• مقاله با عنوان: مدل سازی عددی اندرکنش امواج دریا با موج شکن های لاستیکی در حالت مهار شده در یک نقطه
• نویسندگان: نگار محبعلی ، عبدالرضا کبیری سامانی
• محل انتشار: نهمین کنگره ملی مهندسی عمران - دانشگاه فردوسی مشهد - 21 تا 22 اردیبهشت 95
• فرمت فایل: PDF و شامل 8 صفحه می باشد.
چکیــــده:
با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و وجود سواحل با طول های زیاد در پهنه ی کشور، انجام تحقیقات بیشتر درباره انواع موج شکن ها و دیوارهای ساحلی کاملاً ضروری به نظر می رسد. با توجه به این مطلب که ساخت این سازه ها معمولاً در طول های زیاد صورت می پذیرد و احداث آنها نیازمند حجم وسیعی از مصالح عموماً سنگی است، استفاده از تیوب های لاستیکی با وزن کم و هزینه ساخت و حمل و نقل پایین، توجیه پذیر به نظر می رسد. نظر به اهمیت استفاده از تیوب های لاستیکی و مزایای شرح داده شده، بررسی رفتار این تیوب ها تحت عنوان نوعی موج شکن یا دیوار ساحلی انعطاف پذیر و نحوه ی بارگذاری و همین طور نیروهای وارده به آنها، برای دستیابی به طرح ایمن و بهینه، مورد بررسی قرار گرفته است. در این تحقیق از روش تفاضل مرکزی در حالت دوبعدی برای حل هم زمان معادلات سیال-سازه، حاکم بر سازه های ساحلی و موج شکن های لاستیکی تحت اثر بارگذاری موج استفاده می شود. در ادامه با هدف به دست آوردن شکل تعادل یافته این تیوب ها به عنوان موج شکن، با استفاده از نرم افزار متلب، این تیوب ها به صورت دوبعدی در حالت مهار شده به کف در یک نقطه مدل می شوند. این تحقیق در ادامه مدل سازی این نوع از تیوب ها با گیرداری در دو نقطه انجام گرفته است. به منظور ارائه نتایج جامع تر اثر تغییرات فشار داخلی، عمق آب و ارتفاع موج روی شکل نهایی تیوب مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج حاصل از کد نوشته شده با نتایج حاصل از تحقیقات پیشین هم خوانی داشته و به خوبی تغییر شکل تیوب تحت بارگذاری امواج منظم را نشان داد.
________________________________
** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **
** درخواست مقالات کنفرانسها و همایشها: با ارسال عنوان مقالات درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن مقالات در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت مقالات مورد نظر خود نمایید. **
مدل سازی عددی اندرکنش امواج دریا با موج شکن های لاستیکی در حالت مهار شده در یک نقطه