مشخصات این فایل
عنوان: طراحی اجزاء سیستم سوخت رسانی
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 77
این مقاله درمورد طراحی اجزاء سیستم سوخت رسانی می باشد.
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله طراحی اجزاء سیستم سوخت رسانی
شکل شماتیک یک کاربراتور.
طراحی ونتوری : در هنگام محاسبات ونتوری ما سرعت جریان هوا و مقاطع مختلف را تعیین کرده و ابعاد ساختمان کاربراتور را بدست می آوریم.
هوا از داخل فیلتر هوا و مانیفولر ورودی عبور کرده و وارد ونتوری می شود. در آنجا و در مقطع مینیمم سرعت هوا افزایش یافته و یک خلاء جزئی ایجاد می شود.
روابط سرعت و فشار جریان هوا در این مقطع از رابطه برنولی برای جریان تراکم ناپذیر بدست می آید. با این فرض که فشار در مقطع I-I برابر فشار اتمسفر باشد PI-I , P0 در این صورت سرعت در مقطع I-I برار صفر می باشد. WI-I=0 علاوه بر این بدلیل رفتار نزدیک هوا به سیال تراکم ناپذیر تعداد چگالی هوا P0 در هر نقطه در طول خط مکش ثابت در نظر گرفته می شود. این فرضیات باعث ایجاد خطایی در حدود 2% در فشار در مقاطع مختلف کاربراتور می شوند که....(ادامه دارد)
منحنی مشخصه کاربراتور مقدماتی 1 و کاربراتور ایده آل 2
ژیگلور موازنه کننده (جبران کننده) کاهش فشار ونتوری با وجود ژیگلور اصلی (شکل 17.4) می تواند در زمانی که از سوپاپ هوای کمکی 3 (شکل a17.4( استفاده می شود باعث کاهش افت فشار در ونتوری می شود و همچنین این کار می تواند توسط سوپاپ الاستیک S که سطح عبوری ونتوری را تغییر می دهد انجام شود.
جبران کننده مخلوط برای کنترل افت فشار در ژیلگور می تواند توسط ژیلگور جبران کننده 8 نیز انجام شود.
سوخت عبوری از آن با هوای عبوری از ژیگلور 7 که با هوای آزاد در ارتباط است مخلوط شده و از نازل 6 به داخل ونتوری اسپری می شود (شکل c17.4) همچنین این کار می تواند توسط ژیگلور شماره 0 او نیز 0 ژیگلور هوای 9 (شکل d17.4) انجام شود. در این مدار جبران کننده (شتاب منفی دهنده پنوماتیکی سوخت) مخلوط مواد سوخت داخل ونتوری اسپری می شود.
سوخت تخلیه شده از اسپری شماره 2 در نتیجه افت فشار بوجود آمده در ونتوری 4 در ونتوری تخلیه می شود مقدار سرعت تئوری سوخت عبوری از ژیگلور اصلی برابر است با :....(ادامه دارد)
طراحی اجزاء سوخت رسانی موتور دیزل:
سیتم سوخت رسانی موتور دیزل از اجزاء زیر تشکیل شده است: مخزن سوخت ، پمپ انتقال سوخت فشار پائین ، فیلترها، پمپ انژکتورفشار بالا، انژکتورها و لوله های انتقال سوخت.
بیشتر موتورهای دیزل امروزی از سیستم سوخت رسانی که شامل یک پمپ انژکتور چند واحدی و انژکتورهایی که توسط لوله های تحویل سوخت به پمپ انژکتور مرتبط شده اند بهره می گیرند. در نوع دیگری از سیستتم سوخت رسانی پمپ فشار بالا و انژکتورها در یک واحد با یکدیگر تلفیق شده و در سر سیلندر نصب می شوند
در سالهای اخیر از یک سیستم سوخت رسانی جدید در موتورها استفاده شده است که دارای یک پمپ تقسیم کننده سوخت می باشد این پمپ دارای یک یا دو پلانجر و بارل می باشد. وظیفه پمپ انژکتور در این سیستم اندازه گیری ، تحویل و تقسیم به طور کلی محاسبات سیستم سوخت رسانی منحصر به تعیین و ....(ادامه دارد)
پمپ روغن
وظیفه سیستم روانکاری ، روغن کاری قطعات موتور، برای کاهش اصطکام بین قطعات محرک ، جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی قطعات موتور ، انتقال تکه های ایجاد شده در اثر سایش و خوردگی خنک کاری قطعات موتور است.
با توجه به نوع و ساختمان موتور از سیستمهای روغن کاری پاشش ، تحت فشار و یا ترکیبی از این دو سیستم در موتور استفاده می شود. در بیشتر موتورها از سیستم روغن کاری ترکیبی استفاده می شود. یکی از قطعات اصلی و اساسی سیستم روغن کاری پمپ روغن است.
وظیفه پمپ روغن انتقال روغن به سطوح اصطکاکی قطعات متحرک موتور است. پمپ های روغن در دو نوع دنده ای و پیچی ساخته می شوند. پمپ های دنده ای دارای ساختمان ساده کوچک و قابل اعتماد هستند و در گستره وسیعی از موتور تراکتورها و اتومبیل ها کاربرد دارند.
طراحی پمپ روغن شامل تعیین سایز و اندازه دنده های پمپ روغن است در نتیجه این طراحی می توان دبی روغن موجود در مدار سیستم روغن کاری را تعیین کرد. مقدار دبی روغن گردش در موارد روغن کاری Vc به مقدار گرمایی که توسط روغن از موتور دفع می گردد وابسته است. Qa بر پایه تجزیه و تحلیل ....(ادامه دارد)
طراحی اجزاء سیستم خنک کاری
19.1 کلیات:
وظیفه سیستم خنک کاری موتور انتقال حرارت از قطعات موتور به بیرون است بدین منظور که دمای موتور را طوری نگه دارد که موتور در شرایط مطلوبی کار کند. اکثر حرارت موتور توسط سیستم خنک کاری جذب می شود. مقداری از حرارت نیز توسط سیستم روغن کاری و هوای محیط جذب می شود.
در موتور اتومبیل ها و تراکتورها از آب یا هوا به عنوان واسطه تبادل حرارت استفاده می شود. از آب یا مایعات با دمای جوش بالا به عنوان خنک کننده در سیستم خنک کاری با مایع و از هوا در سیستم های هوا خنک استفاده می شود. هر کدام از این سیستمهای خنک کاری دارای مزایا و معایبی است. مزایای سیستم خنک کاری توسط مایعات به شرح زیر است:
(a) انتقال حرارت مؤثری در قطعات داغ موتور تحت هر شرایط و با ر حرارتی صورت می گیرد.
(b) گرم شدن سریع و یکنواخت موتور در شروع کار موتور
(c) امکان استفاده از بلوک سیلندر در موتور وجود دارد
(d) امکان وقوع دتونیشن در موتورهای بنزینی کاهش می یابد.
(e) دمای هوای موتور در شرایط کاری مختلف ثابت می ماند.....(ادامه دارد)
فهرست مطالب مقاله طراحی اجزاء سیستم سوخت رسانی
کلیات ۳
۲٫۱۷ کاربرداتور: ۵
شکل ۱٫۱۷ : شکل شماتیک یک کاربراتور. ۶
شکل ۲٫۱۷ دیاگرام ضریب هوای مصرفی نسبت به مقدار وکیوم (خلاء) ونتوری ۷
شکل ۱۷٫۳ : منحنی مشخصه کاربراتور مقدماتی ۱ و کاربراتور ایده آل ۲ ۱۰
۱۷٫۳: طراحی کاربراتور: ۱۵
جدول ۱۷٫۱: ۲۱
شکل ۱۷٫۶: دیاگرام مشخصه کاربراتور ۲۳
۱۷٫۴: طراحی اجزاء سوخت رسانی موتور دیزل: ۲۳
پمپ انژکتور: ۲۴
جدول ۱۷٫۲: ۲۷
در اینجا ؟ زاویه گردش میل لنگ است (درجه). ۳۰
جدول (۱۷٫۳): ۳۲
طراحی اجزاء سیستم روانکاری ۳۴
جدول ۱۸٫۱ ۳۷
۱۸٫۲ فیلتر روغن گریز از مرکز: ۴۲
شکل ۱۸٫۱: فیلتر روغن سانتریفوژ ۴۴
۱۸٫۳: کولر روغن (خنک کن روغن) ۴۸
۱۸٫۴ طراحی یاتاقانها: ۵۲
طراحی اجزاء سیستم خنک کاری ۵۷
۱۹٫۳ رادیاتور: ۶۷
طراحی اجزاء سیستم سوخت رسانی
۱٫۱۷ کلیات
دانلود مقاله طراحی اجزاء سیستم سوخت رسانی