زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد حکومت علوی و جریان های اجتماعی

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد حکومت علوی و جریان های اجتماعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد حکومت علوی و جریان های اجتماعی


تحقیق در مورد حکومت علوی و جریان های اجتماعی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه25

 

فهرست مطالب

 

حکومت علوی و جریان های اجتماعی

حبیب الله احمدی

مقدمه

الف) استقرار عدالت

ب) استقرار آزادی اجتماعی

تشکل همسو

موضع امام

تشکلهای بی تفاوت یا چالشی

جبهه سوم: بی تفاوتها

موضع امام

الف) اندیشه

ب) رفتار

اشراف

عامل پنهان یا نفاق

حزب عثمانیه

خوارج

خاستگاه خوارج

موضع امام

قومیت حمراء

رویکردی دیگر از امام

ناکثین

خاستگاه ناکثین

موضع امام

قاسطین

موضع امام

 



مقدمه

 

موضوع این نوشتار، موضع گیریهای امام علی(ع) در برابر جریانهای اجتماعی که در زمان
ایشان پدید آمدند یا تداوم یافته اند، است. شاخص درخشانی مانند امام علی(ع) هر زمان مورد
توجه انسانها، با باورهای متفاوت می باشد. این رویکرد بدین لحاظ است که امام، فردی است که
در همه ابعاد وجودی، انسانی ممتاز است و نیز از فرزانگان الهی است که فرصت حکومت کردن
برای وی پدیدار شده است. بعد سیاسی و اجتماعی زندگانی وی، به ویژه زمان زمامداریش، بیش
از هر فرازی، مورد پژوهش است. بر این اساس، جریانهای متفاوت اجتماعی، گرچه خود،
موضوع مهمی هستند که به لحاظ همانند بودن آنها در بستر زمان، همواره موضوع تحقیق و
بهره وری اند، لکن جریانهای اجتماعی زمان حکومتداری امام، از آن جهت که موضع گیریهای
حضرت را در پی دارد، از اهتمامی ویژه برخوردار است؛ زیرا، روش امام، الگوی هر زمان است.

از سوی دیگر، رویکردهای امام، گاهی به گونه ای متفاوت جلوه گر است که در نگاه نخست،
ممکن است میان آنها تضاد مشاهده شود.

تحلیل جریانهای متفاوت اجتماعی، غبار چشم ره رسیدگان را می زداید تا با دیده زلال بین و
حقیقت یاب بنگرند که این تفاوتها، به لحاظ تفاوت فضای سخن و تفاوت مخاطبان بوده است که


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد حکومت علوی و جریان های اجتماعی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.