زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی چگونه توانستم استرس دانش آموز را کاهش دهم

اختصاصی از زد فایل دانلود گزارش کارآموزی چگونه توانستم استرس دانش آموز را کاهش دهم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی چگونه توانستم استرس دانش آموز را کاهش دهم


دانلود گزارش کارآموزی چگونه توانستم استرس دانش آموز را کاهش دهم

 

مشخصات این فایل
عنوان: چگونه توانستم استرس دانش آموز را کاهش دهم
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 14

این گزارش کارآموزی درمورد چگونه توانستم استرس دانش آموز را کاهش دهم می باشد.

خلاصه آنچه در گزارش کارورزی چگونه توانستم استرس دانش آموز را کاهش دهم می خوانید :

بیان راه حل های موقت:
 راه حل هایی که برای مشکل زهرا صاحب نظران و روان شناسان در نظر گرفته اند بر اساس اولویت عبارتند از :
1-از دانش آموز بخواهید که به دانش آموز دیگر، در نقش یک معلم کمک کند.
2-دانش آموزی که استرس و گوشه گیراست  را در فعالیت های گروهی کوچک یا در فعالیت های دانش آموزان دیگری که با آنها دوست است درگیر سازید.
3- دانش آموزی که استرس و گوشه گیراست مسوولیت های مختلفی واگذار کنید. مانند انتقال پیام ها به دفتر یا کلاس های دیگر، کمک به مسوولان مدرسه، کمک به دفتردار مدرسه، تدارک وسایل آزمایشگاه و ... از واگذاری کارهای سخت به دانش آموز و همچنین کارهای اجرایی و نمایشی مانند صحبت کردن در مقابل کلاس که او را دستپاچه می کند خودداری کنید.   
4-جابجایی مکان فرد در کلاس سعی کنید محل نشستن دانش آموز را در کلاس تغییر دهید و آن را از موقعیت تکراری که باعث  یادآوری اتفاق های گذشته است خود داری شود و مکانی را انتخاب کنید تا در بین دانش آموزان فعال یا دوستانش باشد.
5-تقویت رفتارهای مثبت دانش آموز،چنانچه فرد در کارها واعمالی که درست انجام میدهد تشویق شود فردسعی می کند برای جلب رضایت اطرافیان دوباره این کار درست را انجام دهد و کار هایی را از او بخواهید که از قبل تمرین و تکرار کرده باشد و در موقعیت نگران مراحل بعدی نباشد .
6-به دانش آموز بگوییم که از فکر هایی که باعث تشدید اضطرابش می شود دور شود و به آنها فکر نکند و به کاری که انجام می دهد فکر کند.
7- قبل از حضور در کلاس درسش را مطالعه کند و پیش مطالعه داشته باشد و در هنگام تدریس معلم نظر بدهد تا  آرام آرام بر خود مسلط شودو یا خود را برای قسمتی از  کنفرانس درس جدید آماده کند .
8-با دیگردانش آموزان صحبت کند تا افکاری که باعث استرس می شود به ذهنش خطور نکند .
9- در مواقع استرس زا سعی کند نفس عمیق بکشد و چشمانش را ببندد و آرام شود .
10-از دانش آموز بخواهیم در فعالیت های پرورشی و مراسم صبحگاهی شرکت کند و در مسابقاتی که در مدرسه اجرا می شود شرکت کند و توانایی هایی را که دارد آزمایش کند تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند .
11-از والدین دانش آموز خواسته شود آرامش را برای دانش آموز در خانه مهیا کنند و در مورد صحبت هایی  که دانش آموز برای والدین در مورد  اتفاقات و مسائلی که برای دانش آموز در مدرسه ایجاد شده گوش دهند تا دانش آموز احساس آرامش کند که می تواند حرف هایش را به  کسانی بگوید تا دچار افسردگی نشود.
12-از تکنیک های روانشناسی برای برخورد با مواقع استرس زا به کار ببرد .

اجرای راه حل جدید :
بعد از شناسایی علل اصلی استرس و ترس زهرا  پیشنهاداتی را به او دادم و او هم قبول کرد و پذیرفت که می تواند کاری کند که باعث شود بقیه به او افتخار کنند  و یا بتواند مسئولیتی را بپذیردو این پیشنهادات از این قرار است :
 در مرحله اول سعی کردم اعتماد او را جلب کنم تا به من اعتماد کند و در یک رابطه دوستانه با یکدیگر صحبت کنیم و در جلسه اول که با یکدیگر حرف زدیم او بیشتر فقط گوش می داد و در مورد بعضی مسائل که با من موافق بود مراتایید می کرد و در جلسه دوم به راحتی و بدون استرس حرفش را می زد و در مواقعی که چیزی می گفت او را تایید کردم و او شروع به حرف زدن کرد و در مورد روابطش با خواهر و برادرانش گفت که آنها فقط به درس خواندن مشغول هستند و به زهرا کاری ندارند و او را بخاطر محاسن زیادی که داشت  تشویق کردم وبه او یادآوری می کردم تا بتواند در موقعیت های استرس زا به این محاسن از جمله با هوش و زرنگ و با ادب بودن بود فکر کند و به او گفتم که در سال بعد به معاون در خواست بدهد که نماینده سالن یا کلاس  شود و برای چند روز هم که شده این مسئولیت را تجربه کند تا با دانش آموزان مختلف برخورد کند و به او پیشنهاد دادم در فعالیت های پرورشی و فعالیت های فرهنگی مدرسه و مراسم صبحگاهی و مسابقات کتابخوانی شرکت کند و به او پیشنهاد دادم در مرحله اول مکان نشستنش را تغییر دهد و کنار یکی از دوستانش بنشیند تا حداقل سوالاتی که دارد را از دوستش بپرسد و برای مراحل بعد خودش یک قسمتی را برای کنفرانس آماده کند و قبل از آن در خانه تجسم کند که در کلاس حضور دارد و آن موقعیت را برای خود بازسازی کند تا نقایص و اشکالاتش برطرف شود تا در کلاس دچار استرس کمتری نسبت به مطالب داشته باشد.
در یکی از جلسات که معلم نیامده بود قسمتی از درس را برای روخوانی از او پرسیدم و قبل از پرسش من ازاو، قسمتی را که می خواستم بپرسم گفتم و گفتم نمره اش مهم نیست و او تمرین کرد تا آمادگی بیشتری پیدا کند و از دوستش کلماتی را می پرسید .
به او پیشنهاد دام چون نمره های  درس پیام آسمانی اش خوب است آن معلم که برگه ها را در مواقع امتحان به دانش آموزان می دهند تا آنها تصحیح کند او هم برگه ها را بگیرد و آنها را تصحیح کند که در یکی از امتحانات پیام برگه ها را تصحیح می کرد ودر بعضی مواقع به دانش آموزان دیگرارفاق می کرد .
بررسی پیامد های اجرای راه حل:
یکی از راه حل هایی را که به زهرا پیشنهاد داده بودم تغییر مکان نشستنش بوده است که کنار یکی از دوستانش بنشیند وسوالاتی  را که دارد بدون استرس از دوستش بپرسد و سوالاتی که دوستش راجع به درس دارد به او کمک کند و اومکان نشستنش را تغییر دادو در موقع تدریس معلم در بحث های کلاسی و گروهی که ایجاد می شد شرکت می کرد.
در یکی از جلسات که معلم نیامده بود قسمتی را به او گفتم بخواند تا ازاو بپرسم و وقتی از او پرسیدم که به سرعت آن قسمت را خواند تا اشکالی نگیرم و او را در کلاس تشویق کردم .
به او پیشنهاد دادم تا در درس پیام برگه های امتحانی را که معلم به دانش آموزان زرنگ می دهد او هم داوطلب شود که در یکی از امتحانات پیام برگه ها را تصحیح کرد ودر بعضی مواقع به دانش آموزان ارفاق می کرد .

نتیجه گزارش:
در این گزارش من دانش آموزی را بررسی کردم که دچار استرس و اضطراب و به همین دلیل مشکل این که نمی توانست در میان جمع صحبت کند و دچار استرس میشد بود و در برخورد با مسائل نمی دانست که با ید چه کاری برای آرامش خود انجام دهد و به همین خاطر از رفتار های خود ناراحت و رنج می برد زهرا در کلاسش فقط دو دوست صمیمی آن هم برای رفت و آمدش داشت او رشته انسانی را دوست دارد ولی در پرسش شفاهی به گفته خودش دچار اضطراب و استرس می شد او  در درس ریاضی خیلی ضعیف بود ولی درکل معدلش 18 بود و جزدانش آموزان زرنگ کلاس است و تا به حال نمایندگی سالن و کلاس را قبول نکرده بود علت را پرسیدم گفت تا به حال کسی به او پیشنهاد نداده ولی به نظر من او می ترسد که نتواند با دانش آموزان برخورد داشته باشد و او را مسخره کنند خودش از مسخره شدن در کلاس خیلی می ترسد که دانش آموزان او را مسخره کنند و دیگران با او حرف نزنند ولی رفتارهایش از ترس با عث شده بود تا از بقیه فاصله بگیرد و زهرا در مواقعی که معلم وقت استراحت میدادند او ترجیح می داد تا درس بخواند چون به گفته خودش چون خواهر و برادانش درسشان خوب است او هم نباید معدلش از 18 پایین بیاید و به او پیشنهاد دادم تا خود را به درس محدود نکند بلکه در کنار درس با دیگران هم ارتباط داشته باشد و جایش را که همیشه تنها در ردیف اول می نشیند تغغیر دهد او مکان نشستنش را تغییر داد و در مواقعی که پرسش داشت سوالش را از دوستش می پرسید و این باعث شده بود که کمی از استرسش به خاطر نفهمیدن درس کمتر شود و در مورد استرسش در پرسش شفاهی پیشنهاد دادم تا در این طور پرسش ها از اینکه فکر کند نمره اش کم شود دور شود و به نتیجه فکر نکند و به همان پرسش فکر کند و هر چه میداند بگوید و و در جلسه دوم که معلم خانم مهرجویان نیامده بودند فرصتی بود تا او را به آرامش دعوت کنم و بگویم در روخوانی از قرآن بخواند و قبل از اینکه به او بگویم از روی درس قرآن بخواند صفحه مورد نظر را به او گفتم تا تمرین کند در آن فرصت که من از دیگران روخوانی از قرآن را می پرسیدم و او در آن موقع کلماتی را که نمی دانست از دوستش می پرسید و به خاطر اینکه استرس زهرا کم شود فرصت  بیشتری به او دادم و او از روی درس خواند و غلطی در روخوانی نداشت  و با سرعت زیادی آن قسمت را خواند و من از او تشکر کردم  وبه او  گفتم نمره اش را نمی گذارم و در زنگ تفریح به او گفتم در مواقع استرس زای پرسش شفاهی به نتیجه اش فکر نکند چون در مواقعی که به نتیجه نادرست و شکست فکر کند نه تنها چیزی به خاطر نمی آورد بلکه تمرکز اش هم از دست می رود و دچار استرس بیشتری می شود و فقط به همان پرسش فکر کند و به محاسنش فکر کند و او به دلیل اینکه در خانه او را با بقیه مقایسه نکنند در درس هایش استرس بیشتری دارد و در خانه خاطره ای را تعریف کرد که ظرفی را شکسته بوده و نمی دانسته چه کار کند و فکر می کرده که مادرش او را بخاطر این مسئله دعوا می کند ولی به او گفتم که مادرش چه عکس العملی نشان داده که او گفت مادرش بر خلاف تفکرش چیزی به او نگفته و به او گفتم که عادت  کند به نتیجه های خوب فکر کند و به  نتیجه های بدی که هیچ فایده ای برای او ندارد فکر نکند و و در آخر پیشنهاد دادم که برای سال آینده تحصیلی اش فعال تر شود و در مدرسه خود را محدود به درس نکند و در فعالیت های پرورشی و نماینده سالن یا کلاس شود تا یاد بگیرد چگونه با بقیه برخورد کند و او هم قبول کردو گفت علاقه دارد ولی نمی تواند و گفتم بدون اینکه هیچ آزمایش نداشته باشد درمورد خود ارزیابی غلط نکندو به خود و توانایی هایش اعتماد داشته باشد.

فهرست مطالب گزارش کارآموزی چگونه توانستم استرس دانش آموز را کاهش دهم

بیان مسئله:
جمع آوری اطلاعات:
تجزیه و تحلیل:
یافتن ریشه مشکل :
تواند از عهده کارها برآید با اینکه هیچ امتحانی در این مورد نکرده است.
بیان راه حل های موقت:
اجرای راه حل جدید :
بررسی پیامد های اجرای راه حل:
نتیجه گزارش:
نوشتن مراحل انجام کار:
پیشنهادات برای موارد مشابه:


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی چگونه توانستم استرس دانش آموز را کاهش دهم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.