ممکن است شما کارمندی باشید که در یک شرکت مشغول کاراست، کارمندان زیادی همراهتان کار میکنند و هر یک میخواهند که هر چند وقت یک بار ارتقای درجه پیدا کنند تا در بخش بهتری و با حقوق بالاتری مشغول کار شوند. شما نیز قطعا همین طورید. ولی ترفیع گرفتن به هیچ وجه ساده نیست. رقیبهای فراوان پیش رویتان هستند ولی راههای بسیاری وجود دارند که با استفاده از آنها میتوانید رتبه و درجه شغلیتان را افزایش دهید.
گام اول اینست که فکر کنید و ببینید که نقاط قوت شما کجاها هستند؟ در انجام چه کارهایی قوی و توانا عمل نمیکنید؟ چه مهارتهایی هستند که باید بلد باشید ولی تا به حال یاد نگرفتهاید؟ تواناییها و نقاط قوت باید بیشتر تقویت گشته و نقاط ضعف اصلاح و برطرف گردند.
پرسش بعدی اینست که شما برای شرکت، گروه و مدیرتان چه کاری انجام میدهید؟ انجام وظیفه به تنهایی باعث نمیشود که مدیران و سرگروهان به شما توجه کنند بلکه آنچه همکار ترفیع گرفتهتان را از شما متمایز میکند آن کارهاییست که به پیشرفت و رشد شرکت و موسسه کمک کردهاند و این همکار لایق یکی از افرادی بوده که این کارها را انجام داده است.
گام بعدی اینست که اوضاع و مشخصات شرکتتان را بررسی و ارزیابی نمایید. در این شرکت چه افرادی و چگونه کارمندی ترفیع میگیرند؟
در بعضی شرکتها، کارمندانی که بهتر بتوانند نتایج و حاصل کارهای روزانه و ماهانهشان را ثبت کنند و آمار و ارقام دقیقی عرضه کنند، مورد توجه و مستعد ترفیع گرفتن هستند. در موسسهای دیگر داشتن مهارتهای حرفهای و کاربردی مورد پذیرش مدیران است و کسانی ترفیع خواهند گرفت که بیش از دیگران در کارشان ماهر وحرفهای باشند. جایی دیگر هم کیفیت خدمات مشتری معیار سنجش لیاقت اشخاص است و هر قدر کارمندی بهتر بتواند به مشتری سرویس دهد، شانس بیشتری برای ارتقای رتبه و افزایش حقوق خواهد داشت. در بعضی موسسات درست برعکس است و کارمندی که بتواند در کارها و امور مربوط به تولید موفقیت بیشتری کسب کند، لیاقت ترفیع رتبه را خواهد داشت.
شامل 14 صفحه فایل word قابل ویرایش
دانلود مقاله خود شکوفایی و پیشرفت شغلی