لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه48
فهرست مطالب
اهمیت ریاضی در زندگی بشری
الف – روشهای شفاهی و زبانی
چگونگی یادگیری ریاضی در دوره پیش دبستانی
بودند . به نظر می رسد دلیل توفیق دیوئی در آن بود که به جای بحث نظری (تئوریک )، گام به گام الگو های روش شاگرد مرکزی را به روش سنتی مقایسه کرد تا با نشان دادن نقاط قوت اولی و نقاط ضعف دومی ، راه جدیدی پیش پای معلمان قرار دهد ، بی شک فلسفه پرا گماتیسم و نفوذ آن در ایالات متحده آمریکا نیز در مقبولیت و شهرت این روش مؤثر بوده است . ارکان اساسی روش شاگردنگر را « شاگردان » تشکیل می دهند .
بنابراین فعالیت ذهنی و بدنی شاگردان در حدی که مانع نظم کلاس نباشد بسیار مورد توجه است و معلم نقش هدایت کننده این فرایند را دارد به صورت تمثیلی می توان گفت که معلم رهبر ارکستر است و شاگردان گروه نوازنده را تشکیل می دهند . هر نوازنده با نت هائی که در پیش می نوازد اما نقش رهبر ارکستر هماهنگ کردن این گروه است تا نواهای موزون برای شنوندگان جالب توجه و قابل استفاده باشد برای آنکه ما بتوانیم در فن تدریس « ریاضی » که مورد بحث ما است موفق باشیم ( در کتاب هنر معلمی ، ص 160 ) توصیه هائی به معلمان شده است که :
1 – خوب گوش کنید در واقع شنونده خوبی باشید .
2 – کلیه شاگردان را به شرکت در بحث دعوت کنید .
3 – به یک نفر اجازه ندهید متکلم وحده باشد .
4 – بحث های گروهی را در حد امکان و به شرطی که بقیه شنوندگان خوبی باشید تشویق کنید .
تحقیق در مورد آموزش ریاضی با روش و فنون جدید