زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد حزب ستم پیشه (قاسطین)

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد حزب ستم پیشه (قاسطین) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد حزب ستم پیشه (قاسطین)


تحقیق در مورد حزب ستم پیشه (قاسطین)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه20

 

حزب ستم پیشه (قاسطین)

حضرت امیر (ع) در آغاز حکومتش, معاویه را عزل کرد این کار باعث شد معاویه در مقابل حضرت امیر (ع) جبهه گیرى کند و جنگ صفین را بر علیه حضرت بر پا نماید. بنظر بعضى چون ابن عباس و مغیرة بن شعبه عزل معاویه در آن وقت صلاح نبود. آنها از روى مصلحت جویى مى گفتند:
بگذارید حکومت شما ریشه بگیرد و محکم شود بعد معاویه را عزل کنید.
براى روشن شدن حکمت کار حضرت امیر (ع) باید ابتدا احوالات معاویه را بررسى نماییم تا بفهمیم هم از نظر شرعى و الهى و هم از نظر سیاسى برخورد حضرت امیر (ع) درست بوده است .
پس از فتح مکه توسط پیامبر (ص) در سال هشتم هجرى همه قریش حتى ابوسفیان ـ پدر معاویه ـ اسلام آوردند.
تنها معاویه و یک نفر دیگر از مکه فرار کردند و مدتى در اطراف بودند, معاویه از آنجا چند بیت شعر براى پدرش ابوسفیان فرستاد:
که تو

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد حزب ستم پیشه (قاسطین)

دانلود تحقیق پایش مشتری

اختصاصی از زد فایل دانلود تحقیق پایش مشتری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق پایش مشتری


دانلود تحقیق پایش مشتری

صرف نظر از اینکه کدام یک از روش های اندازه گیری رضایت مشتری را برگزینیم ، چندین گام مشترک را در استفاده از روش های گوناگون باید طی کنیم.

برای اندازه گیری رضایت مشتری، مسلماً ابتدا باید از نظر مشتری چه چیزهایی اهمیت دارد از بین این چیزهای مهم، کدام یک مهمترین ها هستند. (چرا که برای استفاده بهینه از پرسشنامه باید تعداد محدودی سؤال طراحی کرده افزایش بی رویه سؤالات ، صحت جوابها را زیر سؤال می برد چرا که مشتری از جواب دادن خسته می شود). پس این مهمترین ها در معرض آزمایش قرار می گیرند و با روش های گوناگون پایش مشتری از جمله پرسشنامه اطلاعات مشتری گردآوری می شود و سپس تجزیه و تحلیل و اقدامات اصلاحی انجام می‌شود.

برای گردآوری اطلاعات مشتریان در هر مرحله ابزارهای مناسبی وجود دارد که در این گفتار به بررسی آنها می‌پردازیم. به خصوص در مورد پیمایش مشتری از طریق پرسشنامه که به عنوان مهمترین ابزار در زمینه گردآوری کمی نظرات مشتری شناخته می‌شود، روشهای گوناگون استفاده از پرسشنامه انواع پرسشنامه و نحوه طراحی درست و انواع امتیازدهی های پرسشنامه را در ادامه صحبت خواهیم کرد.

2- پایش رضایت مشتریان چگونه انجام می شود؟

برای پایش رضایت مشتریان (داخلی و خارجی) به ترتیب زیر عمل می شود.

3- روش های گوناگون جمع آوری اطلاعات مشتریان

روشهای گوناگون و بسیار متنوعی در زمینه گردآوری اطلاعات مشتریان وجود دارد که هر کدام برای جمع آوری دسته ای اطلاعات می تواند بسیار مفید باشد اما بکارگیری نابجای آنها دستاوردهای تحقیق را دچار تردید خواهد کرد. برای مثال تشکیل گروههای متمرکز برای تحقیقات کیفی مناسبند در حالیکه نتایج به دست آمده از آن را به هیچ عنوان نمیتوان از لحاظ کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

شامل 50 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق پایش مشتری

کارافرینی مخزن

اختصاصی از زد فایل کارافرینی مخزن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارافرینی مخزن


مقالهی مخزن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:12

فهرست و توضیحات:

مقدمه

تجزیه و تحلیل

محصولات

روش تحقیق

مخزن ( تانک) هیدرولیک                                                                        

reservoir

سیستم هیدرولیک یک مدار بسته بوده و روغن مورد نیاز سیستم در داخل یک مخزن یا تانک ذخیره می گردد تا پس از استفاده در داخل سیستم به آن بازگردد. مانند تمام قطعات دیگر سیستم هیدرولیک، طراحی و نگهداری خوب، مهمترین عامل در عملکرد مورد انتظار و عمر طولانی آن خواهد بود. شکل 25-3 جزئیات یک مخزن هیدرولیک و علامت اختصاری آن در مدارهای هیدرولیک را نشان داده شده است.

حجم روغن در یک تانک بر اساس دمای روغن و نوع مصرف کننده های سیستم انتخاب می شود. چنانچه وقتی تمام جک ها در حالت باز شده باشند، دمای آن در حداقل و زمانیکه تمام جک ها در حالت جمع شده قرار گیرند دمای روغن تانک حداکثر خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

انتخاب حجم مناسب رای مخزن یک سیستم در فصل پنجم بصورت مشروح توضیح داده شده است. اساساً یک فضای خالی در بالای روغن تانک در نظر گرفته می شود تا انبساط روغن را در بر گرفته و در هنگام کف کردن سطح روغن ، مانع از بیرون ریختن آن شود.

تانک هیدرولیک همچنین بعنوان یک مبدل حرارتی ( خنک کن) عمل کرده و باعث پایین آمدن دمای روغن برگشتی از داخل سیستم می شود. برای دستیابی به حداکثر خنک کاری، روغن پس از بازگشت از سیستم تانک، در مسیر رسیدن به مجرای مکش پمپ ، به سمت دیواره های تانک هدایت می شود تا با برخورد به دیواره ها حرارت خود را به آنها منتقل نماید. اینکار بوسیله یک صفحه فلزی انجام می شود که در طول خط مرکزی تانک تعبیه می شود. این صفحه باعث می گردد ذرات معلق در روغن با برخورد به آن یا دیواره ها به کف تانک هدایت شده و هوای مخلوط شده با روغن به سطح مخزن فرار کند. لوله اصلی برگشت به تانک باید در قسمت بالای تانک قرار گیرد تا نیاز به شیر یک طرفه جهت جلوگیری از ورود روغن به داخل آن برطرف گردد و لوله ورود یا خط مکش پمپ نیز می بایست در پایین ترین قسمت تانک کمی بالاتر از کف قرار گیرد تا مانع از کشیده شدن هوا بداخل سیستم گردد.


دانلود با لینک مستقیم


کارافرینی مخزن

کارافرینی سیستم سوخت رسانی در موتور دیزل

اختصاصی از زد فایل کارافرینی سیستم سوخت رسانی در موتور دیزل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارافرینی سیستم سوخت رسانی در موتور دیزل


مقاله سیستم سوخت رسانی در موتور دیزل

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:15

فهرست و توضیحات:

مقدمه

تجزیه و تحلیل

سیستم سوخت رسانی در موتور دیزل

 

 

اصول کلی سوخت رسانی موتور دیزل

تانک گازوئیل (باک) :

 

در موتور دیزل جهت ارسال سوخت از روش تزریق از یکدیگر جدا بوده و در یک لحظه بسیار کوتاه در هوای فشرده و داغ که حالت گردبادی و حرکت شدید دارد ، نفوذ کرده و با آن مخلوط شده و محترق می گردد . برای حصول نتیجه ای بهتر و به حداقل رساندن اتلافات حرارتی باید اتاق احتراق کمترین سطح تماس را نسبت به حجمی که دارد با خارج داشته باشد و همچنین برای ایجاد اختلاط بهتر سوخت و هوا و هوا باید به شدت حرکت کرده حالت چرخشی (گرد بادی) داشته باشد . سیستم سوخت رسانی در موتورهای دیزل شامل دو مدار جداگانه بنام مدار فشار ضعیف و مدار فشار قوی می باشد . اجزاء بکار رفته در مدار فشار ضعیف شامل باک ، پمپ اولیه ، فیلتر ، کانال مکشی پمپ انژکتور ، لوله های انتقال و سوپاپ سرریز و مدار فشار قوی شامل پلانجر و بارل ، سوپاپ فشار ، لوله فشار قوی و انژکتور (مجموعه پمپ انژکتور ) است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سوخت توسط پمپ اولیه یا مقدامتی از باک مکیده شده و از طریق لوله ارتباطی وارد فیلتر شده و بعد از تصفیه کامل ، سوخت تحت فشار پمپ اولیه حدود 2 تا 7 اتمسفر وارد لوله (کانال) مکشی پمپ اصلی می شود . در لحظه ای که محور پمپ چرخیده و پلانجر به سرعت در داخل بارل پایین می رود ، در بالای پلانجر و در داخل بارل خلأ ایجاد شده و سوخت تحت فشار موجود در کانال مکشی از طریق مجرای بارل و شیار پلانجر ، وارد منطقه فشار پمپ شده و با حرکت پلانجر به طرف بالا ارتباط منطقه فشاری با کانال مکشی قطع شده و سوخت تحت فشار زیاد قرار گرفته و چون نیروی فنر سوپاپ عبور کرده و از طریق لوله فشار قوی بع انژکتور می رسد سوخت در داخل انژکتور بر نوک مخروطی سوزن تأثیر گذاشته و فنر پشت سوزن را متراکم کرده ، در نتیجه سوزن از جای خود بلند شده و سوخت از طریق سوراخ یا سوراخهای بسیار ریز در آمده و در داخل محفظه احتراق پاشش می کند

 

 


دانلود با لینک مستقیم


کارافرینی سیستم سوخت رسانی در موتور دیزل

تحقیق در مورد روح چیست

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد روح چیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد روح چیست


تحقیق در مورد روح چیست

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:8

 

 

 

 

 

حکمت متعالیه و سعادت روح

سعادت روح و بدن

از نظر یوگاچاره:

همه چیز.

روح

هدف خلقت

غنا و علم خدا

تخلق خلیفه خدا به صفات الهى

وجه الله

 

 

جواب:اگر صد سال از سن شما گذشته باشد و شما بگوئید یادم می آید که من در سن سه سالگی با مادرم رفتم فلان آبشار خوب یادم می آید که من در سن سه سالگی با مادرم رفتم فلان آبشار خوب یادم می آید مثل اینکه دیروز است الان مادرم مجسم است همان محل چه زمین آن چه ساختمان آن مجسم است مثل اینکه صدای آبشار آن به گوشم میرسد و مثل اینکه جزء جزء آن را دارم می بینم.سوال این است که آیا این ((من)) چیست که در این صد سال به حالت((یک)) باقی مانده؟

اگر بگویی بدن است که این بدن تمام اجزاء آن بدون استثناء حتی مغز و قلب آن عوض شده،اگر بگوئی ((من)) مغز است و سلولهای آن هنگام تعویض خاصیت خود را به جانشین خود داده و رفته مثل اینکه همه سلولهای بدن هنگام تعویض خاصیت خود را از قبیل سفیدی،سیاهی،حرارت،برودت و سایر احوال به جانشین خود داده و رفته،گوئیم راجع به این احوال درست است و حتی مغز هم خاصیت خود را داده و رفته ولکن آنکه فکر می کند و شاد می شود،اندوهناک می شود،عاشق می شود،متنفر می شود،دوست می شود،دشمن می شود،مغز است یا چیز دیگر است نمی شود ولکن بالاخره مدرک چیز دیگر است و مغز مثل تلسکوپ است که گرچه شما بدون تلسکوپ و عدسه صرفا آلت است ما می خواهیم بگوئیم مغز فقط آلت ادراک است و الا مدرک چیز دیگری است مستقل که ما از او تعبیر می کنیم به ((من)) یا ((روح)) به چند دلیل:

اول: شکی نیست که ما در ذهنمان تصوراتی است کوه،دشت،کره زمین،کره شمس،ستارگان و خلاصه آنچه دیدیم و همچنین معانی مثل اینکه شما دوازده زبان می دانید و میلیونها کلمات در ذهن شما ضبط است،آیا می شود اینها در مغز کوچولوی شما ضبط شود؟اگر بگویید بله می شود،نقشه های ذهنی ما همانند میکروفیلم ها هستند که با مقیاس های معینی کوچک شده اند.

جواب:در میکروفیلم اشیاء ذره بینی و کوچک است اما نقشه های ذهنی ما با همان بزرگی که در خارج است در ذهن ما وجود دارند.دلیل دوم:برای استقلال روح و مادی نبودن آن موجودات مادی تدریج الحصول است و زمان می خواهد اما شما نمی توانید یک عالم را در آن واحد در ذهن خود ترسیم کنید نه تدریجی است و نه زمان می خواهد.

دلیل سوم:همان که گفتم شما اگر صد سال عمر کنید با موقع تولد ((یک)) هستید،با اینکه شاید ده مرتبه تمام اجزای بدن شما عوض شده پس ثابت شد که روح استقلال دارد و از عالم ماده نیست و خلاصه مجرد است((من عرف نفسه فقد عرف ربه.))

روح

روح چیست؟

همه چیز.

از دیدگاه شاخه مهایانه دین بودا، روح همه چیز است. به این دیدگاه، فلسفه همه-روحی (Yogacara) می گویند. این فلسفه در خیلی موارد با نظریه کوانتوم در فیزیک همانندی دارد.

از نظر یوگاچاره:

همه چیز نمایشی از روح مطلق است. بنابر این روح، سرشت واقعی چیزها است. روح به صفحه تلویزیون می ماند که بر روی آن چیزها قابل رؤیت می شوند. ما بخاطر نداشتن بینش و بخاطر اینکه گمراه هستیم تنها تصاویر روی صفحه را می بینیم و ذات و سرشت اصلی را نمی شناسیم. جهان و همه چیز درون آن همچون یک پندار است، یک بازی.

این بازی، شوربختانه، برای ما بازیگرانش خیلی واقعی حس می شود و برای ما پر از رنج است. در چهارچوب این نظریه، روشنی یافتن و بودا شدن یعنی بازگشت به وضعیت اولیه روح.

اندیشه ها و ایده های ما در طول زندگی جذب یک خودآگاهی بنیادی می شود. این خودآگاهی بنیادی هر بار که از خود چکیده گیری می کند ما دوباره زاده می شویم، البته هر بار در قالبی تازه.

این خودآگاهی بنیادی در قلمرو روح است. بینش یافتن نسبت به روح به معنی رستگاری است. به قول سوسان از استادان ذن: اگر خودآگاهی ما به آرامش برسد خودبخود ناپدید می شود.

مهمترین اندیشمندان فلسفه یوگاچاره مایترنایاتا، آسانگا و واسوباندو هستند. اندیشه ها و آثار ایشان تأثیر زیادی بر مذهب بودا در چین و تبت داشته است.

منبع:

Scherer, B.: 108 Vragen over Boeddhisme, Milarepa, Amsterdam 2003, p. 48

سعادت روح و بدن

از پرسشهایى که جهان‏بینى الهى به آن پاسخ مى‏دهد این است که سعادت چیست و آیا سعادت، و کمال انسان، تنها مربوط به روح اوست‏یا مربوط به روح و بدن او؟ آنها که براى بدن، هیچ نقشى قایل نیستند و آن را ابزارى بیش نمى‏پندارند، براى آن سعادتى معتقد نیستند و همه سعادتها را براى روح وى مى‏دانند و احیانا به تفریط مبتلا مى‏شوند و حق بدن را رعایت نمى‏کنند. عده‏اى که براى بدن سهمى قایل هستند و سعادت را براى بدن و روح مى‏دانند، سلامت و داشتن امکانات مادى و... را جزو سعادتهاى بدنى و مسئله علم، حکمت، معرفت، قسط و عدل و ... را از سعادتهاى روحى به شمار مى‏آورند.

حکمت متعالیه در اینجا سخن تازه‏اى دارد که: گرچه بدن، نقش و سعادتى مربوط به خود دارد اما باید آن را شناخت. انسان داراى دو بدن است:

1 بدن طبیعى و محسوس که زشتى وزیبایى اعتبارى آن در اختیار خود او نیست و بر اساس «هو الذى یصورکم فى الارحام کیف یشاء» (1) با هر نوع خلقتى که خدا خواسته به دنیا آمده است.

2 بدن برزخى که خود، آن را مى‏سازد. این بدن خود ساخته، حد فاصل بدن مادى و روح مجرد است که به این ترتیب در حقیقت، انسان، موجودى سه نشئه‏اى یا سه مرتبه‏اى است که مرتبه نازله آن بدن طبیعى و مادى و مرحله عالیه آن همان روح مجرد، و مرحله متوسط آن همان بدن برزخى است که خود انسان به تدریج آن را مى‏سازد; یعنى هر کس با کارى که دارد انجام مى‏دهد، سرگرم ساخت و ساز آن بدن وسطى است.

اگر به معارف و مطالب حق، گوش مى‏سپارد، بدنى مى‏سازد که داراى گوش شنواست و اگر به آیات الهى مى‏نگرد و حق چشم را ادا مى‏کند و از گناه چشم، مى‏پرهیزد، بدنى مى‏سازد که داراى چشم، بینا و بیدار است و در مورد اعضا و جوارح دیگر نیز چنین است.

از این رو در حالت‏خواب و نیز بعد از مرگ، چیزهایى را مى‏بیند که دیگران نمى‏بینند. البته دیگران که در دنیا نابینا و ناشنوا بودند و بدن برزخى را درست نساختند، چیزهایى که مسانخ با هستى آنهاست‏یعنى قهر خدا و طنین جهنم را مى‏شنوند; اما بهشت را نمى‏بینند، بوى آن را استشمام نمى‏کنند و صداى فرشتگان رحمت را نمى‏شنوند.

حکمت متعالیه، هم براى بدن طبیعى و مادى سعادت قایل است چون بدن را مرحله نازله روح انسان مى‏داند و هم همتش را براى ساختن بدن برزخى مصروف مى‏دارد; زیرا بدن برزخى است که در همه حالات با انسان است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد روح چیست