لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه19
بخشی از فهرست مطالب
تحقیق درباره بررسی برق
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه19
بخشی از فهرست مطالب
چکیده: هدف مقاله حاضر کشف شخصیت افراد عقب مانده ذهنی و تبیین آن بر پایه یک مدل نیاز مدار شخصیت که شامل مولفه هایی چون منابع، نیازها و ارزشها است، میباشد. کودکان عقب مانده ذهنی به اقتضاء مراحل رشد و تحول در طی زندگی نوعاً با تکالیفی روبرو میشوند که برایشان آن قدر مشکل است که از انجام آن ناتوانند و لذت نمی برند. به نظر می رسد برای این کودکان، انجام اموری که به نظر بسیاری سخت می رسد، پاداش درونی ناچیزی وجود دارد. موقعیت های زندگی برای بسیاری از آنها چنان تکالیف سختی تدارک می بیند، که موجب ایجاد احساس ناکامی و شکست های پی در پی می گردد. قرار گرفتن آنها در حاشیه زندگی افراد عادی با همه فشارهایی که برای سازگاری و منفعل سازی آنها اعمال می کند، این روند را شدت می بخشد تا جایی که به احساس شایستگی و عزت نفس آنها آسیب های جدی وارد می سازد. اساساً کودکانی که شکست، ناکامی و عزت نفس پایین بیشتری را تجربه می کنند، معمولاً برای اداره امور خود، روش هایی را یاد می گیرند که فاقد کارآمدی مناسب است. از این رو ممکن است از هر شیوه ای که به تخفیف مصیبت ناشی از آنچه «محرومیت از موفقیت» نامیده می شود، استقبال کنند.
پس مسأله اصلی این است که اگر زندگی در جامعه ما، چنین اثراتی بر کودکان عقب مانده ذهنی دارد، چگونه میتوان امور را به گونه ای تغییر دهیم که اثرات نامساعد آن به حداقل برسد؟ آیا میتوان محیط را چنان مرتب کرد که موجب شکست و آشفتگی در آنها نگردد؟ از این رو اگر بتوان کودکان عقب مانده ذهنی را در برابر ضربات احتمالی که به عزت نفس شان وارد میشود تقویت کرد و یا مصون نگه داشت در این صورت میتوان گامی نویدبخش در برنامهریزی، توان بخشی و بهداشت روانی آنان برداشت.
واژه های کلیدی: تبیین، مدل، نیازمدار، شخصیت، عقب ماندگی ذهنی
چکیده:
به اعتقاد روان شناسان شناختی فرایند آموزش- یادگیری شامل دو دسته هدف کلی است که وین اشتاین و مایر (1986) یکی را به فراورده و دیگری را به فرایند مربوط می دانند. در حالیکه فراورده محتوای اطلاعات آموزش داده شده است. فرایند به چگونگی یادگیری یا مهارتها و روشهای یادگیرنده در پردازش محتوا مربوط می شود. دسته اخیر همان راهبردهای یادگیری هستند که با تاکید کنونی نظریه پردازان شناختی بر نقش فرد در یادگیری، مورد توجه روانشناسان تربیتی قرار گرفته است. بر این اساس به منظور شناسایی رابطه کاربرد انواع راهبرد یادگیری (تمرین، بسط دهی، سازماندهی و نظارت) با موفقیت در سه رشته تحصیلی (علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی- فیزیک) از جامعه آماری دانش آموزان دختر پایه سوم نظری شهر یزد نمونه ای به حجم 222 نفر به روش تصادفی چند مرحله ای برگزیده شد. و براساس معدل 33 درصد بالاترین معدل ها به عنوان گروه موفق و 33 درصد پائین ترین معدل ها به عنوان گروه ناموفق دسته بندی شدند. برای جمع آوری اطلاعات موردنیاز از آزمون راهبردهای یادگیری (با ضریب پایای 76/0) استفاده شد. و برای تجزیه و تحلیل داده ها به منظور تعیین تفاوت معنی دار در استفاده از راهبردهای یادگیری میان دوگروه موفق وناموفق در هر یک از رشته های تحصیلی از آزمون T (برای مقایسه دو گروه مستقل) و برای تعیین سهم هر راهبرد در پیش بین موفقیت تحصیلی از آزمون تحلیل ممیز استفاده بعمل آمد. نتایج نشان داد که در استفاده از انواع راهبردهای یادگیری بین دانش آموزان موفق و ناموفق تفاوت معنی دار وجود دارد و از میان راهبردهای چهارگانه به تکفیک دو راهبرد بسط دهی و نظارت بر درک مطلب برای دانش آموزان در رشته های ریاضی- فیزیک و علوم انسانی و راهبردهای سازماندهی و نظارت بر درک مطلب برای دانش آموزان علوم تجربی نقش معنی داری در پیش بینی موفقیت تحصیلی دارند.
کلید واژگان: فراورده یادگیری، فرایند یادگیری، دانش آموزان موفق، دانش آموزان ناموفق.
نوع فایل: word
قابل ویرایش 187 صفحه
مقدمه:
سنگ یکی از قدیمی ترین مصالحی است که بشر از بدو زندگی بر روی زمین شناخته است و از آن برای تهیه وسائل مختلف زندگی و همین طور بنای آثار خود سود جسته است . در آثار به دست آمده از جوامعی که در دوره پارینه سنگی می زیسته اند ، ابزار کار و اسلحه سنگی دیده شده است. بعد از آن ، این مصالح فراوان و در دسترس در ساخت بنای ساختمان پرستشگاه ها به کار رفت که بنای مونولیت ها و تری لیت ها از آن جمله اند.
این بناها بعداز هزارها سال در تمام جهان به جای مانده اند تا پیام انسانهای نخستین را به ما برسانند . در دوره نوسنگی به کارگیری سنگ در ساختمان افزایش می یابد و بعدها با شناخت بیشتری که بشر از خواص به کارگیری سنگ های گوناگون و ابزار فلزی سبه دست می آورد ، آثار متنوع و به جای ماندنی از جمله تندیسها ، پرستشگاه ها ، مقابر و کاخ های عظیمی از خود به یادگار می گذارد که هر یک به عنون عجایب دنیای قدیم شناخته شده اند
این ابنیه در آغاز با قطعات تخته سنگ و بدون ملات ساخته شده اند و در بعضی از آنها از بست و قلاب و اتصالات فلزی استفاده شده است . بعدها بشر ملاتهای گوناگونی را شناخت و به کار گرفت و به این وسیله از سنگ هایی با ابعاد کوچک تر استفاده کرد .
برخی از سنگ های تزئینی را به طرف مختلف به صورت صفحاتی می برند و در کف و در نما ، پله ها ، کف پنجره و غیره مورد استفاده قرار می دهند . نباید از یاد برد که مخلوط خرده سنگ با بعضی از مواد چسنبده ، مهم ترنی مصالح را در ساختمان تشکیل می دهد . بتن ، ملات ها ، موزاییک و بعضی از قطعات پیش ساخته از آن جمله اند .
امروزه تنها در ساختمان های یادبود و مانند آنها تماماً سنگ به کار گرفته می شود . اما فراوانی و مقاومت آن در مقابل عوامل محیطی باعث شده است که در قسمت هایی که ساختمان به زمین مربوط می گردد یا نقاطی یکه تحت فشار بیشتری می باشند و به استحکام بیشتری نیاز دارد ، از آن استفاده شود.
فهرست مطالب:
مقدمه
سنگه و خرده سنگها
هوازدگی شیمایی
منشع ساختمانهای سنگی
سنگهای آذری
بافت سنگهای آذرین
سنگهای رسوبی
سنگهای شدگی
سنگهای دگرگونی
اقسام سنگهای دگرگون
ساختمان شیمایی سنگها
کربنات ها
سولفات ها
اکسید ها
انواع سنگ
شکل طبیعی سنگ
شکل ساختگی سنگها
انواع سنگ ها ساختمانی
گرانیت
ماسه سنگ ها
سنگهای آهکی
مرمر
گوارتزیت
سنگ مارسی
سنگ برای مصارف ساختمانی
پایداری میکانیک
عملیات ساختمانی سنگ
فساد در سنگ
سنگ ساختمتانی
دوام
ویژگیهای فنی سنگها
مقاومت ضربه ای
ویژگیهای خواص حرارتی
انبساط و انقباظ حرارتی سنگها
هدایت حرارت
مقاومت در برابر آتش
مقاومت در برابر یخبندان
بررسی میکروسکوپی سنگها
طبقه بندی سنگها
سنگهای آذری
گرانیت
ویژگیهای گرانیت
طبقه بندی
کابرد
وزن ویژه
جذب آب
رنگ
سنگهای رسوبی
سنگ آهک
خواص سنگ آهک
طبقه بندی سنگ آهک ساختمانی
سختی
جذب آب
مقاومت فشاری
مقاومت در برابر آتش
رنگ
کاربرد
تراورتن
سختی
وزن ویژه
جذب آب
مقاومت فشاری
رنگ
طبقه بندی سنگهای ساختمانی بر پایه کواتز
سنگهای دگرگون
ماریل
سختی
مقاومت
تخلخل
رنگ
سنگ لوح
ویژگیهای سنگ لوح
جدایش پذیری
جذب آب
وزن ویژه
مقاومت
سختی یا الاستیسیته
مقاومت سایشی
مقاومت دربرابر خردگی
ناخالصی های معدنی
طبقه بندی سنگهای لوح
کاربرد سنگهای ساختمانی
پوشش دیوارهای داخلی
کف و پلکان
نما
کف خیابان و پیاده رو
بام
دیوار و سالوده
موج شکن و ساختمانهای بندری
زیر سازی جاده ها
بالاست راه آهن
تزئینات ساختمان
موارد ویژه
نقش برجسته تخته جمشید
ترتیب تراش نقوش برجسته
تذکرات
مدت زمان ایجاد نقوش
سایر نقوش برجسته در تخته جمشید
÷ایان دوره سلطنت داریوش و آغاز دوران سلطنت خشایار شاه
پایان دوره سلطنت خشایار شاه و آغاز دوران سلطنت اردشیر اول
دوران سلطنت اردشیر سوم
تاریخچه معماری صحفه پرسپولیس
صحفه تخت جمشید
صحفه تخت جمشید 380 تا ق. م
صحفه تخت جمشید 470تا 480 ق. م
صحفه تخت جمشید 450 تا 470 ق.م
صحفه تخت جمشید 330 تا 450 ق.م
صحفه تخت جمشید پس از 330 ق.م
پاسارگاد دشت مرغاب
تخت جمشید 57 کیلوتری شیراز
قصر ابونثر یا تخت سلیمان
شش کیلومتری شرق شیراز
نقش رستم کوهستان حاجی آبد
کازرون نقشه برجیسته ساسانی
ویرانه های شهر بیشاپور
نقش برجسته ساسانی در دور رودخانه شاپور
بازار قیصریه لار
مسجد جامع لار
ممسنی نقوش کورانگون دهکده سه تلو
دخمه سنگی مربوط به اود خطر
آتشکده اشکان میل اژدها
قصیر شیرین حجاری شیخ خان
دکان داود سر پل ذهاب
نقوش تاریخی بیستون
طاق بستان 4 کیلومتری کرمانشاهان
امارت تخت مرمر
ایذه آتشکده دره شاهمی یا شمی
تنگ سولک در کوهستان بختیاری
شیر سنگی همدان
فهرست نویافته های باستان شناسی در سالهای 1367 تا 1373 در بناهای معبد آناهیتا
جبهه غربی
کوشه جنوبی غربی
جبهه شمالی
گوشه شمالی شرقی
آغاز بررسی از جبهه غربی
حاصل کاوشهای باستان شناسی از رعس سخره تا پشت دیوار در شمال غربی معبد آنا هیتا
گوشه جنوب غربی
جبهه شمالی شرقی
پیشمایش الکتریکی در بنهای پرستش گاه ناهید
مطالعات آزمایشگاهی
کاربرد ایزار رون در طراحی گوشه جنوب غربی
بررسی علل تضریب
هخمنشیان به سوخت بدون دود دست یافته بودند
بناهای هخامنشی
تالار آپادانا تخت جمشعید
آمگاه خشایار یکم نقش رستم
تزئینات معماری کاخهای هخامنشی
هنر در خدمت ایدولوژی امپراطوری
شوش و تخته جمشعید
هنر در خدمت شکوه و اقتدار امپراطوری
ملت های امپراطوری
کاخ سرستون
کاخ داریوش
کاخ سه درگاهی
حرم جیزه و باغهای معلق بابل
حرم بزرگ جیزه
باغهای معلق بابل
تصاویر
عنوان اقدام پژوهی: راه های مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان
مقدمه:
تعریفی از اضطراب:
توصیف وضعیت موجود:
طرح و بیان مساله:
گرد آوری اطلاعات ( شواهد 1):
* تجزیه و تحلیل داده ها:
* خلاصه یافته های اولیه:
ویژگی راههای پیشنهادی برای تغییر:
چگونگی اجرای راه جدید:
*گرد آوری اطلاعات (شواهد 2):
* چگونگی ارزیابی راه حل جدید:
نتیجه گیری:
منابع:
تعداد صفحه:8
نوع فایل :word