زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کامل کار آموزی رشته مکانیک موتورهای دیزل و پمپ های هیدرولیک

اختصاصی از زد فایل گزارش کامل کار آموزی رشته مکانیک موتورهای دیزل و پمپ های هیدرولیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کامل کار آموزی رشته مکانیک موتورهای دیزل و پمپ های هیدرولیک


 گزارش کامل کار آموزی رشته مکانیک   موتورهای دیزل  و  پمپ های هیدرولیک

دانلود  گزارش کامل کار آموزی رشته مکانیک   موتورهای دیزل  و  پمپ های هیدرولیک بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 100

گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارورزی,گزارش کارآموزی


این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و قابل ارائه جهت واحد درسی کارآموزی

موتور دیزل  

  ریشه لغوی  کلمه دیزل نام یک مخترع آلمانی به نام دکتر رودلف دیزل است که در سال 1892 نوع خاصی از موتورهای احتراق داخلی را به ثبت رساند، به احترام این مخترع اینگونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند.  دید کلی  موتورهای دیزل ، به انوع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند. در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند. همانگونه که می‌دانید برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می‌شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می‌گردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می‌گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود.  تاریخچه  در سال 1890 میلادی آکروید استوارت حق امتیاز ساخت موتوری را دریافت کرد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم می‌گردید و سپس (به منظور جلوگیری از اشتعال پیش‌رس) سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق می‌شد، این موتورهای با فشار پایین بودند. و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده می‌شد. در سال 1892 دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی ، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بوجود می‌آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت. طی سالهای متمادی پس از اختراع موتور دیزل ، از این نوع موتور عمدتا و منحصرا در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق ، تلمبه کردن آب ، راندن قایق‌های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می‌شد. این موتورها سنگین ، کم سرعت ، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند. پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل ، تا توسعه سیستم‌های پیشرفته تزریق سوخت در دهه 1930 طول کشید. در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپ‌های سوخت‌پاش خود را آغاز کرد. توسعه پمپ‌‌های سوخت‌پاش (پمپ‌های انرژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در موتورها مناسب بودند متعادل شد. موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال 1925 به بازار عرضه شدند. با آنکه پیشرفت در ساخت این موتورها کند بود. اما در سال 1930 موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم برای مدتی کند بود. لیکن از آن تاریخ تا کنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم.  تقسیمات  موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه‌بندی هستند. مثلا می‌توان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیم‌بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می‌گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای V یا خورجینی تقسیم بندی می‌کردند و ...

فهرست مطالب
عنوان                                                صفحه
فصل اول : معرفی موتور دیزل

موتور دیزل    1
ریشه لغوی    1
دید کلی    1
تاریخچه    2
تقسیمات    3
ساختمان    4
طرزکار    4
سیکل موتورهای دیزل چهارزمانه    9
زمان تنفس :    9
زمان تراکم :    10
زمان قدرت :    10
زمان تخلیه :    11
سیکل موتور دوزمانه دیزل    11
موتورهای دیزل دو زمانه چگونه کار می کند؟    11
نحوه ی کار چرخه    12
موتورهایGeneral Motors EMD    15
مزایای موتورهای دیزل    23
کارآیی بهتر از نظر مصرف سوخت :    23
توان بیشتر :    23
دوام بیشتر :    24
کاهش انتشار آلاینده ها :    25
معرفی موتورهای گاز سوز    25
1- انواع موتورهای احتراق داخلی سیلندر پیستونی    25
2- موتورهای گازی    29
3- کاربردها    32
4- مشخصه های طراحی    33
گاز طبیعی و موتورهای دیزل    35
• طرح ساختاری مبدل های کاتالیستی    37
• مواد افزودنی سوخت    39
فصل دوم : تعمیر و نگهداری
تعمیر و نگهداری    42
نگهداری و تعمیرات پیشگویانه ( Predictive Maintenance )    42
فعالیتهای نت پیشگویانه (PdM) :    42
مزایای آشکار و پنهان در اجرای نت پیشگویانه    45
رمز موفقیت در برنامه های نت پیشگویانه (PdM)    46
چگونگی تعیین تناوب انجام بازرسی ها    47
نگهداری و تعمیرات واکنشی ( Reactive Maintenance )    49
آنالیز روغن    50
مقدمه :    50
دسته بندی آزمایشها و نتایج :    52
نگاهی به مبحث آنالیز روغن ( Oil Analysis )    54
آنالیز روغن چیست ؟    55
آنالیز عناصر فرسایشی    56
افزودنی های روغن    58
ویسکوزیته Viscosity    58
دوده سوخت    59
رقیق شدن روغن در اثر اختلاط با سوخت    60
آلودگی با آب یا ضدیخ    60
اکسیداسیون    61
نیتراسیون    62
نمونه گیری از روغن    63
نه گام جهت اجرای موفق آنالیز روغن    64
فصل سوم : پمپ های هیدرولیک
پمپ های هیدرولیکی    68
پمپ ها با جابه جایی مثبت از نظر ساختمان :    70
پمپ های دنده ای   Gear Pump    71
3- پمپ های گوشواره ای  Lobe Pumps    73
   4- پمپ های پیچی  Screw Pumps    74
5- پمپ های ژیروتور Gerotor Pumps    75
پمپ های پره ای :    75
پمپ های پیستونی    77
پمپ های پیستونی شعاعی  (Radial piston pumps)    80
   پمپ های پلانچر (Plunger pumps)    81
راندمان پمپ ها (Pump performance):    82


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کامل کار آموزی رشته مکانیک موتورهای دیزل و پمپ های هیدرولیک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.