تجارت، هدف همیشه یک چیز است: به دست آوردن پول. در نهایت تاجران متوجه می‌شوند که به دست آوردن پول در وِب، ضرورتاً به معنی فروش میلیون‌ها کتاب و کامپیوتر و چیزهای دیگر نیست. یک شرکت سایت وب می‌تواند مستقیماً ، از تجارب الکترونیکی یا دریافت سود سهم، پول به دست آورد و یا بطور غیرمستقیم با برقراری روابط اجتماعی بهتر با مشتریان ، قطع هزینه‌های زنجیروار موجود، ارتباط بهتر با کارپردازان و یا کم کردن هزینه‌های دیگر به پول دست یابد
.
اصطلاح جدید : تجارت الکترونیکی (E-commerce) ـ در چند سال اخیر به شکلهای مختلفی معنی شده است، ولی به نظر می‌رسد بیشتر به معنی خرید و فروش اجناس، از طریق وِب باشد. در گذشته هم، مربوط می‌شد به تجارت اجناس الکترونیکی که اکنون با e-business شناخته می‌شود.

 

چندی پیش، وارد یک شرکت مخابراتی بزرگ شدم که می‌خواست تجهیزات تلفنی را وارد یک کاتالوگ Onlineکند . مدیران نگران این نبودند که میزان فروش از طریق سایت چگونه باشد ، چون هزینة اصلی سایت را فرستادن کاتالوگ 400 صفحه‌ای به تمامی مصرف‌کنندگان، به وجود می‌آورد. اکنون شرکت ضمیمة کوچکتری را برای مشتریان می‌فرستاد و مشتریان را به بیرون از سایت برمی‌گرداند. در این صورت هر بار که مشتری خرید نکند، به جای اینکه اطلاعاتش را از اتصال تلفنی با اداره بگیرد، آن اطلاعات را از خارج سایت دریافت کند و به این شکل، هر بار حدود 12 دلار برای شرکت ذخیره می‌شود. این نمونه‌ای از کاستن هزینه‌ها است.
در اینجا، یک مجلة فرضی با نام Primary-Outpost می‌سازیم و اهداف پروژه به ترتیب اهمیت چنین است:
• ایجاد مخاطب کافی برای منفعت بردن از آگهی‌های تبلیغاتی.
• فروش صنایع دستی و محصولات وابستة علمی ـ تخیلی (Science-Fiction).
در اینجا، ترتیب خیلی مهم است. زیرا شما می‌خواهید یک پروژة بزرگ با کارکرد درست را بسازید، اکثر مطالب و (Contents) وظایف (Functionality) پروژه، بر ایجاد حالتی متمرکز است که کاربران ، برای مدت طولانی میخکوب شوند و مرتباً به این سایت برگردند. در راستای این اهداف، شما مطالب خود را دائماً تغییر خواهید داد و می‌کوشید تا مفهوم تشکیل گروه و انجمنها را در سایت خود ایجاد کنید.
اگر بر تجارب الکترونیکی متمرکز می‌شدید، ممکن بود بیشتر بر جریان پردازش خریدکردن و جذابتر ساختن فضای سایت متمرکز شوید.

 

اصطلاحات جدید:
• Content ـ شامل اطلاعات ایستا و پویایی است که در سایت وجود دارد؛ مثل اخبار و خصوصیات هر محصول.
• Functionality ـ وابسته به این است که کاربر چه کاری می‌تواند در سایت انجام دهد؛ مثل مزایده در حراج اجناس یا بررسی کردن موجودی حساب بانکی.

 

مخاطب مورد نظر شما
مخاطب مورد نظر شما، چیزهای زیادی را دربارة روش ساختن و توسعة سایت تعیین می‌کند. واضح است که یک سایت بازی برای بچه‌ها باید قیافه و عملکرد کاملاً متفاوتی نسبت به سایت شرکت صنعتی Online داشته باشد. ولی چیزی که خیلی مشخص نیست، این است که مخاطب مورد نظر شما می‌تواند، استفاده از تکنولوژی جدیدتر مثلاً DHTML را برای سایت‌تان حکم کند.

 

اصطلاح جدید: (HTML Dynamic) ـ ترکیبی است از طرح‌بندی و قابلیتهای اسکریپت که به اشخاص اجازه می‌دهد، یک صفحة وِب را طوری بسازند که چیزهایی روی صفحه حرکت کنند یا وقتی که کاربر ماوس را روی آنها می‌کشد، ظاهرشان تغییر کند. DHTML بیشتر برای انیمیشن‌ها به کار می‌رود و می‌تواند ابزار قدرتمندی باشد؛ البته اگر بطور شایسته‌ای به کار رود.

 

به عنوان مثال، در این پروژه هدف، سرگرمیهای داستانهای علمی ـ تخیلی (Ficiton Science) است؛ این سایت دربرگیرندة گروهی از افراد حرفه‌ای است که از محل کار خود با سایت تماس می‌گیرند (البته در وقت مخصوص خودشان!) ولی اکثر مخاطبان ، دانشجویان و مشتریان دیگری هستند که از خانة خود تماس می‌گیرند.
خوب اینها به چه معنی هستند؟ مفاهیم جزئی راجع به کاربران را بعداً توضیح خواهیم داد اینجا فقط خلاصه‌ای از نحوة برقراری ارتباط کاربران را بیان می‌کنیم:
• احتمالاً کاربران از طریق یک اتصال کُند با شکت ارتباط برقرار می‌کنند، پس شما باید تعدادگرافیک‌ها را به حداقل برسانید.
• کاربران مجموعه‌ای از مرورگرها و سیستم عامل‌های مختلف را دارند، بنابراین نمی‌توانید در سایت‌تان به آخرین تکنولوژی تکیه کنید.
• ممکن است ، تجربة کاربران در یک سطح نباشد و به خوبی کسی که هر روز با وِب کار می‌کند، مهارت نداشته باشند. بنابراین لازم است که محیطی ساده و دوستانه را فراهم کنید.

 

البته این بدین معنی نیست که اکنون نمی‌توانید سایتی با امکانات گرافیکی قوی بسازید. فقط به این معنی که اگر شما این کار را انجام دهید، به یک نسخة سایت فقط متنی، با پهنای باند (bandwidth) کمتر نیاز خواهید داشت.

 

اصطلاحات جدید:
• پهنای باند (with band) ـ به معنی مقدار مطالعات است که می‌تواند از طریق اتصالات اینترنت مبادله شود. به عنوان مثال، یک موم kbps 56 سریعتر از یک مودم kbps 8/28 است. بنابراین می‌گویند «پهنای باند بیشتری دارد.» اتصالات ISDN در kbps 128 بیشترین پهنای باند را دارد. یک کابل مودم می‌تواند سرعت را به بالای Mbps 27 برساند ولی در عمل، اغلب Mbps 5/1 (kbps 1500) است.
• kbps و Mbps - واحدهایی برای اتصالات شبکه‌ای هستند ، به ترتیب کیلوبیت در ثانیه و مگابیت در ثانیه.
• TI ـ اتصال ثابتی برای اینترنت است، معمولاً در سازمانها وجود دارد که در مقایسه با مودم‌های آنالوگ رایج، پهنای باند بالایی دارد.
• Doubli Publishing ـ یعنی ایجاد دو نسخه از یک سایت وب . معمولاً با پهنای باند بالا و پهنای باند پایین است. به این طریق ، کاربر می‌تواند انتخاب کند که کدام یک برای دیدن ، بهتر است.

 

اهداف کاربر
از طرفی، وقتی کاربران سایت را می‌بینند، هدفهایی را در ذهن خود دنبال می‌کنند. برای شما هم مفید است که بدانید اهداف آنان چیست. در این صورت، متوجه می‌شوید که طراحی‌تان به آنها کمک می‌کند یا مانعی برای رسیدن به اهداف آنهاست. در یک سایت پویا، کاربران به سایت شرکت متصل می‌شوند، محصولاتی را سفارش می‌دهند، سفارشهای موجود را بررسی می‌کنند، اطلاعات Offline دریافت می‌کنند و یا فعالیتهای دیگری انجام می‌دهند؛ این عملیات را می‌توان تصور کرد. فرض کنید که کاربران‌تان به ترتیب اهمیت چنین اهدافی داشته باشند:
• به منظور گرفتن آخرین اطلاعات راجع به سریال‌های تلویزیونی علمی ـ تخیلی (Science-Fiction) و فیلم‌ها
• برای دور هم جمع‌شدن دوستان Online
• برای گرفتن صنایع دستی علمی ـ تخیلی
اکنون، می‌توانید در مورد نحوة کار، حدسهایی بزنید. در عمل هم ، برای اینکه متوجه شویم مشتریان به چه چیزهایی نیاز دارند، باید پول زیادی خرج کنیم. ولی در اینجا، بعد از اینکه سایت پیشرفت کرد، می‌توانید کارهایی که کاربران برای دیدن سایت انجام می‌دهند را پیگیری کنید و یا حق تقدم‌ها را تغییر دهید.

 

مطالب و وظایف
اکنون که می‌دانید چه کاری می‌خواهید انجام دهید، می‌توانید مطالب و وظایفی که سایت دارد، را تعیین کنید. به اهداف مخاطبان توجه کنید. حداقل به این موارد نیاز دارید:
• اخبار (news)
• مصاحبه (Interviews)
• برنامه‌ریزها (برنامه‌ریزی برنامه‌هایی که تلویزیون یا سینماها به زودی نشان خواهند داد)
• اطلاعات آرشیو
• گفتگو (chat) و یا همایش‌های مباحثه (Discussion Fouums)
• فروشگاه صنایع دستی
چون در حال حاضر، مورد زیر هم بازار بسیار داغی دارد، پروژه شامل این قسمت نیز می‌باشد:
• مزایده‌های فرد به فرد
و بهتر است برای کاربرانی که به سایت برمی‌گردند ، پیشنهاد کنیم:
• یک صفحة شخصی برای شروع

 

وب چگونه کار می‌کند؟
اکنون که ما می‌دانیم چه می‌سازیم، لازم است نگاهی به چیزهایی که نیاز داریم تا کار انجام شود، بیندازیم. ابتدا به یک صفحة وِب سِرور واقعی نگاهی کنیم تا با طرز کار آن آشنا شویم.
هنگامی که با مرورگر خودتان به یک صفحة وِب دسترسی پیدا می‌کنید، در واقع با یک کامپیوتر دیگری ارتباط برقرار می‌کنید که ممکن است آن سوی دنیا باشد. عملیاتی که انجام می‌شوند، عبارتند از:
1- کامپیوتر شما به آدرس IP کامپیوتری که آن را فراخوانی کرده‌اید، مراجعه می‌کند. هر کامپیوتری که روی اینترنت است ـ همچنین کامپیوتر شما، در صورتی که به اینترنت متصل شوید ـ یک آدرس IP واحد و منحصر به فرد دارد که آن را به بقیة کامپیوترهای اینترنت می‌شناساند. مثلاً ، آدرس IP برای http://www.yahoo.com چیزی شبیه 204.71.200.67 است. آدرس IP ، شبیه شماره تلفن است.
2- کامپیوتر شما یک پیغام یا درخواست را به آن آدرس می‌فرستد. شبیه زنگ تلفن است. اگر کسی در خانه برای جواب دادن به تلفن نبود، از زنگ‌زدن جلوگیری می‌کند تا مرورگر قطعاً بداند که جوابی نخواهد گرفت و قفل کند.
3- آن کسی که به صورت عادی جواب تلفن را می‌دهد و بعد صحبت می‌کند، برنامة وِب سِرور است که به روشهای متعددی فعال می‌شود، روشهایی مثل یک اپراتور سوئیچ‌بْرد درخواستها را دریافت می‌کند و عمل مناسب را برمی‌گرداند.
4- اولین چیزی که وِب سِرور احتیاج دارد، این است که تعیین کند چه چیزی درخواست شده است. اغلب اوقات، تقاضا برای دریافت یک صفحة وِب ایستاست. بنابراین سِرور اطلاعات مناسب را فراهم می‌کند و در جواب مرورگر می‌فرستد. گاهی اوقات، اطلاعات پویا درخواست می‌شوند؛ مثل Pages Server Active . در این حالت، سِرور عملاً کارهایی مثل اجرای یک دستور یا اجرای یک برنامه را برای بازگرداندن اطلاعات انجام می‌دهد. سِرور، اطلاعات را داخل یک صفحه تدوین می‌کند که در جواب مرورگر بفرستد.
5- مرورگر، اطلاعات را دریافت می‌کند و در واقع، اصلاً اطلاعی ندارد یا دانستن اطلاعاتی راجع به آن برایش مهم نیست، چه صفحه از چهارده بانک اطلاعاتی مجزا در نقاط مختلف دنیا ایجاد شده باشد و چه از یک فایل متنی سادة قدیمی تمام چیزی که مرورگر می‌فهمد این است که در حال دریافت یک سری از اطلاعات است. بر اساس سرآیندها یعنی همان اطلاعاتی که درست قبل از بخش اصلی صفحه رسیده‌اند و در مورد صفحه و محتوایش توضیح می‌دهند، مرورگر تصمیم می‌گیرد که با جریان اطلاعات چه کار کند. مثلاً یک صفحه HT/ML با سرآیند "text/html " برای مرورگر مشخص می‌کند باید دنبال برچسبها بگردند و متنی را نمایش دهند. یک فایل تصویری ممکن است با سرآیند "image/gif" بیاید که در حقیقت به مرورگر می‌گوید که به وسیلة بازسازی اطلاعات دریافتنی، یک تصویر را نمایش دهد.

 

اصطلاحات جدید : آدرس IP ـ برای هر کامپیوتر، آدرس Protocol Internet است ، یک عدد چهار قسمتی است که بطور منحصر به فردی ، کامپیوتر را در اینترنت می‌شناساند. شبیه شمارة تلفن کامپیوتر است.
برای اینکه هر مطلب پویایی بر روی ماشین شخصی شما بتواند اجرا شود، به یک وِب سِرور قابل دسترس احتیاج دارید. نحوة انجام عملیات به سیستم عامل شما بستگی دارد. ولی در هر حال برای ASP و HTML به یک صورت خواهد بود. مسألة مهم ، قراردادن ابزارها و نصب آنها می‌باشد. بعد هم می‌توانید روی آن کارهایی انجام دهید.

 


ویندوز 2000
ویندوز 2000 دارای Service Information Internet نگارش 5 (IIS5.0) می‌باشد که برای سرویس‌دهی ASP لازم است. IIS نگارش 5 به صورت خودکار نصب می‌شود. مگر اینکه سیستمی را ارتقا دهید که Server Web Personal نصب کرده باشد، ولی افزودن آن کار مشکلی نیست. برای نصب و شروع کار با IIS نگارش 5 این مراحل را انجام دهید:
1- از منوی Start ابتدا Setting و سپس Panels Control را انتخاب کنید. روی قسمت Items Remove/ADD دوبار کلیک کنید.
2- ADD/Remove Windows Components را انتخاب کنید.
3- بلافاصله ، مطمئین شوید که کادرهای انتخاب مربوط به IIS و Debugger Script انتخاب شده‌اند. Next را کلیک کنید. ممکن است لازم باشد سی‌دی نصب را وارد کنید.
4- نرم‌افزار، خودش نصب می‌شود. وقتی پایان یافت ، Finish را کلیک کنید.
از اینجا به بعد به نگارش ویندوز 2000 شما بستگی دارد. اگر ویندوز 2000 سِرور را اجرا کنید، یک ورودی، زیر Programs برای Manager Services Tools/Internet Administration خواهید دید.
اگر نگارش Professional ویندوز 2000 را اجرا می‌کنید، در واقع دو راه برای انتخاب دارید. به پانل کنترل برگردید، مثل مرحلة اول . ولی این بار Tools Administrative را دوبار کلیک کنید. از آنجا می‌توان ، Manager Services Internet یا Manager Web Personal را اننتخاب کرد. هر دو ابزار ، IIS نگارش 5 را اداره می‌کنند و هیچکدام از آنها خیلی جدید نیستند.
Manager Services Internet خیلی شبیه واسط کاربردی IIS نگارش 4 است. به شما این امکانات را می‌دهد که شروع به کارکنید، متوقف شوید. سایت‌های وِب متعددی را مدیریت می‌کند و سرویس‌های مختلفی مثل FTP و email را ارائه می‌دهد. ظاهر آن شباهت زیادی به ویندوز اِکسپلُرر دارد.

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله  75  صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله طراحی وب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.