زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بحران نظم و امنیت در مدارس آمریکا

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله بحران نظم و امنیت در مدارس آمریکا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بحران نظم و امنیت در مدارس آمریکا


دانلود مقاله بحران نظم و امنیت در مدارس آمریکا

بسیاری نیز معتقدند سخت‌گیری بیش از حد، و قوانین خشک نمی‌توانند تأثیر چندانی بر متوقف ساختن بد‌رفتاری‌ها و ناهنجاری‌ها در مدارس داشته باشند و در عوض بر روند یادگیری تأثیر منفی می‌گذارند.
گروه‌های حامی حقوق شهروندی و کودکان معتقدند این قوانین سخت‌گیرانه منجر به تنبیهات شدید برای اشتباهات جزیی و کوچک دانش‌آموزان شده و باعث شده‌اند بسیاری از نوجوانان با ترک مدرسه به کوچه و خیابان رفته و در دام مشکلات بزرگ‌تری بیفتند.
منتقدان همچنین می‌گویند دانش‌آموزان سیاه‌پوست نسبت به هم‌کلاسی‌های سفید پوست خود بیش‌تر در معرض تنبیهات سخت قرار دارند.
امسال قرار است قانون فدرال "هیچ کودکی عقب نماند " بار دیگر مورد بررسی قرار ‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود یکی از مواد آن ـ که دولت‌های محلی و مسئولان ایالتی را مجبور به مشخص کردن "مدارس بالقوه خطرناک " می‌کند ـ مورد بازبینی واقع شود.
این در حالی است که با وجود کاهش تعداد حوادث و جنایت‌های منجر به مرگ در مدارس آمریکا از سال 1992 به بعد، 86 درصد از مدارس عمومی این کشور اعلام کرده‌اند که هر سال حداقل یک بار با حوادث جدی و خرابکارانه در بین دانش‌آموزان خود مواجهند.
ویلیام اندرکوپولوس مدیر مدرسه میلواکی می‌گوید: در سراسر آمریکا، سالانه هزاران دانش‌آموز به خاطر برخی اشتباهات کوچک، مانند بی‌نظمی در کلاس، با اخراج‌ چند روزه از مدرسه مواجه می‌شوند.
بر اساس اعلام وی از بین 9 هزار دانش‌آموز کلاس نهم در این شهر، حدود 40 درصد حداقل یک بار در طول سال برای یک تا 3 روز به خاطر برخی اشتباهات کوچک از شرکت در کلاس‌های مدرسه محروم می‌شوند. برخی دیگر نیز چندین بار با چنین شرایطی در طول سال مواجه می‌شوند.
وی می‌گوید: "آمار تعلیق از مدارس بسیار وحشتناک و نگران کننده است. "
مدارس آمریکا امروزه بیش از آن که به سیستم‌ها و روش‌های نوین آموزشی بپردازند، وقت خود را صرف ایجاد ساختارهایی سخت‌گیرانه برای ایجاد نظم بیش‌تر می‌کنند.
بر اساس قوانین فعلی، بدون توجه به شدت اشتباهات انجام شده توسط دانش‌آموزان، خطاکاران با مجازات تعلیق از مدرسه مواجهند.
از سوی دیگر در این بین سیاه‌پوستان نیز با شدت بیش‌تری مورد ملامت و مجازات قرار می‌گیرند، موضوعی که باعث نگرانی بسیاری از والدین، مدیران مدارس و حتی سیاست‌گذاران شده است.
بر اساس تحقیقی که شیکاگو تریبون در سال تحصیلی 2005 ـ 2004 انجام داده است، دانش‌آموزان دورگه آفریقایی ـ آمریکایی، 60 برابر بیش‌تر از هم سن و سالان سفید پوست خود به دلیل ناهنجاری در مدارس، با اخراج مواجه شده‌اند.
میزان سخت‌گیری‌ها به حدی است که در ماه ژوئن در کالیفرنیا، مسئولان یک مدرسه، از دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل کلاس پنجم خواسته بودند، تا تفنگ‌های پلاستیکی و اسباب بازی کوچکی را که برای تزئیین به کلاه‌های فارغ‌التحصیلی خود آویزان کرده بودند، بردارند.
اگرچه بعداً این عمل، با اعتراض والدین به عذرخواهی مسئولان مدرسه منجر شد‌ اما نشان‌دهنده اوج سخت‌گیری‌ها در مدارس است.
با این وجود معلمان و مسئولان نیز به خوبی می‌دانند که مدارس، حتی از جنایت‌های هولناک نیز ایمن نیستند.
به طور مثال در یکی از مدارس شیکاگو، یک دانش‌آموز، به دنبال مشاجره و درگیری با معلم خود، باعث نابینا شدن یکی از چشمان وی شده بود.
در ماه فوریه نیز یک دانشجوی دختر در کالج فنی لوئیزیانا قبل از خودکشی، با اسلحه دو دانشجوی دیگر را در کلاس درس به قتل رساند.
قلدری‌های دانش‌آموزان نیز در‌ کلاس، بر کیفیت روش‌های آموزشی معلمان نیز تأثیر منفی گذارده است.
در این بین منقدان معتقدند که اگر چه قوانین سخت‌گیرانه برای دانش‌آموزانی که به ارتکاب جنایت‌های هولناک می‌پردازند، مناسب هستند‌ اما برخورد شدید با برخی اشتباهات کوچک می‌تواند منجر به واکنش‌های خطرناک از سوی دانش‌آموزان شود.
جین ساندیوس از مدیران مؤسسه "جامعه باز آمریکا " که به کاهش اخراج دانش‌آموزان از مدارس کمک می‌کند، معتقد است معلمان و مدیران به شدت درباره خشونت و جنایات در مدارس نگران هستند.
وی می‌گوید: با این وجود مسئولان مدارس باید بتوانند بین خطاهای کوچک و جنایات هولناک تفاوت قائل شده و تنبیهاتی مرتبط نیز در نظر گیرند.
او معتقد است مدرسه جایی است که در آن به نوجوانان یاد داده می‌شود که چه طور در شرایط مختلف درست برخورد کنند و تنبیه و بی‌احترامی به آنان، کمکی به این موضوع نمی‌کند.
وی می‌افزاید: دوران بلوغ دورانی است که نوجوانان کنترل خود را از دست می‌دهند و این وظیفه والدین و مدارس است که آن‌ها را در مسیر درست هدایت کنند.
کاتلین بوزاد که یکی از مسئولان اتحادیه معلمان آمریکاست، تصریح می‌کند این اتحادیه، از قوانین موجود برای تنبیه دانش‌آموزانی که به حمل سلاح، مواد مخدر و یا انجام امور خرابکارانه می‌پردازند، حمایت می‌کند.
او می‌گوید: اجرای صحیح این قوانین، می‌تواند منجر به کاهش بی‌عدالتی و افزایش نظم در مدارس شود.

 

شامل 8 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بحران نظم و امنیت در مدارس آمریکا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.