زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد ترمزهای هوشمند EBD

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد ترمزهای هوشمند EBD دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد ترمزهای هوشمند EBD


تحقیق در مورد ترمزهای هوشمند EBD

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه23

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزی

این سیستم به نام توزیع دینامیکی در عقب نیز شناخته شده و سیستمی الکتروهیدرولیکی است که بر دینامیک چرخ و بالانس نیروی ترمزی بین عقب و جلو تاثیر دارد. EBD از سخت افزارهایABS  برای عملکرد کنترلی خود مانند یک شیر توزیع نیروی ترمزی بصورت هوشمند استفاده می کند و به عنوان یک زیر سیستم با نرم افزار ABS‌یکپارچه می گردد.

 

 

 

ABS پیشرفته ای شامل EBD

خودروهای معمولی از یک شیر کاهنده فشار هیدرولیکی بهره می برند بطوریکه طراحی آن به یک نسبت ثابت کاهش فشار محدود می شود؛ ولی در خودروهای دارای سیستم EBD، الگوریتم کنترلی EBD از یک فیدبک حلقه بسته استفاده می کند تا به طور پیوسته لغزش ترمزی چرخ های عقب را نظارت کرده و فشار خط ترمزی به چرخ های عقب را به مقدار مناسب آن تنظیم کند.

برای مثال در یک خودروی همراه با بار، قسمت اعظم افزایش بار در اکسل عقب تحمل می شود؛ با یک سیستم ترمز سنتی که از شیرهای تناسبی استفاده می کند و نسبت توزیع نیروی ترمزی جلو به عقب تا حدودی وابسته به ارتفاع تعلیق عقب است، نمی توان از ظرفیت کامل ترمزی اکسل عقب بهره برد ولی با بکارگیری از سیستم EBD می توان از ظرفیت بهینه اکسل عقب استفاده کرد.

 

مقایسه نیروهای یک سیستم ترمزی با و بودن EBD

عوامل موثر در بکارگیری سیستم EBD در ترمز خودرو به شرح زیر می باشند:

  • چسبندگی با جاده
  • پایداری رانندگی
  • سایش
  • تنش ناشی از دما
  • نیروی پدال

عملکرد دیگر سیستم EBD اینست که به منظور بهبود پایداری خودرو، توزیع ترمزی را به نحوی کنترل می کند که اکسل عقب قبل از اکسل جلو قفل نکند.

زمانی که چرخ های عقب قفل کنند، ظرفیت تایرهای عقب برای تحمل نیروهای جانبی کاهش می یابد و حتی به صفر نزدیک می شود. در اینصورت با یک حرکت عرضی کوچک مثلاً ناشی از نیروهای گریز از مرکز، بارهای ناشی از زاویه کمبر و ...، یک گشتاور چرخشی در اثر نیروهای اینرسی حول محور عمودی چرخ جلو ایجاد می شود و منجر به افزایش شتاب چرخشی خواهد شد. در این زمان خودرو پایداری جانبی خود را از دست خواهد داد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد ترمزهای هوشمند EBD
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.