
پروژه کامل تحقیقاتی و آماده چاپ با موضوع
آموزش و توسعه ، در 45 صفحه word
آموزش در کشورهای در حال توسعه. 6
فواید وهزینه های اجتماعی وخصوصی.. 17
آموزش مهاجرت داخلی وفرار مغزها : 26
آموزش زنان، باروری ومراقبتهای بهداشتی.. 30
نیازهای آموزشی برای توسعه روستایی را می توان در چهار گروه زیر خلاصه کرد : 35
جمع بندی ونتیجه گیری : انتخاب سیاستهای اصلی آموزشی.. 36
تعدیل عدم تعادلها علائم ومحرکها 38
سیاستهای داخلی نظام آموزشی.. 40
برنامه های درسی دوره ابتدایی در ارتباط با نیازهای روستایی.. 41
مقدمه :
اکثرا اقتصاد دانان دراین امر توافق دارند که آنچه در نهایت خصوصیت وروند توسعه اقتصادی واجتماعی کشوررا تعیین می کند « منابع انسانی » آن کشوراست ونه سرمایه ویا منابع مادی آن.
مکانیزم نهادی اصلی برای توسعه ودانش انسانی نظام رسمی آموزشی است. اکثر کشورهای جهان سوم براین باورند که رمز اصلی توسعه ملی گسترش کمی سریع فرصتهای آموزشی است. آموزش بیشتر توسعه سریعتر.
بنابراین ، تمام کشورها خود را موظف به دنبال کردن هدف آموزش ابتدایی « همگانی » در کوتاهترین زمان ممکن می دانند . این تلاش اگر چه از نظر سیاسی بسیار حساس شده است ولی اغلب از نظر اقتصادی بسیار پرهزینه است وبه صورت « گاو مقدس » در آمده است تا این اواخر تعداد معدودی از سیاستمداران ، قانونگذاران ، اقتصاد دانان یا برنامه ریزان آموزشی در داخل یا خارج کشورهای جهان سوم جرأت این را داشتند که در ملاعام هوس وجنون آموزشی رسمی را مورد سؤال قرار دهند.
معذلک اعتراض علیه آموزش رسمی در حال افزایش است و از منابع بسیاری سرچشمه می گیرد را مبنای آن به واضحترین شکل ممکن در خصوصیات ونتایج خود فرایند توسعه می توان یافت.
پروژه آموزش و توسعه doc