شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:69
فهرست مطالب :
عنوان : صفحه:
فصل اول
مقدمه ....................................... 1
بیان مسئله .................................. 3
اهمیت و ضرورت مسئله پژوهش ................... 5
اهداف پژوهش ................................. 8
فرضیه های پژوهش ............................. 9
نامگذاری متغیرهای موجود در فرضیه و انواع آن . 10
متغیرهای تعدیل کننده ........................ 11
تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای فرضیه ........ 12
فصل دوم
ادبیات تحقیق (پیشینه تحقیق)
پیشینه نظری
مقدمه ....................................... 18
فلسفه و ضرورتهای پوشش و حجاب اسلامی .......... 19
پوشش اولیه ادم و حوا ........................ 28
کلاهی که غربیها سر ما گذاشتند ................ 29
مدل و شکل پوشاک ............................. 31
آثار سوء و خطرات بی حجابی از دیدگاه پزشکی ... 33
ابتذال در پوشش و مد پرستی ضرورتی برای ادامه حیات غرب 34
علل و عوامل بی حجابی و ابتذال در پوشش ....... 35
رنگ پوشاک ................................... 37
لباس متحد الشکل ............................. 38
پیشینه عملی
تحقیقات انجام شده ........................... 39
- .......................................... 39
- .......................................... 41
- .......................................... 43
- .......................................... 45
- .......................................... 47
فصل سوم
روش تحقیق
مقدمه ....................................... 50
روش تحقیق و علت استفاده از آن ............... 51
معرفی جامعه.................................. 52
معرفی نمونه و تعیین روش نمونه برداری ........ 53
معرفی ابزار پژوهش و تعیین روایی و پایایی ابزار 54
ضمیمه
پرسشنامه مربوط به دانش آموزان ............... 56
پرسشنامه دبیران ............................. 59
فهرست منابع ................................. 69
فهرست منابع اینترنتی ........................ 64
مقدمه :
انسان خلیفه الله در زمین می باشد، از آنچه خداوند به عنوان امانت در اختیار انسان قرار داده است، فطرت اوست که نیازهای اساسی انسان را در بر دارد. از جمله نیازهای انسان که در روانشناسی و علوم اجتماعی مورد بحث قرار گرفته است نیاز زیبادوستی انسان است.
در عصر حاضر که جهانیان در تلاشند در عرصه ی تعلیم و تربیت بهترین نسل را به دنیا عرضه کنند و بسیاری دیگر نیز در تلاشند فرهنگ های دیگر را مسخ و فرهنگ و تمدن خود را بر جهان مسلط سازند و به عبارتی دیگر در این عرصه که تهاجم فرهنگی بیداد می کند و استعمارگران در هر حال کوشش های بی ثمری داشته و نتوانسته اند مستعمرات از دست رفته ی خود را بازیابند، دست به تلاش های جدید می زنند تا اذهان جوانان و نوجوانان را به سوی خود و جلوه های کاذبشان جذب کنند.
یکی از مقاصد استعمار فرهنگی در کشورهای استعمارزده و از جمله در کشور ما ایجاد انحراف در بین جوانان می باشد که از طریق نفوذ در تار و پود افکار، عادات، آداب و رسوم زندگی ملت های تحت سلطه و بخصوص قشر جوان سعی می کنند تا جامعه را از اندرون در جهت مطلوب خویش پیش ببرند و فرهنگ اصیل آن ها را با انواع دسیسه ها و طراحی ها و هزاران حیله از دست آنان بگیرند و فرهنگ خاص خود را جایگزین آن نمایند تا بتوانند این قشر را به زیر سلطه ی فرهنگی خویش درآورند. از جمله مسائلی که در پایه های فرهنگی اصیل یک ملت می تواند مؤثر باشد، سبک پوشش آن ملت است که این موضوع خود در جامعه ی ما چشمگیر است. (غلامعلی حداد عادل، 1372، ص 7)
پایانامه بررسی نگرش دبیران و دانش اموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل در شهرستان نیشابور