101 تکنیک حل خلاق مسئله174اسلاید
چالش هایی که سازمان های بازرگانی و مدیران و کارکنانش تا دهه اول قرن 21 با آن روبرو خواهند شد که د رتاریخ فعالیت های اقتصادی بی سابقه است.
مهمترین چالش های راهبردی
1- تمامی ابعاد اقتصادی به سرعت تغییر می یابد.
2- رقابت رو به افزایش است.
3- فعالیت اقتصادی به طور روز افزون، وسعت چهانی می یابد.
نوآوری
با نوآوری! تقریباً همه مسئولان طراز اول مؤسسه ها، از جمله مدیران عامل شرکت های مندرج در لیست Fortune500 ، پژوهشگران و مشاوران به اتفاق بر این باورند که این تنها راهی است که شرکت ها می توانند با همه چالش هایی که در دهه 1990 با آنها روبه رو شوند، مقابله کنند. آنها باید مبتکرو نوآور باشند. اینتل، جانسون اند جانسون، نورداستروم وهیولت پاکارد همگی برای حفظ بقا و پیروزی خود دست به نوآوری زدند.
یک چیز بدیع و اصیل[1]، چیز جدیدی است، چیزی که قبلاً وجود نداشت.خلاقیت[2]، فرآیند خلق چیز جدیدی است که دارای ارزش است. افکار و اندیشه های تازه و بدیع پسیار زیادی وجود دارد اما بعضی از آنها ممکن است دارای ارزش نباشند و در نتیچه، خلاق و ابتکاری به حساب نیایند. خلق[3]، چیزی است بدیع و اصیل که دارای ارزش است.
[1] Original.
[2] creativity
[3] creation
نوآوری[4] فرآیند خلق چیزی جدید است که ارزش قاب توچهی برای فرد، گروه، سازمان، صنعت یا جامعه دارد. بنابراین، نوآوری عبارت از خلقتی است که دارای ارزش قابل توچه است.
[4] Innovation.
101 تکنیک حل خلاق مسئله174اسلاید