این مطلب از مطالب آزاد موجود در اینترنت جمع آوری شده است و در مورد بررسی نقش هنر در تبلیغ دین و در 38 صفحه می باشد و در زیر قسمتی از متن آورده شده است :
چکیده:
عصر حاضر را عصر اطلاعات و ارتباطات مینامند و انتقال اطلاعات و برقراری ارتباط جز به مدد تبلیغ و رسانه میسر نیست. از اینروست که تبلیغ، رگ حیاتی دنیای نوین به شمار میآید. در عصری که آکنده از پیامهای تبلیغی است پیام ها یا تبلیغات دینی به ویژه در کشورهایی که بر دینداری تأکید میورزند به وفور دیده میشود.
در این راستا هنر، با توجه به زبان ارتباطی خاص خود چنانچه بهدرستی مورد توجه قرار گیرد میتواند بهترین وسیله و عامل برای تبلیغ و اشاعه دین باشد. چرا که اگر بپذیریم در مقوله تبلیغ، سه رکن اساسی "پیام دهنده"، "پیام گیرنده" و "خود پیام" وجود دارد، در موضوع مورد بررسی ما - نقش هنر در تبلیغ دین- پیام دهنده در حقیقت هنرمند دیندار و هنر عجین شده با اندیشه و تفکر دینی است. پس برای رسیدن به تأثیر مطلوب در عرصه تبلیغ دینی لازم است هنر به عنوان موثرترین امکان جهت انتقال پیام، توسط مبلغین دین به درستی شناخته شود.
بررسی نقش هنر در تبلیغ دین، در حقیقت به منظور یافتن راهکارهایی جهت شناخت ظرفیت و قابلیتهای هنر و چگونگی بکارگیری این ظرفیتها در تبلیغ دینی، ابتدا مختصری پیرامون هنر و هنر دینی به عنوان پیام قابل انتقال(تبلیغ) در جامعه دینی، بحث نموده و سپس ویژگیهای هنرمند دیندار را بهعنوان پیامدهنده مورد بررسی قرار میدهد.
واژههای کلیدی
تبلیغات، تبلیغ دین، هنر، هنردینی، هنرمند دیندار، پیام دینی
مقدمه:
عصر حاضر را عصر اطلاعات و ارتباطات مینامند و انتقال اطلاعات و برقراری ارتباط جز به مدد تبلیغ و رسانه میسر نیست. از اینروست که تبلیغ، رگ حیاتی دنیای نوین به شمار میآید. در عصری که آکنده از پیامهای تبلیغی است پیام ها یا تبلیغات دینی به ویژه در کشورهایی که بر دینداری تأکید میورزند به وفور دیده میشود.
بدیهی است در دنیای امروز که فرهنگ ها، تمدن ها، ادیان و تمام ارکان هویت ساز ملل هدف آماج جهانی شدن قرار گرفتهاست، برای حفظ این عناصر و در پی آن صیانت از هویت ملی، باید از طریق تبلیغ کوشید تا هویت فردی و ملی در امان بماند. در این میان تبلیغ در حوزه دین که یک رکن اساسی در فرآیند هویت سازی یک ملت و جامعهاست باید مورد مداقه و پژوهش قرار گیرد و راه کارهای مناسب برای کارآیی بیشتر آن جستجو شود.
در این راستا هنر با توجه به زبان ارتباطی خاص خود چنانچه بهدرستی مورد توجه قرار گیرد میتواند بهترین وسیله و عامل برای تبلیغ و اشاعه دین باشد. چرا که اگر بپذیریم در مقوله تبلیغ، سه رکن اساسی "پیام دهنده"، "پیام گیرنده" و "خود پیام" وجود دارد، در موضوع مورد بررسی ما – نقش هنر در تبلیغ دین- پیام دهنده در حقیقت هنرمند دیندار و هنر عجین شده با اندیشه و تفکر دینی است. پس برای رسیدن به تأثیر مطلوب در عرصه تبلیغ دینی لازم است هنر به عنوان موثرترین امکان جهت انتقال پیام، توسط مبلغین دین به درستی شناخته شود.
روش تحقیق
روش کار در این تحقیق، کتابخانهای و انفرماتیک بوده و مبتنی بر جمعآوری منابع از آثار مکتوب کتابخانهها و سایتهای معتبر اینترنتی است.
تعا ریف اولیه پیرا مون تبلیغ و هنر
تبلیغ در مفهوم کلی، عبارت است از: "رساندن پیام از طریق برقراری ارتباط، به منظور ایجاد دگرگونی در بینش و رفتار و افکار گیرنده پیام. در "فرهنگ دهخدا" در معنی تبلیغ چنین آمدهاست: "تبلیغ یعنی رساندن، خواندن کسی به دینی، عقیدهای و مذهبی و مسلکی و روشی، کشیدن کسی به راهی که تبلیغ کننده قصد دارد."
اما در "دائرة المعارف مصاحب" تبلیغات اینگونه تعریف شدهاست: " تبلیغات یا پروپاگاندا (Propaganda) از ریشه لاتینی به زبان فرانسوی، به معنی ترویج امیال، ایجاد نظر خوب یا بد نسبت به شخصی یا سازمان یا مذهب یا عقیدهای یا چیزی، از طریق تح
چکیده:
عصر حاضر را عصر اطلاعات و ارتباطات مینامند و انتقال اطلاعات و برقراری ارتباط جز به مدد تبلیغ و رسانه میسر نیست. از اینروست که تبلیغ، رگ حیاتی دنیای نوین به شمار میآید. در عصری که آکنده از پیامهای تبلیغی است پیام ها یا تبلیغات دینی به ویژه در کشورهایی که بر دینداری تأکید میورزند به وفور دیده میشود.
در این راستا هنر، با توجه به زبان ارتباطی خاص خود چنانچه بهدرستی مورد توجه قرار گیرد میتواند بهترین وسیله و عامل برای تبلیغ و اشاعه دین باشد. چرا که اگر بپذیریم در مقوله تبلیغ، سه رکن اساسی "پیام دهنده"، "پیام گیرنده" و "خود پیام" وجود دارد، در موضوع مورد بررسی ما - نقش هنر در تبلیغ دین- پیام دهنده در حقیقت هنرمند دیندار و هنر عجین شده با اندیشه و تفکر دینی است. پس برای رسیدن به تأثیر مطلوب در عرصه تبلیغ دینی لازم است هنر به عنوان موثرترین امکان جهت انتقال پیام، توسط مبلغین دین به درستی شناخته شود.
بررسی نقش هنر در تبلیغ دین، در حقیقت به منظور یافتن راهکارهایی جهت شناخت ظرفیت و قابلیتهای هنر و چگونگی بکارگیری این ظرفیتها در تبلیغ دینی، ابتدا مختصری پیرامون هنر و هنر دینی به عنوان پیام قابل انتقال(تبلیغ) در جامعه دینی، بحث نموده و سپس ویژگیهای هنرمند دیندار را بهعنوان پیامدهنده مورد بررسی قرار میدهد.
واژههای کلیدی
تبلیغات، تبلیغ دین، هنر، هنردینی، هنرمند دیندار، پیام دینی
مقدمه:
عصر حاضر را عصر اطلاعات و ارتباطات مینامند و انتقال اطلاعات و برقراری ارتباط جز به مدد تبلیغ و رسانه میسر نیست. از اینروست که تبلیغ، رگ حیاتی دنیای نوین به شمار میآید. در عصری که آکنده از پیامهای تبلیغی است پیام ها یا تبلیغات دینی به ویژه در کشورهایی که بر دینداری تأکید میورزند به وفور دیده میشود.
بدیهی است در دنیای امروز که فرهنگ ها، تمدن ها، ادیان و تمام ارکان هویت ساز ملل هدف آماج جهانی شدن قرار گرفتهاست، برای حفظ این عناصر و در پی آن صیانت از هویت ملی، باید از طریق تبلیغ کوشید تا هویت فردی و ملی در امان بماند. در این میان تبلیغ در حوزه دین که یک رکن اساسی در فرآیند هویت سازی یک ملت و جامعهاست باید مورد مداقه و پژوهش قرار گیرد و راه کارهای مناسب برای کارآیی بیشتر آن جستجو شود.
در این راستا هنر با توجه به زبان ارتباطی خاص خود چنانچه بهدرستی مورد توجه قرار گیرد میتواند بهترین وسیله و عامل برای تبلیغ و اشاعه دین باشد. چرا که اگر بپذیریم در مقوله تبلیغ، سه رکن اساسی "پیام دهنده"، "پیام گیرنده" و "خود پیام" وجود دارد، در موضوع مورد بررسی ما – نقش هنر در تبلیغ دین- پیام دهنده در حقیقت هنرمند دیندار و هنر عجین شده با اندیشه و تفکر دینی است. پس برای رسیدن به تأثیر مطلوب در عرصه تبلیغ دینی لازم است هنر به عنوان موثرترین امکان جهت انتقال پیام، توسط مبلغین دین به درستی شناخته شود.
روش تحقیق
روش کار در این تحقیق، کتابخانهای و انفرماتیک بوده و مبتنی بر جمعآوری منابع از آثار مکتوب کتابخانهها و سایتهای معتبر اینترنتی است.
تعا ریف اولیه پیرا مون تبلیغ و هنر
تبلیغ در مفهوم کلی، عبارت است از: "رساندن پیام از طریق برقراری ارتباط، به منظور ایجاد دگرگونی در بینش و رفتار و افکار گیرنده پیام. در "فرهنگ دهخدا" در معنی تبلیغ چنین آمدهاست: "تبلیغ یعنی رساندن، خواندن کسی به دینی، عقیدهای و مذهبی و مسلکی و روشی، کشیدن کسی به راهی که تبلیغ کننده قصد دارد."
اما در "دائرة المعارف مصاحب" تبلیغات اینگونه تعریف شدهاست: " تبلیغات یا پروپاگاندا (Propaganda) از ریشه لاتینی به زبان فرانسوی، به معنی ترویج امیال، ایجاد نظر خوب یا بد نسبت به شخصی یا سازمان یا مذهب یا عقیدهای یا چیزی، از طریق تح
بررسی نقش هنر در تبلیغ دین