زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی و آشنایی با اصول تبلیغات دینی

اختصاصی از زد فایل تحقیق درباره بررسی و آشنایی با اصول تبلیغات دینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی و آشنایی با اصول تبلیغات دینی


تحقیق درباره بررسی و آشنایی با اصول تبلیغات دینی

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 59 صفحه

 

 

 

 

 

 

. معنی تبلیغ

 

تبلیغ یعنی رساندن یک پیام؛ رساندن پیام نه برای صرف شنیدن بلکه برای دل و پذیرفتن. بعضی از پیام­های ما حتی به گوش هم درست نمی­رسد! گوش هم حتی آن را تحمل و منتقل نمی­کند! اگر پیام درست منتقل شود گوش آن را خواهد شنید و سپس پیام را به مغز می­دهد. قضیه این­جا نباید تمام بشود، بلکه باید بیاید در دل نفوذ و رسوخ کند و مخاطب ما به هویت مستمع تبدیل شود. معنای صحیح تبلیـغ این است. ما تبلیــغ نمی­کنیــم فقط برای این­که چیزی گفته باشیم؛ ما تبلیغ می­کنیم برای این­که آن­چه را که موضوع تبلیغ است، در دل مخاطب وارد شود و نفوذ کند.

 

2. موضوع تبلیغ

موضوع تبلیغ چیست؟ ما می­خواهیم منطق دین، ارزش­های دینی، اخلاق دینی و همه چیزهایی را که در بنای یک شخصیت انسانی بر مبنای دین تأثیر دارد، تبلیغ کنیم. با این هدف که مخاطب پیام ما به شخصیت دینی تبدیل شود.

موضوع تبلیغ همه­ی ان چیزهایی است که در اسلام به عنوان ارزش، مورد حمایت جان و حرم و ناموس همه پیغمبران و اولیای الهی وجود مقدس رسول الله و حسین بن علی(ع) قرار گرفت که البته مظهرش حضرت ابی­عبدالله(ع) است.

آن چیست؟ آن، همه­ی آن چیزهایی است که در اسلام به­عنوان ارزش، مورد حمایت جان و حرم و ناموس حضرت ابی­عبدالله(ع) قرار گرفت، که همه­ی پیغمبران و اولیای الهی و وجود مقدس رسول­الله هم همین­طور عمل کردند، که البته مظهرش حسین­بن­علی(ع) است. ما می­خواهیم منطق دین، ارزش­های دینی، اخلاق دینی و همه­ی چیزهایی را که در بنای یک شخصیت انسانی بر مبنای دین تأثیر دارد، تبلیغ کنیم؛ برای این­که مخاطب ما به همین شخصیت دینی تبدیل شود.[1]

 

3. ابزار تبلیغ

ابزار تبلیغ و رساندن، به حسب شرایط متفاوت است. گاهی فاصله شما تا مخاطب نزدیک است، گاهی فاصله بیشتر است و گاهی تا آن طرف دنیا است. گاهی میان شما و مخاطب حجاب­ها و دیوارها هست؛ گاهی از کوه­ها و گردنه­ها باید عبور کنید؛ گاهی آن­چه را که بردید، طرف طوعا و رغبتا می­پذیرد؛ گاهی باید با لطایف­الحیل آن را به او بدهید؛ گاهی دیگری آن­جا ایستاده و نمی­گذارد آن چیزی که شما برده­اید، به او برسد؛ بنابراین، تبلیغ انواع و اقسامی دارد. در هر شرایطی، نحوه­ی رساندن به گونه­یی است. آن چیست که تشخیص می­دهد ابزار و نحوه­ی رساندن کدام است؟ آن، ابتکار و ذوق و سلیقه و فهم و سرعت انتقال شماست.[2]

  4. شرایط تبلیغ

اگر ما بتوانیم پیام خدا را به دل­ها منعکس کنیم و آن نور درخشنده را به جان­های پاک بتابانیم، وظیفه­ی بزرگ خودمان را انجام داده­ایم. این همان وظیفه­ی پیامبران است. حتی تشکیل حکومت اسلامی، جهاد فی­سبیل­الله، مبارزات بزرگی که علمای دین و اولیای دین و انبیای الهی انجام داده­اند، به نحوی مقدمه برای این هدف است که حقایق الهی به دل­های پاک برسدو ببینید حقایق دین و حقایق الهی چقدر مهم و حائز اهمیت است! این­که بارها گفته می­شود حقایق ناب را به مردم برسانیم، یا قبل از آن، حقایق ناب را خود ما کشف کنیم، برای برای همین منظور است.

یکی از موانع در این راه، عبارت است از سهل­انگاری؛ یعنی هر حرفی که به ذهن کسی برسد و به­عنوان دین بگوید؛ هر غیرمتخصص و ناآگاهی، آن­چه را که به سلیقه­ی خودش خوب می­آید، بـه دیـن نسبت دهد و منعکس کند. این آفت است که به اشتبـاه­ها، انحراف­ها، التقـاط­ها، کجروی­های فکری و علمی و به دنبال آن به فاجعه­های اجتماعی منتهی می­شود. آفت دوم، تحجرها، بدفهمی­ها، تشخیص ندادن مطالب مهم و عمده کردن مطالب کوچک است. بین این دو، صراط مستقیم الهی را باید پیدا کرد و این کار، کار جوانان است؛ کار شما فضلای حوزه است؛ کار شما علمای معظم است که باید تحت اشراف بزرگان و اعلام و مراجع بزرگ دینی، در حوزه­ها انجام گیرد که بحمد­الله به برکت انقلاب، این کارها شروع شده است. حالا با روندهای کند یا تند یا متناسب، به­هر­حال این کارها شروع شده است؛ باید این­ها را دنبال کنید.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی و آشنایی با اصول تبلیغات دینی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.