به دلیل بکارگیری اصول و نظریه های روانشناسی در صنعت به تدریج رشته جدیدی به نام روانشناسی صنعتی در دهه 1890 و اوایل دهه 1900 به علوم اضافه شد. در ابتدا توجه روانشناسی صنعتی به یافتن فنونی برای افزایش فروش بود که در آثار والتر دیل اسکات، دانشیار روانشناسی دانشگاه نورسی وستر تحت عنوان اثر روانشناسی در تبلیغ قابل مشاهده است. اما به تدریج گروهی از محققان مانند هوگو مانستربرگ )1916 – 1863) و والتر بینگهام در این حوزه به تحقیق و بررسی پرداختند
دانلود پاورپوینت فصل 7 روانشناسی صنعتی و ارزیابی مکاتب کلاسیک - 18 اسلاید