زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب در دانشجویان پسر و دختر

اختصاصی از زد فایل بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب در دانشجویان پسر و دختر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب در دانشجویان پسر و دختر


بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب در دانشجویان پسر و دختر

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

رویکرد شناختی و روانی شناسی امروزه مورد توجه بسیار قرار گرفته است وبیشتر از هر رویکرد دیگری مورد تجربه واقع می شود.

رویکرد شناختی معتقد است که ریشه رفتارهای انسان در نوع تفکر و نگرش وطرز تلقی می گوید:

‌«نخستین اصل شناخت گرایی است که حال انسان نتیجه شناخت ها و تفکرات اوست.» با استفاده از تئوری ABC درمان شناختی- رفتاری پیشرفت بسیار زیادی از دهه 1970 تاکنون داشته است و اکنون یکی از رایجترین اشکال درمان روان شناختی است (الیس، 1991،ص2) عبارت زیر نیز توضیحی از این موضوع توسط الیس است. «در سالهای اخیر روان درمانیهائی که گرایش شناختی دارند. نه فقط به دلیل پژوهش هایی که اثر بخشی آن را تأئید کرده اند، بلکه به دلیل شهرت عامی که یافته اند، موفقیت زیادی داشته اند و سهولت گرایش شناختی در درمان مستقیم باعث شده است که این شیوه نسبت به سایر شیوه ها مطبوعتر و کمتر تهدید کننده باشد. (الیس، 1989، ص3)

صدها مطالعه در تحقیقی کنترل شده نشان داده اند که RET و CBT مقایسه با سایر روش های روان درمانی به طور معنی دارتری به مراجعان کمک کرده اند تا کمتر پریشان باشند.

چند ده مطالعه دیگر نشان داده اند که آزمون هایی که برای سنجش باورهای غیر منطقی و نگرش مختل بر اساس تئوری ABC ساخته شده‌اند، به طول معنی داری گروه های پریشان و گروه های افراد کمتر پریشان را از یکدیگر متمایز می سازد. (بایسدن 1980، دیجیوسپی، میلروترکسر 1959، الیس، 1979، هرلن و بمیس 1981، شوارتس،1982، وودز به نقل از الیس، 1991 ص2).

اساس شکل گیری نظریه منطقی-هیجانی ارائه مدل ABC درباره پریشانی هیجانی است (الیس 1962 الیس، a1997، b1977 به نقل از الیس، 1991 ص 3) بر اساس این رویکرد پیامدهای هیجانی پریشان کننده (Cها) به طور مستقیم از وقایع فعال ساز (Aها) پیروی نمی کنند.

بلکه تاثیر وقایع فعال ساز بر پیامدهای هیجانی به وسیله باورهای شخص (Bها) تحت تاثیر قرار می گیرد. الیس (شفیع آبادی،1373، ص 126-122) بر مجموعه ای از باورها تاکید می کند.

فهرست مطالب  :

فصل اول : مقدمه 
بیان مسئله 
سوال تحقیق 
ضرورت تحقیق  
اهداف پژوهش 
فرضیه  
تعریف عملیاتی واژه ها  
واژه ها 

فصل دوم  : زمینه مسئله 
تعریف روان درمانی 
اهداف روان درمانی 
درجات روانی درمانی 
روش های روان درمانی 
بیماری روانی از نظر فروید 
فرضیه ها و مفاهیم بنیادی روانکاوی 
تعریف روانکاوی 
هدف روانکاوی و روان درمانی تحلیل 
هدف روان درمانی تحلیل گر  
انسان از دیدگاه مکتب رفتار گرائی 
فرضیه های رفتارگرای 
بیماری روای از دیدگاه مکتب یادگیری 
رفتاردرمانی 
تکنیک های رفتاردرمانی 
رفتار درمانی شناختی 
انسان ازدیدگاه روان شناسی انسان گرایی 
اصول و فرضیه های روانشناسی انسان گرایی 
روان شناسی شناختی 
فرضیات شناخت درمانی 
انسان در نظریه شناختی 
بیماری روانی در نظریه شناختی 
اهداف روان درمانی شناختی 
روش و شیوه شناخت درمانی 
نقش درمانگر درنظریه شناختی 
فنون و اجزا شناخت درمانی 
محدودیت های شناخت درمانی 
نظریه درمانی عقلانی عاطفی (الیس) 
مفاهیم بنیادی نظریه الیس 
نظریه شخصیت الیس 
اضطراب و بیماری روانی در نظریه عقلانی و عاطفی 
تفکرات غیر منطقی 
روان درمانی در نظریه عقلانی عاطفی 
فرایند درمانی 
نقش درمانگر 
اضطراب 
سطوح اضطراب 
خلاصه 
مبانی نظری اضطراب 
نظریه های یادگیری 
نظریه های اصالت وجودی 
نظریه های شناختی 
نظریه های زیست شناختی  
عوامل اضطراب و تنیدگی 
پاسخ های سیستم ایمنی 
پاسخ های شناختی به اضطراب 
دو مورد از تحقیق انجام شده در زمینه این پژوهش 

فصل سوم  : روش تحقیق 
جامعه آماری 
متغیرهای پژوهشی 
فرضیات مربوط به کنترل متغیرها 
ابزار تحقیق 
روش های آماری 
محدودیت های روش ها و چگونگی تاثیر آن بر تحقیق 

فصل چهارم و پنجم : تجزیه و تحلیل داده ها  
فرضیه   
خلاصه  
منابع و مأخذ  
فهرست منابع لاتین
فهرست منابع فارسی


دانلود با لینک مستقیم


بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب در دانشجویان پسر و دختر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.