
با فرمت ورد و در 8 صفحه
هر فردی اعم از کودک و نوجوان در طول رشد خود برای سازکار شدن با محیط و تغییرات بیولوژیکی به تائید و حمایت اطرافیان نیاز دارد.
کودک در ابتدا ورودش به مدرسه دچار زحمت می شود و نمی تواند خود را با نظم مدرسه هماهنگ نماید و در این کار دشواریهایی دارد و با انتظارات و ناکامیهای متعددی مواجه خواهد شد برای مثال : احساس تعلق که در زندگی عاطفی کودک که در ابتدا در خانواده پرورش یافته به دلیل گذشت زیاد اعضای خانواده مخصوصا مادر به آسانی ارضا می شود و امنیت خاطر او را فراهم می سازد ولی این امنیت در مدرسه به سادگی بدست نمی آید زیرا محیط مدرسه چه از لحاظ ساخت اجتماعی و چه از لحاظ توقعاتی که از اعضای خود دارد با محسط خانوادگی تفاوت دارد و مودک به ناچار تلاش تازه ای را برای سازگاری و کسب شایستگی آغاز می کند که معیار آن در درجه اول تائید معلم و پس هم بازی های اوست.
اقدام پژوهی لکنت زبان و ترس از جمع و گوشه گیری در محیط دبستان