نوع فایل: word
قابل ویرایش 65 صفحه
مقدمه:
امروزه نقش شبیه سازها و سه بعدی سازها بر هیچ کس پوشیده نیست. ابزارهایی مثل Maya امروزه به طور وسیعی در تهیه تیزر های تبلیغاتی، انمیشن ها، محیط های مجازی استفاده شده در بازی های ویدیوئی و بسیاری موارد دیگر به کار می رود. Maya ابزاری قدرتمند با اساس ریاضی و برنامه نویسی قوی است که از حدود 15 سال پیش تحت عنوان شرکت Alias|Wavefront وارد بازار شد و از آن پس به سرعت رواج یافت. امروزه مایا بدون شک جزء 3 نرم افزار قدرتمند برتر است. از دیگر نرم افزارهایی که در این زمینه فعالیت میکنند می توان به 3D Studio Max محصول شرکت Autodesk اشاره کرد. شرکت Alias|Wavefront در سال 2005 توسط غول نرم افزاری در زمینه سه بعدی سازی یعنی شرکت Autodesk خریداری شد تا این شرکت در این زمینه بی رقیب شود. از جمله کاربرد های نرم افزار مایا طراحی شخصیت های واقعی انسان و شبیه سازی حرکت آنها است. در این پایان نامه سعی شده تا این نرم افزار و قابلیت های بیشمار آن تا حد امکان بازگو شود.
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
اصول گرافیک کامپیوتری
بردارها و پیکسلها
2-1-1 دو بعدی و سه بعدی
3-1-1 Input and Output
2-1 فرمت فایل ها
3-1 اصول رنگ
4-1 فضای منفی
5-1 نور پردازی
6-1 دوربین ها و پرسپکتیو
7-1 اصول کارگردانی
فصل دوم
مایا چیست؟
2-2 تفاوت های بین Maya Complete و Maya Unlimited
3-2 مراحل نصب نرم افزارMaya 2008
فصل سوم
آشنایی با محیط نرم افزار مایا
10-1-3 نماهای دید یا View ها
11-1-3 Slider Time و Range Slider
2-3 Editors
3-2-3 Component Editor
4-2-3 Connection Editor
3-3 Hot Box7
4-3 Navigation
5-3 انواع سایه زنی
6-3 کلید های میانبر
7-3 Bookmark ها
8-3 منوهای پانل ها
فصل چهارم
تعامل در محیط Maya
2-4 اصطلاحات کلیدی
3-4 کلید های میانبر
4-4 ایجاد اشیاء
5-4 انتخاب اشیا
6-4 تبدیلات اشیا
7-4 تکثیر اشیا
8-4 حذف اشیا
9-4 نقاط اتکا ( Pivot points )
10-4 سلسله مراتب ( Hierarchy
11-4 گروه بندی اشیا
12-4 ایجاد وقطع ارتباط پدری بین اشیا
13-4 تفاوت گروه بندی با رابطه پدری
14-4 آشکار نمودن اشیا
پروژه طراحی شخصیت های سه بعدی در مایا. doc