§هدف گذاری مشتریان برای بازاریابی مستقیم.
§مثال:
•یک شرکت با بیش از 100000 مشتری
•یک کاتالوگ با هزینه سنگین چاپ و توزیع
•لزوم ارسال انتخابی کاتالوگ (نه برای همه)
•دسته بندی: با توجه به سوابق ارسال کاتالوگها و پاسخ مشتریان، چه افرادی احتمالا در گروه ”علاقه مند به محصول معرفی شده“ قرار می گیرند؟
•کاهش هزینه ها
§دسته بندی متقاضیان وام و اعتبار به عنوان کم خطر، متوسط و پرخطر.
§تشخیص مدعیان حق بیمه که دریافت حق بیمه شامل آنها نمی شود.
§با استفاده از مدلهای دسته بندی می توان به تحلیل حساسیت بازار در مورد فاکتور های تصمیم پرداخت .
üمثلا مجرد بودن مشتری چند درصد ریسک اعتباری او را تغییر می دهد.
üمیزان تغییر قیمت چه تاثیری در انتخاب برند ما توسط مشتریان در بازار دارد.
برای دانلود کل پاپورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:
دانلود پاورپوینت مدلهای پیش بینی و کنترل - 40 اسلاید