یکی از عوامل توسعه اقتصادی داشتن نظام مالیاتی پویا می باشد. عاملی که برای از بین بردن متمرکز ثروت ، توزیع مجدد درآمد، در نهایت سوق دادن جریان های مالی به سمت سرمایه گذاری های مورد نیاز جامعه محسوب می شود. داشتن چنین نظامی مستلزم تربیت و تأمین نیروی انسانی و متعهد و متخصص در رشته های مالیاتی و هم چنین آشنا کردن اقشار مردم با مکانیزم سیستم مالیاتی کشور است.
تاریخچه سازمان مالیاتی شیروان
اداره ی مالیاتی شیروان در سال 1360 در شهرستان شیروان تأسیس و تا سال 1365 مستأجر بوده و در مکان های مختلف مستقر بوده و از آن سال به بعد در خیابان امام رضا ، امام رضا 3 پلاک 14 مکان فعلی استقرار دارد.
مساحت زیر بنا
این سازمان دارای 320 متر عیان و 420 متر عرصه می باشد ، این ساختمان دارای دو طبقه می باشد که هر طبقه دارای واحدهای مالیاتی مختلف مربوط به منطقه های مختلف در طبقه اول علاوه بر واحدهای مالیاتی ، واحد اجرائیات هم قرار دارد ، در طبقه دوم علاوه بر واحد مالیاتی ، واحد سر ممیزی ، واحد حسابداری ، واحد دبیرخانه و آبدارخانه وجود دارد.
نوع فعالیت
فعالیت این سازمان خدماتی می باشد . در این سازمان خرید و فروشی انجام نمی شود و بابت عملیات آن هیچ ثبتی صورت نمی گیرد عملیات این سازمان شامل خرید و فروشی املاک و مستغلات و مشاغل مودئیان مالیاتی مربوط می شود و تنها این سازمان خدمات به مودئیان ارائه می دهد.
هدف سازمان مالیاتی
هدف این سازمان تلاش در جهت تأمین درآمدهای مالی دولت که از طریق آن گوشه ای از هزینه های دولت را جبران نمایید.
واحدهای مختلف در سازمان مالیاتی
1- واحدهای مالیاتی 2- واحد اجرائیات 3- واحد حسابداری 4- واحد دبیرخانه.
معرفی حوزه مالیاتی
اداره مالیاتی هر شهرستان از کادر مالیاتی و کادر غیر مالیاتی تشکیل شده است:
1- کادر مالیاتی : رئیس اداره که بعنوان ممیز کل می باشد و سر ممیزین و کمک ممیزین و اجرائیات.
2- کادر غیر مالیاتی : حسابداری – امور اداری – کار پردازی و سرایدار.
شامل 7 صفحه فایل word قابل ویرایش
دانلود تحقیق سازمان مالیاتی شیروان